2.2 getuned met kompressor van Delta Motor uit Zwitserland
2.2 getuned met kompressor van Delta Motor uit Zwitserland
Eindelijk is een grote wens van mij waarheid geworden. Ik heb een kompressor laten inbouwen waardoor mijn vermogen nu tot 220 Pk is opgeschroefd in combinatie met een koppel van 248 Nm. Jeetje, wat een extra power geeft dat zeg, wel extra opletten met gas geven in vochtige bochten (tering....).
Binnenkort zal op mijn site een verslag staan met foto's en hopelijk wat duidelijkere pictures van de vermogensgrafiek.
Overigens heb ik eindelijk een goed digitaal fototoestel gekocht, dus hopelijk staan er binnenkort ook wat meer fatsoenlijke foto's van mijn trots op het web. Tot nu staan er alleen maar foto's die ik heb geleend van anderen of van mijn telefoontoestel.
Binnenkort zal op mijn site een verslag staan met foto's en hopelijk wat duidelijkere pictures van de vermogensgrafiek.
Overigens heb ik eindelijk een goed digitaal fototoestel gekocht, dus hopelijk staan er binnenkort ook wat meer fatsoenlijke foto's van mijn trots op het web. Tot nu staan er alleen maar foto's die ik heb geleend van anderen of van mijn telefoontoestel.
- Bijlagen
-
- Vermogensgrafiek 220 PK.jpg (18.75 KiB) 4159 keer bekeken
-
- SV100120.JPG (102.47 KiB) 7422 keer bekeken
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Hi Jurgen
Mooi hoor, zo'n 220 PK !! ik zit het ook nog steeds te overwegen.
Ik wil in ieder geval op termijn wel naar minimaal 180 PK, maar misschien ga ik ook wel meteen voor de compressor
Kan je een prijsidee geven van deze ombouw bij Delta ???
Ik ben in ieder geval benieuwd naar je foto' s en je verslag
op jouw site.
Veel plezier met je snelle bolide
Groeten,
Paul.
Mooi hoor, zo'n 220 PK !! ik zit het ook nog steeds te overwegen.
Ik wil in ieder geval op termijn wel naar minimaal 180 PK, maar misschien ga ik ook wel meteen voor de compressor

Kan je een prijsidee geven van deze ombouw bij Delta ???
Ik ben in ieder geval benieuwd naar je foto' s en je verslag
op jouw site.
Veel plezier met je snelle bolide

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Contacteer:
Woaw!
Ik zou het doen voor het zicht alleen al! Maar 7000 euro is ook niet niks... En is het geluid anders? Op de filmpjes is het alsof er een fluittoon aanwezig is (typische "Blower whistle"...)
En hoe zit het met de verzekering?
Hier in België kunnen ze wel eens lastig doen (gelijkvormigheid dat niet overeenstemt met het attest) als ze dat op de technische controle opmerken, ook is de wegentaks niet meer juist tov de PK's...
Een niet reglementaire uitlaat is snel weer te vervangen, maar dit is toch andere koek...

Ik zou het doen voor het zicht alleen al! Maar 7000 euro is ook niet niks... En is het geluid anders? Op de filmpjes is het alsof er een fluittoon aanwezig is (typische "Blower whistle"...)
En hoe zit het met de verzekering?

Een niet reglementaire uitlaat is snel weer te vervangen, maar dit is toch andere koek...
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Gefeliciteerd Jürgen !
Nog een kompressor variant erbij !
Ben je zelf bij de ombouw aanwezig geweest?
Ik heb dan ook nog wat technische vragen, maar misschien kunnen we dat beter een keer op een meeting bespreken.
Het is nu inderdaad extra opletten met de speedster in het koude en natte klimaat, maar straks in het voorjaar.......
Veel plezier ermee !
Maarten
(zelf de Hitec set gemonteerd)
Nog een kompressor variant erbij !
Ben je zelf bij de ombouw aanwezig geweest?
Ik heb dan ook nog wat technische vragen, maar misschien kunnen we dat beter een keer op een meeting bespreken.
Het is nu inderdaad extra opletten met de speedster in het koude en natte klimaat, maar straks in het voorjaar.......
Veel plezier ermee !
Maarten
(zelf de Hitec set gemonteerd)
Een ander geluid valt wel mee, binnen in de auto hoor je vooral een ietwat agressieve fluit met een diepe toon bij de hogere toerentallen. Hoe het geluid op zo'n moment buiten de auto is zullen we een keer moeten uittesten tijdens een meeting.Flaminiasupersport schreef:En is het geluid anders? Op de filmpjes is het alsof er een fluittoon aanwezig is (typische "Blower whistle"...)
De verzekering doet hier voor zover ik weet niet moeilijk over, ik heb daar nog nooit iets over gehoord. Omdat onze wegentaks wordt gebaseerd op het gewicht van de auto maakt het hiervoor ook niets uit, tenzij deze gewichtsverhoging net een tariefgrens overschreid. Maar daar ga ik maar even niet van uit.Flaminiasupersport schreef:En hoe zit het met de verzekering? (...) ook is de wegentaks niet meer juist tov de PK's...
Zelf ben ik twee keer per dag wezen kijken hoe het er allemaal aan toe ging. Ik ben zelf niet technisch aangelegd, dus vond het allemaal gewoon mooi om te zien. Ik vrees dat ik op veel technisch inhoudelijke vragen geen antwoord kan gaan geven, maar dat zien we dan wel op een volgende meeting. Ik hoop daar volgend jaar weer wat vaker bij te zijn.Maarten schreef:Ben je zelf bij de ombouw aanwezig geweest?