Banden

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Piet
Giga lid Carbon

Re: aankoop banden

Bericht door Piet »

linne150 schreef:Piet,kunnen we jou termijn van aankoop afstemmen met die van mij?vr.gr.Wilbert
Wie weet, moeten we dan ff over hebben.
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Effe een oude thread ophalen, heb net op het UK forum gekeken naar a049's maar er staan daar twee verhalen over 049's en 888's die vrijwel ineens uitbreken en daardoor crashten... Dat maakt mij erg huiverig om deze te gaan monteren..

Heb geen zin om als een trut (poetser!) te moeten gaan rijden met een beetje regen...

Kloppen deze verhalen, iemand hier ervaringen ermee?! Dan blijf ik lekker bij mijn 039's en koop daar een nieuwe set van.. :twisted:
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Andere, eventuele nieuwe alternatieven hoor ik ook graag!! Er zijn winterbanden en binnenkort een andere auto beschikbaar dus het hoeft geen all-round band te zijn.. Als ik maar wel gewoon kan rijden in de regen....
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

Tja.. Yoko A048's en Toyo R888's zijn natuurlijk semi-slicks die op de minium 17% profiel oppervlak zijn gemaakt om nog net aan de straat vereisten te voldoen.

Persoonlijk zou ik dit soort banden nooit als 'dagelijkse' banden op de weg gebruiken. Prima om er (legaal) mee van en naar het circuit te rijden (zou met 'echte' slicks niet mogen natuurlijk), maar niet voor dagelijks gebruik.

Naast het twijfelachtige gedrag in nattigheid zijn dit soort banden nou eenmaal ook van een erg zachte rubber soort, dus ik gok dat je na 5000km of minder al er weer doorheen bent.

En als je er dan nog niet doorheen bent, dan heeft het rubber als echt 'circuit rubber' toch teveel warmte-koude cycli meegemaakt en worden ze snoeihard en gaat de grip snel bergaf en moeten ze alsnog op de afvalhoop of met donuts 'oproken'.

Verder moet iedereen het natuurlijk helemaal zelf bepalen wat ze wel of niet willen..

Bye, Arno.
Plaats reactie