Bij mijn 2.2 had ik de pook ca 50mm ingekort, en dat beviel me uitstekend. Ik heb er ca 10.000km met gereden (en geschakeld), en kan bevestigen dat het niet voelbaar meer kracht vergt dan met langere pook, maar de kortere schakelbewegingen veel prettiger in de hand liggen. Dat de afstand van stuur tot pook iets langer wordt heb ik nooit als storend ervaren.
Dus heb ik terug even mijn gereedschap bovengehaald voor volgende werkjes (in volgorde

1) Pookknop losschroeven (de pookstang juist onder de knop opwarmen breekt de lijm waardoor de knop gemakkelijk loskomt)
2) Handvat van handrem verwijderen (zit met 2 imbusschroefjes onderaan vast)
3) omkapseling van rond het schakelmechanisme verwijderen (zit links en recht met een zwarte plastic schroef vast)
4) kabels van schakelpook losmaken (klikken gewoon los)
5) bout waarmee schakelpookas vastzit verwijderen
6) pookstang uit de schakelgeleider losmaken en verwijderen (dit vergt behoorlijk wat wringwerk !)
7) een stuk van 50mm van tussen de stang zagen.

9) Alles terug in omgekeerde volgorde monteren

En zie foto, een sportief, lekker in de hand liggend schakelpookje

PS Houdt het verwijderde stukje bij. Dan kun je als je wilt het in de toekomst er gewoon terug tussen lassen.

Ivo