Heb net de hardtop gekocht van silverwing, ziet er goed uit.
Maar een klein probleempje met de bevestiging vanachter moet je een lipje steken in de plastieken die op de speedster staan, bij silverwing waren er uitsparingen voorzien waar dit lipje inpast bij is dit niet zo.
Moet je soms andere van die dingen steken? verschil in bouwjaar is er niet
de mijne is nr 877 en de zijne iets van 940.
dank voor de info
Je had eigenlijk de insparing waar het inval moeten omruilen. Maar niks aan de hand. Pak een tang en knijp het beugeltje ongeveer 3mm in zodat het op het zwarte gedeelte kom te zitten. Heb ik bij mij ook gedaan en het werkt perfect.
patje schreef:Heb net de hardtop gekocht van silverwing, ziet er goed uit.
Maar een klein probleempje met de bevestiging vanachter moet je een lipje steken in de plastieken die op de speedster staan, bij silverwing waren er uitsparingen voorzien waar dit lipje inpast bij is dit niet zo.
Moet je soms andere van die dingen steken? verschil in bouwjaar is er niet
de mijne is nr 877 en de zijne iets van 940.
dank voor de info
patje
Dag Patje ,
Ik ben de eerste eigenaar van de Speedster waarvan je de hardtop gekocht heb.
Ik heb deze hardtop destijds gekocht via Ebay.de en hem dan laten spuiten bij de dealer in Starsilver.
Toen ik deze de eerste keer wou monteren viel het mij ook op de de bevestigingen achteraan niet pasten aangezien er niet echt uitsparingen voorzien waren om de lipjes van de hardtop in te laten vastgrijpen.
Het probleem is namelijk dat de Speedsters van het bouwjaar 2001 niet beschikken over de juiste beugels om de hardtop te laten passen.
Ik heb dit aangekaart bij mijn Opel-dealer die zonder probleem de juiste bestelde en monteerde in garantie.