Mijn mandarijn.....

Je auto te koop aanbieden.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Marcel schreef:Volgens mij kan ook bijna iedereen dat wel hoor, zoals stef zegt, kwestie van doen........en niet haasten maar de tijd ervoor nemen :!: voor het beste resultaat......... :wink:

Volgens mij is dit nog niet zo erg, alles "gewoon" vastbouten, het ergste komt met de afwerking etc............denk ik 8)
Dat is het voordeel van Westfield en Caterham, die jongens weten wel hoe ze een bouwbappket moeten maken.
Het nadeel van die goedkopere merken is dat je behoorlijk creatief en handig moet zijn.
Caterham heeft in de jaren '70 de originele mallen van Lotus gekocht en zit daarmee het dichtst bij het origineel.
Lotus Elise S2
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef: Het nadeel van die goedkopere merken is dat je behoorlijk creatief en handig moet zijn.
Daarom wil ik daar niet aan beginnen, er moet een nederlandse importeur zijn met ervaring :!:

Wetsfield heeft er dit jaar 8 op kenteken gezet......en wordt al jaren gebouwd, de eigenaar is zelf een enthousiasteling....ook heel belangrijk.

Caterham ligt prijs technisch veel hoger......een westfield met 200 pk motor (auto weegt ca 550 kg) heb je rijklaar voor ca € 30.000,- een vergelijkbare caterham ligt tussen de 40 en de 50 :shock:
Veel dingen kun je zelf kiezen, wielen etc, dus je kunt hem maken zoals je zelf wilt.........ze zijn nu ook bezig met een 1.8T erin te bouwen, lijkt mij ook wel wat, die kun je makkelijk tunen :wink: maar komt er een paar 1000 euri's bij..........januari ga ik er eens een bakkie doen heb ik mijn nieuwe auto dus dan is rijden leuk......trouwens nu geen tijd :?
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

De 1.8T van Audi? Die ken ik.
Lotus Elise S2
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:De 1.8T van Audi? Die ken ik.
Yep me too, twee keer in een TT gehad......wel lekker motortje :!:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

In mijn vorige seatje lag de 1.8T ook. Sterke motor, met maar 3 zwakke punten: de bobines, de LMM en de versnellingsbak en die laatste is het meest gevaarlijk voor de portemonnee :lol: , latere versies hebben het probleem niet meer geloof ik.
Afbeelding
SteV6

Bericht door SteV6 »

LMM's zijn bij bijna elk merk zeer gevoelig. Zit in het ontwerp en de functie van die dingen.

Marcel, ik hoop echt dat je weet waar je aan wil gaan beginnen. Als ik zie in welk tempo jij auto's inruilt dan is een bouwtijd van 1,5 tot 2 jaar (daar moet je wel op rekenen want het is een hobbyproject!) een behoorlijk grote stap ...

Wat was eigenlijk de reden om de zilveren Turbo weg te doen? De potentiele snelheid :?: Wat denk je dan van een 550 kg apparaat met + 200pk uit een 1.8 20VT blok :shock:

SteV6

(Als je er echt aan gaat beginnen kom ik zeker een keertje buurten (en helpen) met de Kermit)
S4 Avant
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

SteV6 schreef:LMM's zijn bij bijna elk merk zeer gevoelig. Zit in het ontwerp en de functie van die dingen.

Marcel, ik hoop echt dat je weet waar je aan wil gaan beginnen. Als ik zie in welk tempo jij auto's inruilt dan is een bouwtijd van 1,5 tot 2 jaar (daar moet je wel op rekenen want het is een hobbyproject!) een behoorlijk grote stap ...

Wat was eigenlijk de reden om de zilveren Turbo weg te doen? De potentiele snelheid :?: Wat denk je dan van een 550 kg apparaat met + 200pk uit een 1.8 20VT blok :shock:

SteV6

(Als je er echt aan gaat beginnen kom ik zeker een keertje buurten (en helpen) met de Kermit)
Ja, tijdens het bouwen verkopen is vrijwel onmogelijk (tenzij tegen weggeefprijzen). Wel gaf een kitcar bouwen.
Lotus Elise S2
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ja ik ruil snel in, daarom dacht ik op een gegeven moment van ik bouw een auto, ik vindt het heel leuk om met auto's bezig te zijn, als ik dus mijn eigen karretje aan het bouwen ben ben ik er elke dag mee bezig :wink:

Kitcar raak je moeilijk kwijt klopt, al is het denk ik net als bij de speedster, je moet een liefhebber vinden, tevens is de afwerking heel belangrijk........en je moet niet verwachten dat je iets terug ziet voor je arbeid, maar dat is de hobby juist :!:

Ik heb ook getwijfeld en het is eng.....en wie weet komt het niet zo ver, maar tot nu toe wordt ik enthousiaster :wink:

Waarom de Turbo weg.......de turbo is het prijsverschil niet waard tov de 2.2...........het rijplezier is geen € 20.000,- meer waard :!:

Wat de kit tenslotte precies gaat worden weet ik nog niet....afhankelijk van de prijs etc......

