vraag ivm verzekering speedster
vraag ivm verzekering speedster
mensen ik heb een vraag,
gaan ze bij de verzekering van een speedster uit 2001 uit van een nieuwprijs van 28000 , of die oude prijs (im meende 40d)
ze vroegen nml naar de nieuwwaarde bij een all-risk verzekering (rvs)
bvd Marcel
(ik hoop 28000, scheeld een hoop per maand nml)
gaan ze bij de verzekering van een speedster uit 2001 uit van een nieuwprijs van 28000 , of die oude prijs (im meende 40d)
ze vroegen nml naar de nieuwwaarde bij een all-risk verzekering (rvs)
bvd Marcel
(ik hoop 28000, scheeld een hoop per maand nml)
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Maar dat komt doordat jij een 2004 hebt toch Piet?piet schreef:Ik heb de mijne verzekerd voor 30.
Ik heb ook een 2004 en had dus mazzel. Ik had daarvoor ook geinformeerd voor als ik een 2001 speedster kocht, maar dan werd toch echt mooi van 41000 uitgegaan.
Ze kunnen het eigenlijk zowiezo zien aan het bpm bedrag wat op je kentekenbewijs staat...
Je kan dus beter een 2004 kopen!

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
He Marcel, zie je dat? Er is dus nog hoop voor de verkoop van je auto!Maik schreef:Maar dat komt doordat jij een 2004 hebt toch Piet?piet schreef:Ik heb de mijne verzekerd voor 30.
Ik heb ook een 2004 en had dus mazzel. Ik had daarvoor ook geinformeerd voor als ik een 2001 speedster kocht, maar dan werd toch echt mooi van 41000 uitgegaan.
Ze kunnen het eigenlijk zowiezo zien aan het bpm bedrag wat op je kentekenbewijs staat...
Je kan dus beter een 2004 kopen!
Lotus Elise S2
heb net de rvs gebeld, en ze gaan idd uit van het bpm bedrag , dus 40000 nieuw...
het verschil in all-risk verzekering is
bij 28000 = €105,0 per maand
bij 40000 = €128,0 per maand
dit met 3 schadevrije jaren, uitgaande van een 2001 speedster , met een gewicht van 850 kilo
25 euro verschil dus.....
hmmmmm gaat opzich wel he???

dit met 3 schadevrije jaren, uitgaande van een 2001 speedster , met een gewicht van 850 kilo
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Lijkt mij OK.marcel85 schreef:heb net de rvs gebeld, en ze gaan idd uit van het bpm bedrag , dus 40000 nieuw...![]()
Ik begreep dat Centraal Beheer ook gunstige voorwaarden/premies heeft en je hoeft het alarm niet aan te passen.
Lotus Elise S2
Hendrik-Jan schreef:Lijkt mij OK.marcel85 schreef:heb net de rvs gebeld, en ze gaan idd uit van het bpm bedrag , dus 40000 nieuw...![]()
Ik begreep dat Centraal Beheer ook gunstige voorwaarden/premies heeft en je hoeft het alarm niet aan te passen.
bij 900 eigen risiko = het 81 euro per maand bij 40000 nieuwwaarde, maar dit lijkt me niet echt de bedoeling! hahaha

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
€ 900,-? dat is inderdaad veel. Ik zit bij Voogd&Voogd. Ook goede voorwaarden en € 75,- aan premie maar wel 12 schadevrije jaren. Eigenrisico ca € 250,-.marcel85 schreef:Hendrik-Jan schreef:Lijkt mij OK.marcel85 schreef:heb net de rvs gebeld, en ze gaan idd uit van het bpm bedrag , dus 40000 nieuw...![]()
bij 900 eigen risiko = het 81 euro per maand bij 40000 nieuwwaarde, maar dit lijkt me niet echt de bedoeling! hahaha
Alleen ander alarm noodzakelijk (klasse 3) maar daardoor heb ik ook geen problemen met mijn alarm (fabrieks alarm is niet altijd probleemloos) en is mijn auto beter beveiligd.
Lotus Elise S2
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Ik zit bij Nationale Nederlanden maar ik heb wel een collectieve verzekering van mijn werk, anders is NN helemaal niet interessant (duur!)
Voor mij wel want ik krijg dus aardig wat korting.
Ik betaal ongeveer 58euro per maand (65% no-claim korting, iets van 6-7 schadevrije jaren), maar ik heb een vrij hoog eigen risico, nu ik het zeg moet ik daar nog even over bellen
Wel hebben wel een vandalisme clausule: wordt er schade gemaakt zonder bekende dader, dan wordt alles 100% vergoed, zonder terugval in no-claim (wordt ook niet in het systeem opgenomen).
Ik geloof dat we sinds kort ook een regeling (collectieve verz) bij Centraal Beheer. Eens informeren of ik daar nog wat wijzer van word.
Voor mij wel want ik krijg dus aardig wat korting.
Ik betaal ongeveer 58euro per maand (65% no-claim korting, iets van 6-7 schadevrije jaren), maar ik heb een vrij hoog eigen risico, nu ik het zeg moet ik daar nog even over bellen

Wel hebben wel een vandalisme clausule: wordt er schade gemaakt zonder bekende dader, dan wordt alles 100% vergoed, zonder terugval in no-claim (wordt ook niet in het systeem opgenomen).
Ik geloof dat we sinds kort ook een regeling (collectieve verz) bij Centraal Beheer. Eens informeren of ik daar nog wat wijzer van word.

- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Haha HJ...ik heb geen haast hoor, hij staat best
en ik twijfel er niet aan dat ik hem kwijt raak, als het echt moet wil Peter de Pous hem hebben.
O ja, ik betaal € 53,20 per maand bij centraal beheer.
Geen ander alarm, en geen eigen risico en accesoires onbeperkt meeverzekerd.
Bonus-Malus trede 14 = 75%
Werkgeverskorting = 29%
Trouwens toen ik die oranje kocht hadden ze ook een gele staan, ongeveer even oud maar wel de dure BPM erop, en als ik me niet vergis kijkt de verzekeringverstrekker daar inderdaad naar !!

O ja, ik betaal € 53,20 per maand bij centraal beheer.
Werkgeverskorting = 29%
Trouwens toen ik die oranje kocht hadden ze ook een gele staan, ongeveer even oud maar wel de dure BPM erop, en als ik me niet vergis kijkt de verzekeringverstrekker daar inderdaad naar !!
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Helaas niet.speedster schreef:75%+29%=104%Marcel schreef:O ja, ik betaal € 53,20 per maand bij centraal beheer.
Werkgeverskorting = 29%Dan krijg je geld toe
Eerst gaat de 75% eraf.
Daarna gaat over het resterende bedrag de 29% eraf

Dus eigenlijk heb ik totaal 82,25 % korting.
Marcel schreef:Helaas niet.speedster schreef:75%+29%=104%Marcel schreef:O ja, ik betaal € 53,20 per maand bij centraal beheer.
Werkgeverskorting = 29%Dan krijg je geld toe
Eerst gaat de 75% eraf.
Daarna gaat over het resterende bedrag de 29% eraf![]()
Dus eigenlijk heb ik totaal 82,25 % korting.
hoezo krijg je eigelijk 29% extra ivm je werk?? wil ik ook wel!!!