Bekeuring voor TomTom op de voorruit

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bekeuring voor TomTom op de voorruit

Bericht door speedster »

Op het forum van Flitsservice.nl is een verontrustend bericht opgedoken. Een bezoeker werd door een onopvallende surveillance auto van de politie Haaglanden aan de kant gezet. De bestuurder was zich van geen kwaad bewust aangezien hij zich aan de snelheid hield, gordel om had en met de auto niets mis was.

De uitgestapte agenten wisten de bestuurder te melden dat zij proces verbaal op gingen maken. De bekeuring werd gegeven voor het plaatsen van een navigatiesysteem op de voorruit middels een door de fabrikant bijgeleverde zuignap, een "vergrijp" waar half Nederland zich aan schuldig maakt.

De officiele tekst: "de voorruit is voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht belemmeren", een overtreding uit categorie 1, nummer N420. Dit artikel werd in het verleden met name gebruikt om automobilisten te bekeuren die de voorruit met zogenaamde folie hadden getint.

De bekeuring bedraagt een stevige € 95,-, toch een vervelend bedrag om te moeten aftikken. De agenten bleken het er nogal druk mee te hebben, want veel mensen bleken dezelfde overtreding te maken.

WAT EEN LEKKER VRIJ LAND. ONZE MELKKOE.
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

dan moeten ze al die rukkers met zwarte ramen, hangende en slingerende dingen aan de binnenspiegel, of van die k*tkerstboompjes eens aan gaan pakken zeg, het wordt hier steeds gekker, nog even en je vrouw mag je niet eens meer even Afbeelding tijdens het rijden :twisted:
Driver777
Lid

Bericht door Driver777 »

Ik hoop voor je dat ze slikt, anders wordt je zicht daadwerkelijk belemmerd!! :lol:

:oops:

Ik heb zelf ook TomTom, dus ik schrik behoorlijk van deze berichten :?
Dave

"Live to Drift - Drift to Live"
SteV6

Bericht door SteV6 »

Zoals ik op een ander forum ook al had gepost (tekst is rechtstreeks overgenomen):

Ik weet niet of de meeste van jullie wel op de weg komen. Hoe vaak zie je niet van die mensen die hun TomTom Go of PDA echt midden op de ruit onder de binnenspiegel hebben geplakt?

Gegarandeerd dat die lui auto's van rechts niet meer zien aankomen. Geheel terecht dat deze "automobilisten" beboet gaan worden (de dobbelsteentjes, konijntjes en bh-tjes natuurlijk ook)! Zo'n systeempje kan je ook links vlak naast de voorruitstijl plaatsen. Net zo veel zicht op het display en onbelemmerd zicht door de voorruit daar waar het echt noodzakelijk is.

Ben benieuwd of diegenen die het nu overdreven vinden er nog zo over denken als ze vol van links aangereden zijn, als ze van rechts een gelijkwaardige kruising opreden, door iemand met een Go midden op de ruit geplakt.

Waarom hebben de langere Speedsterrijders onder ons bijna allemaal de standaard binnenspiegel al vervangen door een veel kleiner exemplaar?! Juist belemmering van het zicht. Dus weg met die raamplakkers midden op de ruit. Ik rij ook al meer dan een jaar met een TomTom product, maar dan wel in een Bordithouder.

SteV6
S4 Avant
stef666

Bericht door stef666 »

Bestaat er een Brodit voor de TomTom Go voor in de Speedster?
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
SteV6

Bericht door SteV6 »

stef666 schreef:Bestaat er een Brodit voor de TomTom Go voor in de Speedster?
Pascal heeft hier een hele mooie PDA-HOUDER voor gemaakt:

Afbeelding

SteV6
S4 Avant
stef666

Bericht door stef666 »

Ik denk dat ik daar mijn Go niet op kan monteren :mrgreen: :wink:

Het zal idd wel weer zelf iets fröbelen worden.... :?
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Een vriend van mij is motoragent in Rotterdam en die vind het erg ver gezocht allemaal, dus het is gelukkig nog wel aan de diender en niet een actie!!
Ach het is een leuk land hoor, maar veel te veel "big brother is watching you"... En de beleidsmakers? Die rijden zelf veel te hard, hebben zelf een SUV, parkeren waar ze willen, enz, enz
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Lotus Elise S2
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

@SteV6, het monteren van je PDA op die lokatie vindt ik juist gevaarlijk. Je moet tenslotte regelmatig op de kaart kijken om te zien hoe een bepaalde situatie zit. Op die manier van jouw moet je echt je ogen van de weg nemen. Ik heb mijn PDA gewoon tegen de voorruit wel op zo'n manier natuurlijk dat je zicht niet wordt belemmerd.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik ben het eens met Piet. Zo hou je je ogen het beste op de weg, je hoeft bij wijze van spreken alleen even je ogen anders te focussen.
Afbeelding
Maarten

Bericht door Maarten »

ik heb in de UK Piet zijn systeem een avond mogen lenen en moet zeggen dat hij voor mij zo goed als geen zicht wegnam. Ok wel zicht op die mooie oranje 'moterkap', maar niet op de weg. Nu ben ik ook vrij lang en keek er dus ook overheen. Dus in mijn geval zou de diender nooit sterk kunnen maken dat hij het zicht belemmeren zou.

Maar de iets kleinere mensen welke hun systeem dan ook nog niet zo gunstig mogelijk plakken kunnen inderdaad wel behoorlijk worden belemmerd in hun zicht op de omgeving en in zo'n geval vind ik het goed als de politie erop wijst, al vind ik €95 ook een beetje overdreven, als het niet al de zoveelste keer was dat ze de betreffende bestuurder erop aangesproken hadden.

Maarten
speedster

Bericht door speedster »

Geef zelf vooral het goede voorbeeld.
Bijlagen
060109_27177_tomtomgo.jpg
060109_27177_tomtomgo.jpg (69.71 KiB) 1985 keer bekeken
Jelle
Nieuw lid

Bericht door Jelle »

Ik plaats men Garmin GPS gewoon op de deurbalk van de bestuurderkant, met zo een pad die erbij geleverd was. Heb er eigelijk geen problemen door ondervonden dat ik even langs me moet kijken af en toe.

greetz
Don't drive faster than you're guardian angel can fly!
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

ik heb m'n PDA links onderin de hoek van de voorruit zitten. De eerste de beste agent die mij een bekeuring wil geven om genoemde reden, zal het unieke genoegen gaan beleven om dan even plaats te mogen nemen in de bestuurderszetel van een Speedy. En er vervolgens achter komen dat het enige wat je minder ziet, de linker voorkant van de auto is.
Het ding belemmert echt helemaal niets (qua zicht) van het verkeer om mij heen.
Maarreh, gaan ze zometeen ook achteruitkijkspiegels beboeten? Die zitten namelijk wel eens in de weg.....

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Plaats reactie