citaat uit de autotelegraaf :
"Hij is ongeveer 3,99 meter lang, 1,81 meter breed en 1,27 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,42 meter en het gewicht van de Speedster-opvolger zal ongeveer 1300 kg zijn!"
Bijna een halve ton zwaarder!
Enig idee wat dat met bv. je remweg doet?!
(ik denk toch dat hij wel in mijn garage zou passen! )
Bijlagen
Vauxhall_VX_Lightn_1272721g.jpg (20.63 KiB) 4282 keer bekeken
Vauxhall_VX_Lightn_1272731g.jpg (26.01 KiB) 4286 keer bekeken
Vauxhall_VX_LIghtni_201141g.jpg (45.96 KiB) 4287 keer bekeken
HAHA, ja Jans.... jou zeker. Als van een kale auto als de Speedster 40kg af krijgt ondanks die veel 'zwaardere' turbo!
(heb ff snel bij Wie is Wie gekeken)
Als Opel GT liefhebber wil ik het volgende kwijt: De nieuwe GT is beslist een mooi autootje, maar hij verdient niet de naam GT. Daarvoor mist hij de nodige verwijzingen naar de enige echte oer-GT. Die moeten er wel zijn vind ik. Kijk maar naar de new beetle. Een hele moderne, andere auto maar zó herkenbaar als de (nieuwe) Kever. Bij de GT is geen enkele herkenning, de bumpers, lampen, de voor of achterkant, alles wat zo typisch aan de originele GT is. De enige gelijkenis is een beetje het lijnenspel van de zijkant; de gewelfde spatborden. Het was beter een opvolger van de Speedster geweest. Maar daar hebben de speedster rijders misschien op hun beurt weer moeite mee. En persoonlijk vind ik de speedster een "echtere" en mooiere sportwagen dan de nieuwe GT.
Deze nieuwe auto heeft zeker niets met de speedster te maken in zijn huidige vorm. Ik geloof er niets van dat de stijfheid van het chassis van deze nieuwe auto ook maar in de buurt zal komen van dat van de speedster. En dat is juist HET punt waar de speedster zo op uitblinkt..
Ik vind de new beetle dan weer helemaal geen waardige opvolger van de oude, wat een OERlelijke auto is dat zeg, met hele rare verhoudingen. Nee, als je op die manier de oude GT zou "overtekenen", dan wordt je blij zeker!
De laatste vw golf bijvoorbeeld lijkt toch ook helemaal niet meer op de golf I, voor mij hoeft er dan ook helemaal geen gelijkenis te zijn met een vorig model, als het karakter maar ongeveer hetzelfde is. En dat is volgens mij wel het geval bij de oude en nieuwe GT. Motor voorin, en gewoon een hele mooie auto (de oude en de nieuwe). Alleen moet er dan nog wel een coupe (dichte versie) komen
Tsja, maar toch is de basis weer een 2liter, dus erg makkelijk ga je niet over je huidige vermogen heen dan denk ik? En die GT is anderhalf keer zo zwaar als de speedster dus de speedster turbo heeft standaard toch een betere pk/gewichts verhouding dan deze GT....?