En een helpend / kijkend handje is niks mis mee :lol:

Niet kijken vanavond om 19:30 naar discovery anders willen jullie ook :P
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Ik bedoelde een kitcar verkopen tijdens de bouw.
Daarna verkopen is makkelijker.
Lotus Elise S2
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:Ik bedoelde een kitcar verkopen tijdens de bouw.
Daarna verkopen is makkelijker.
Ja dat snap ik iemand die wil bouwen wil van voor af aan beginnen lijkt mij.......als ik het echt spuugzat zou zijn of het zou niet lukken zou ik hem door de leverancier af laten bouwen........:!:
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Deze site is wellicht bekend:
www.megasportscars.nl

Bij 'links' staan leuke verhalen over zelfbouwen.
Lotus Elise S2
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:Deze site is wellicht bekend:
www.megasportscars.nl

Bij 'links' staan leuke verhalen over zelfbouwen.
Klopt dat is dus de nederlandse Westfield leverancier en heb ik al contact mee gehad en ga ik in januari kijken, de zelfbouw sites zijn heel leuk en informatief, zeker die van Bertram waar ik ook al contact mee heb :wink:
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Effe :oops: :LMM???????
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

LMM = London Motorcycle Museum (aldus Google) :wink:
Maar in dit geval wordt volgens mij de Lucht Massa Meter bedoeld?
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

Marcel schreef:Caterham ligt prijs technisch veel hoger......een westfield met 200 pk motor (auto weegt ca 550 kg) heb je rijklaar voor ca € 30.000,- een vergelijkbare caterham ligt tussen de 40 en de 50 :shock:
Toch zou ik ze als ik jou was wel goed vergelijken!

De Lotus 7-stijl markt is erg groot en de prijsverschillen ook (zei daar iemand Donkervoort???), maar daar zit soms wel het 1 en ander achter.

De goedkoopste kits (Dax, Robin Hood, etc.) hebben vaak wat compromissen er in wat betreft stijfheid van de carosserie etc.

Westfield en Caterham zijn wel de bovenkant van dit soort auto's, maar toch heb je hier ook nog verschillen. Zo heb ik altijd begrepen (zelf nooit mee gereden) dat Caterhams betere/geavanceerdere wielophanging gebruiken en al langer onafhankelijke achterwielophanging. Voor de anderen is dat nog vrij nieuw (of doen het nog steeds niet) en gebruikten die vaak nog een starre achteras zoals het originele Lotus 7 ontwerp.

Dus als je er evt. nog serieuze rij-plannen mee hebt op het circuit etc. (waar zo'n auto natuurlijk helemaal in z'n element is), dan is het wel verstandig om ook de techniek van de verschillende opties even goed onder de loep te nemen.

Je schiet er ook weinig mee op als je een auto bouwt die misschien straks een bak vermogen heeft, maar dit niet op een controleerbare manier op de weg kan krijgen. Dat verziekt het rijplezier meteen en maakt 'm evt. voor later ook moeilijk verkoopbaar.

De balans in deze auto's is natuurlijk vanwege het lichte gewicht erg belangrijk om in de gaten te houden. Gewicht van motorblok, PK's, etc.

Omdat je hier erg veel uren in gaat steken zou het wel heel vervelend zijn om dan halverwege de bouw of aan het eind tot de conclusie te komen "had ik nou toch maar die andere genomen"

Iets heel anders zou bijvoorbeeld nog een GTM Libra of zo kunnen zijn:

http://www.gtmcars.com/libra.php

Ik weet dat wat mensen die hier in NL ook bouwen. Geen idee of er ook een officiele importeur is. Concept is best grappig, want deze gebruikt (zoals de Lotus Elite asl ik het goed heb) geen los chassis, maar een fibreglass monocoque design.

Bye, Arno.
Gesloten