Twee maanden heel en weer schade!

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
Rotax
Mega lid

Twee maanden heel en weer schade!

Bericht door Rotax »

Kom vanochtend bij mijn Speedster aan en zie een papiertje onder de ruitenwisser zitten. Leuk, dacht ik nog, een aanbidster...

Maar nee: parkeerschade! Wel erg netjes dat er een briefje is achtergelaten, dat gebeurt niet meer zoveel tegenwoordig in Amsterdam.

Anyway, een beste scheur, net naast mijn nummerplaat. Grmbl...
De beste man (80+) inmiddels gesproken en ik geloof dat het allemaal wel goedkomt met de verzekering, maar toch wel weer balen :evil:

In ieder geval wel besloten om de auto niet meer voor de deur te parkeren (file-parkeren), maar achter het huis (insteekvakken)...
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Bah, dat is zeker balen dan zeg!! Heeft hij met een trekhaak de speedster geraakt? En had je hem op de handrem staan of in de 2de versnelling, op die laatste manier heb je minder kans op grote schade...

Succes met de afwikkeling!
Afbeelding
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

En nog wel voor de tweede keer begreep ik van je. :shock:
Ook een manier om van je steenslag af te komen.
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Zo dat is echt kl*te voor je :!:

Gelukkig zijn er in ieder geval nog mensen die netjes een briefje achter laten.

Ik zet trouwens altijd mij auto in de versnelling, handrem gebruik ik zelden.......
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Kijk, dat zijn nou kleine, maar erg praktische tips :D

Vermoed inderdaad dat het een trekhaak is geweest. Senior heeft waarschijnlijk nooit mijn auto gezien, want hij dacht aanvankenlijk dat hij de stoeprand raakte :shock:
Pipo

Bericht door Pipo »

Maik schreef:!! En had je hem op de handrem staan of in de 2de versnelling, op die laatste manier heb je minder kans op grote schade...
Dat dacht je maar. Je kunt hem veel beter op handrem zetten. Als hij in versnelling staat, en iemand rijdt er met een flinke schok tegen, bestaat de kans dat je versnellingsbak beschadigd wordt. En dan gaat de kassa pas echt rinkelen :!:
A thing of beauty is a joy forever!
Maik

Bericht door Maik »

Dat is een fabeltje, de krachten die op je versnellingsbak komen gedurende het rijden zijn minstens zo groot. Vergelijk het eens met het "ouderwetse" aanduwen van de auto (in de 2 versnelling): De auto op een snelheid van 10km/u duwen en dan in 1 keer de koppeling op. Je duwt hem gewoon door de compressie heen en de klap op je versnellingsbak is hetzelfde.
Daarnaast, als je versnellingsbak kapot gereden wordt door een "parkeerfoutje" heb je sowieso een hele grote schade aan je body, want dan moet het met ENORME kracht gebeurt zijn.
Afbeelding
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maik schreef:Dat is een fabeltje, de krachten die op je versnellingsbak komen gedurende het rijden zijn minstens zo groot. Vergelijk het eens met het "ouderwetse" aanduwen van de auto (in de 2 versnelling): De auto op een snelheid van 10km/u duwen en dan in 1 keer de koppeling op. Je duwt hem gewoon door de compressie heen en de klap op je versnellingsbak is hetzelfde.
Daarnaast, als je versnellingsbak kapot gereden wordt door een "parkeerfoutje" heb je sowieso een hele grote schade aan je body, want dan moet het met ENORME kracht gebeurt zijn.
Je deed vroeger toch ook je auto aanduwen in de 2e versnelling :?:
Maik

Bericht door Maik »

Hahaha, Marcel, dat staat er toch ook :wink:
Ik was net mijn bovenstaande post aan het editten met die opmerking, maar toen had jij dat nog niet gelezen. Je hebt met het quoten wel mijn ge-editte post genomen :)
Afbeelding
Plaats reactie