Anti-carjacking systeem
Anti-carjacking systeem
Hallo,
Graag had ik vernomen of er een manier bestaat om de deuren van binnenuit te sluiten. Dit om bijvoorbeeld een carjacking te voorkomen.
Niet dat dit veel gebeurd in België maar mijn vrouw zou zich toch veiliger voelen in haar Speedy...
Bedankt,
Tom
Graag had ik vernomen of er een manier bestaat om de deuren van binnenuit te sluiten. Dit om bijvoorbeeld een carjacking te voorkomen.
Niet dat dit veel gebeurd in België maar mijn vrouw zou zich toch veiliger voelen in haar Speedy...
Bedankt,
Tom
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Vragen ze meestal niet, of ze rukken je eruit (knappe man vrouw die mij eruit rukt, gaat gelijk door zijn rug) of een pistool tegen je hoofd......stef666 schreef:Zou het een gewilde auto voor carjacking zijn dan? En als ze hem willen hebben (onder bedreiging) kunnen ze hem zo meenemen van me.....
Ik moet eerlijk zeggen bij sommige auto's kun je het instellen zoals bij mijn huidige C4, en dan stel ik hem wel in dat als ik harder als 10km/h ga hij automatisch op slot gaat, dus de gedachte is niet zo verkeerd.
Denk dat het een lastige/dure optie is om CV naderhand in te bouwen, maar voo rgel dis alles mogelijk

- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Het gaat niet altijd om het stelen van de auto!!!
Ze kunnen je bv ook alleen willen beroven van je geld en
spullen. (scooters die bij het stoplicht rechts van je gaan staan
en dan de deur opentrekken, tas van de passagiersstoel en
wegscheuren maar, kijk maar wat er een tijdje terug in Den Haag
gebeurde, waarbij de vrouw uiteindelijk de dief dood reed!!!)
Dan is zo'n systeem dat je van binnenaf kan afsluiten toch wel handig.
Groeten,
Paul.
Ze kunnen je bv ook alleen willen beroven van je geld en
spullen. (scooters die bij het stoplicht rechts van je gaan staan
en dan de deur opentrekken, tas van de passagiersstoel en
wegscheuren maar, kijk maar wat er een tijdje terug in Den Haag
gebeurde, waarbij de vrouw uiteindelijk de dief dood reed!!!)
Dan is zo'n systeem dat je van binnenaf kan afsluiten toch wel handig.

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
...en je doet ook van binnenuit je dak dicht?paul schreef: Dan is zo'n systeem dat je van binnenaf kan afsluiten toch wel handig.![]()
Kom op zeg, we hebben het hier niet over een Audi/Mercedes of weet ik veel wat voor tin-can, je spreekt over een heel klein agiel sportwagentje wat regelmatig open gereden wordt. Als je dan bang bent spontaan overvallen te worden moet je niet naar buiten gaan of hulp vragen. Dit soort dingen komen vaker voor bij van die opgedirkte tantetjes die voor het verkeerslicht meer aandacht hebben voor het kapsel dan voor de omgeving. En ja.. een tasje pikken uit een X5 is een stuk makkelijker dan een tasje uit een speedster/elise.. (als het tasje in de footwell gedrapeerd is)