Kom vanochtend bij mijn Speedster aan en zie een papiertje onder de ruitenwisser zitten. Leuk, dacht ik nog, een aanbidster...
Maar nee: parkeerschade! Wel erg netjes dat er een briefje is achtergelaten, dat gebeurt niet meer zoveel tegenwoordig in Amsterdam.
Anyway, een beste scheur, net naast mijn nummerplaat. Grmbl...
De beste man (80+) inmiddels gesproken en ik geloof dat het allemaal wel goedkomt met de verzekering, maar toch wel weer balen
In ieder geval wel besloten om de auto niet meer voor de deur te parkeren (file-parkeren), maar achter het huis (insteekvakken)...
Twee maanden heel en weer schade!
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Dat dacht je maar. Je kunt hem veel beter op handrem zetten. Als hij in versnelling staat, en iemand rijdt er met een flinke schok tegen, bestaat de kans dat je versnellingsbak beschadigd wordt. En dan gaat de kassa pas echt rinkelenMaik schreef:!! En had je hem op de handrem staan of in de 2de versnelling, op die laatste manier heb je minder kans op grote schade...
A thing of beauty is a joy forever!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Dat is een fabeltje, de krachten die op je versnellingsbak komen gedurende het rijden zijn minstens zo groot. Vergelijk het eens met het "ouderwetse" aanduwen van de auto (in de 2 versnelling): De auto op een snelheid van 10km/u duwen en dan in 1 keer de koppeling op. Je duwt hem gewoon door de compressie heen en de klap op je versnellingsbak is hetzelfde.
Daarnaast, als je versnellingsbak kapot gereden wordt door een "parkeerfoutje" heb je sowieso een hele grote schade aan je body, want dan moet het met ENORME kracht gebeurt zijn.
Daarnaast, als je versnellingsbak kapot gereden wordt door een "parkeerfoutje" heb je sowieso een hele grote schade aan je body, want dan moet het met ENORME kracht gebeurt zijn.
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Je deed vroeger toch ook je auto aanduwen in de 2e versnellingMaik schreef:Dat is een fabeltje, de krachten die op je versnellingsbak komen gedurende het rijden zijn minstens zo groot. Vergelijk het eens met het "ouderwetse" aanduwen van de auto (in de 2 versnelling): De auto op een snelheid van 10km/u duwen en dan in 1 keer de koppeling op. Je duwt hem gewoon door de compressie heen en de klap op je versnellingsbak is hetzelfde.