Precat leegmaken - betere flow!
- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Contacteer:
Precat leegmaken - betere flow!
Heeft iemand ervaring met het leegmaken van de precat? Ziet er vrij eenvoudig uit en het zal wel een groot verschil maken niet?
http://www.vx220.org.uk/content/site/do ... precat.pdf
Zijn er nadelige effecten aan verbonden?
http://www.vx220.org.uk/content/site/do ... precat.pdf
Zijn er nadelige effecten aan verbonden?
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Contacteer:
De uitlaat eraf halen gaat heel snel, dat heb ik zelf kunnen ondervinden met het plaatsen van mijn nieuwe Milltek. Hier ben ik ongeveer een goeie 2 uur mee bezig geweest, dus daar ben ik gerust in.
Om de die troep uit de Precat te boren dacht ik eerder aan een héél goede klok (zo'n rond ding om grote gaten te boren). Net zoals met boren betaal je voor wat je krijgt, het kan dus wel een dure grap worden...
maar zonder goed gereedschap kan je niets doen!
Zal er eens aan beginnen... een dezer....

Om de die troep uit de Precat te boren dacht ik eerder aan een héél goede klok (zo'n rond ding om grote gaten te boren). Net zoals met boren betaal je voor wat je krijgt, het kan dus wel een dure grap worden...

Zal er eens aan beginnen... een dezer....
- stevenflappy
- Contacteer:
- stevenflappy
- Contacteer:
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Precat dient vooral voor Euro-4 emissienormen.
Wat ik begrepen heb is dat Euro-4 de emissiewaardes vanaf een 'koude start' ook specificeert. De eerdere normen waren altijd nog met warme motor, dus katalysator.
Om de uitlaatgas normen te halen zit de precat er in die direct tegen het uitlaatspruitstuk aan zit en dus onmiddelijk heet gestookt wordt (dus gaat werken) als de auto wordt gestart.
Alleen na een paar minuten is de hoofd-cat op temperatuur en gaat die goed werken.
Nog een paar minuten later is de precat zo heet geworden dat hij ook niet meer goed functioneert en de hoofd-cat alles doet.
Aangezien de Speedster toch op Euro-3 niveau is typegoedgekeurd is de precat dus nu nergens voor nodig. Voor APK en zo meten ze met een warme motor de uitlaatgassen.
Hij kan er dus zonder problemen uit.
Bye, Arno.
Wat ik begrepen heb is dat Euro-4 de emissiewaardes vanaf een 'koude start' ook specificeert. De eerdere normen waren altijd nog met warme motor, dus katalysator.
Om de uitlaatgas normen te halen zit de precat er in die direct tegen het uitlaatspruitstuk aan zit en dus onmiddelijk heet gestookt wordt (dus gaat werken) als de auto wordt gestart.
Alleen na een paar minuten is de hoofd-cat op temperatuur en gaat die goed werken.
Nog een paar minuten later is de precat zo heet geworden dat hij ook niet meer goed functioneert en de hoofd-cat alles doet.
Aangezien de Speedster toch op Euro-3 niveau is typegoedgekeurd is de precat dus nu nergens voor nodig. Voor APK en zo meten ze met een warme motor de uitlaatgassen.
Hij kan er dus zonder problemen uit.
Bye, Arno.