Rij ik weg bij de dealer springt, voor de vierde keer, het veertje van de koppelingspedaal weer eens stuk. Gelijk tien nieuwe besteld, want deze waren maar €0,05

Wat een prijsverschil

Nu je het er over hebt,dat veertje van de koppeling is er bij mij al 4 maand af. en dat plaatje van de achterste bodemplaat, daar ben ik erMatsuru schreef:Tijdens het demonteren van de achterste bodemplaat, voor het uitlijnen van de achterwielen, was er bij mij een klemmetje gebrokenwaarmee je de plaat bevestigd. Het is een klemmetje welke je over de plaat schuift en waar je een boutje M4 in draait. Even naar de dealer gegaan met de gedachte er gelijk een tiental te bestellen voor het geval. Wat blijkt kost één zo'n k*t klemmetje dik €8,-
. Dealer stond er ook van te kijken en toch maar één klemmetje besteld
en ondertussen geleverd.
Rij ik weg bij de dealer springt, voor de vierde keer, het veertje van de koppelingspedaal weer eens stuk. Gelijk tien nieuwe besteld, want deze waren maar €0,05![]()
Wat een prijsverschilVeertje ziet er duurder uit dan dat klemmetje, maar de prijzen zijn precies kontra.
Breekt inderdaad telkens bij het oogje en dat aan de kant van het dashboard.Maik schreef:Mijn veertje van het koppelingspedaal was ook vrij snel gebroken, maar de breuk zat helemaal bij het haakje zelf. Zie ook het topic wat ik er toen voor geopend had. Ik heb gewoon een winding van de veer opgeofferd en daar een nieuw haakje van gebogen, en klaar was het weer. Al 2000km ermee getuft en het houd nog prima![]()
De prijs van dat klemmetje is echt opvallend! Het klinkt inderdaad als een simpel stukje staal. Is het misschien van RVS? Dat zou het nog een beetje kunnen verklaren....
gr.
Maikel