Speedsters van Target International in Eindhoven

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
racingbob
Nieuw lid

Speedsters van Target International in Eindhoven

Bericht door racingbob »

Zie regelmatig speedsters te koop bij die firma ergens aan de
luchthaven in Eindhoven, worden ingevoerd van Duitsland.
Iemand ervaringen met deze verkoper?
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Kijk maar eens hier:
www.targetweb.nl
Lotus Elise S2
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

mmmm... grappig... ik ken die club wel ja, maar niet als 'automobielbedrijf'. Deze mensen zitten (of tot voor kort dan) in de computer snuisterijen en satelliet ontvangers enzo.

Niet echt flexibel, je moet echt weten wat je koopt als er problemen zijn moet je vooral niet zeuren.

Raar dat die lui ineens in de auto's zouden zitten :?
Afbeelding
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ach ik moet eerlijk zeggen, als het om geld gaat kijk ik nergens meer raar van op :!:

Mensen doen "alles" om geld te verdienen.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ik sluit me helemaal aan bij de worden van YvoTuk. Ik zou daar geen auto kopen.
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Waar je de wagen koopt... wat maakt het uit? Ze verkopen niks... jij bent het die koopt toch?

Je moet wel gaan zien hoe die wagen eruitziet, en als de prijs correct is, wat is dan het probleem?

Ik luister zowieso maar met een half oor naar de uitleg van de verkoper... het is de wagen die voor jou staat die zich moet verkopen!

Als je een opgelapt wrak kan onderscheiden van een goede occasie, zijn je risico's toch minimaal?

IK zou wèl dubbel opletten met wagens die uit Duitsland komen, daar mogen herstelde wagens die serieuze schade hebben geleden niet meer op de weg komen, maar als de uitlijning OK is, het koetswerk ook, de papieren in orde, de algemene staat van de wagen geruststellend en een proefrit dat niets abnormaals laat blijken... GO FOR IT!!!

Let ook dat je alles in handen hebt als je betaald!!! :wink: Ik vertrouw liever niemand in geldzaken!

Stel dat die identieke wagen door een of andere verdeler verkocht wordt... het gaat toch altijd om dezelfde wagen?

Een 2de hands wagen houd altijd een risico in... Wil je dit risico niet lopen, dan moet je nieuw kopen! Al die "Buyer's Guide" toestanden zijn goed voor wagens waar de markt van overloopt, maar een Speedster is nu vrij zeldzaam aan het worden...

De inhoud van een "Buyer's Guide" voor de Speedster zou 100-den punten kunnen aankaarten waar je als potentiele koper op moet letten, maar je zal toch een compromis moeten vinden omdat er geen 100-den Speedsters te koop worden aangeboden... Als je tè moielijk doet val je uit de boot!

Stel dat je een MGB zou willen kopen, daar kan je héééééél moeilijk over doen omdat het aanbod zo groot is, maar met een Speedster... Binnenkort mogen we al blij zijn als er "een paar" te koop worden aangeboden. Nu gaat het nog, maar binnen een paar jaar zal het Speedster-aanbod opgedroogd zijn...

Maar zover zijn we nog niet. Ik denk dat het best is om je in een Speedster club aan te sluiten om uiteindelijk een wagen te kopen van een medelid en die door iedereen bekend is! :P
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Flaminiasupersport, vergeet schade aan het chassis niet! Het kan er allemaal mooi uit zien maar is het chassis kapot dan moet je wegwezen!
Ik heb altijd een beetje moeite met handelaren die nog niet geimporteerde auto's te koop aanbieden.
Lotus Elise S2
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Ja inderdaad, maar een kapot chassis moet je kunnen voelen tijdens een proefrit niet?

Schade aan het chassis (krom bijvoorbeeld) is niet te herstellen dacht ik of wel?
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

Een gelast ophangingspunt van de wieldraagarmen voel je echt niet bij een proefrit, maar heeft wel het chassis danig vezwakt op dat punt.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Het is mogelijk op diverse manieren het chassis te 'repareren'.

Als er sprake is van een uitgescheurde wielophanging kom je de meest vreemde constructies tegen en nee, dat kan je niet altijd even makkelijk herkennen.

Voorbeeld: er is 500 meter van mijn huis een Elise in een boom geklommen. Resultaat... uitgescheurde wielophanging, dus auto total loss. Die auto komt dan in het slopers circuit waar ronduit debiel op het ding geboden werd. (als ik het met goed herinner is ie voor 14k Euro verkocht :shock: ...niet alleen de voorwielophanging was kapot overigens..)
Vervolgens heeft de koper de complete kokerbalken waarin de bovenzijde van de wielophanging vast zit vervangen voor mooi 'alu-look' STAAL :evil:

Als je die auto nu zou gaan bekijken en de verkoper 'vergeet' je te vertellen over de historie zal je er redelijk snel intrappen.

Ander voorbeeld: klant koopt een Elise en rijd daar een jaar mee rond. Komt vervolgens in een andere garage alwaar geconstateerd wordt dat het chassis achter de sill helemaal ingedrukt is. Schade aan het chassis dus en als je de bodemplaat niet verwijdert en vervolgens dat ene rimpeltje wat er aan de zichtzijde zat niet ziet koop je dus gewoon een schadehok wat in feite total loss is.

Dus nee.... je kan het niet altijd zomaar zien..
Afbeelding
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Als j'er één jaar mee kan rondrijden en je merkt er niks van... :?
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

Flaminiasupersport schreef:Als j'er één jaar mee kan rondrijden en je merkt er niks van... :?
Totdat je een keer wat flinker de bochten door giert en een deel van de ophanging zich plotseling van de auto losmaakt..

Dan heb je wel een probleem.

Probleem is niet zozeer dat er dingen gerepareerd worden, maar dat de wijze waarop kan zorgen voor levensgevaarlijke auto's. Beetje zoals en 'conventionele' auto waar ze van 2 auto's (1 met voor- en 1 met achterschade) 1 'nieuwe' maken door in 2 stukken te zagen en alles aan elkaar te lassen.

Ziet er prima uit, totdat je een ongeluk krijgt en dan breken dit soort wrakken onmiddelijk in stukken.

Bye, Arno.
Plaats reactie