Klemmetje en veertje stuk

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Matsuru
Actief lid

Klemmetje en veertje stuk

Bericht door Matsuru »

Tijdens het demonteren van de achterste bodemplaat, voor het uitlijnen van de achterwielen, was er bij mij een klemmetje gebroken :? waarmee je de plaat bevestigd. Het is een klemmetje welke je over de plaat schuift en waar je een boutje M4 in draait. Even naar de dealer gegaan met de gedachte er gelijk een tiental te bestellen voor het geval. Wat blijkt kost één zo'n k*t klemmetje dik €8,- :shock: . Dealer stond er ook van te kijken en toch maar één klemmetje besteld :) en ondertussen geleverd.
Rij ik weg bij de dealer springt, voor de vierde keer, het veertje van de koppelingspedaal weer eens stuk. Gelijk tien nieuwe besteld, want deze waren maar €0,05 :shock:
Wat een prijsverschil :!: Veertje ziet er duurder uit dan dat klemmetje, maar de prijzen zijn precies kontra.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Mijn veertje van het koppelingspedaal was ook vrij snel gebroken, maar de breuk zat helemaal bij het haakje zelf. Zie ook het topic wat ik er toen voor geopend had. Ik heb gewoon een winding van de veer opgeofferd en daar een nieuw haakje van gebogen, en klaar was het weer. Al 2000km ermee getuft en het houd nog prima :)

De prijs van dat klemmetje is echt opvallend! Het klinkt inderdaad als een simpel stukje staal. Is het misschien van RVS? Dat zou het nog een beetje kunnen verklaren....

gr.
Maikel
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Re: Klemmetje en veertje stuk

Bericht door jans »

Matsuru schreef:Tijdens het demonteren van de achterste bodemplaat, voor het uitlijnen van de achterwielen, was er bij mij een klemmetje gebroken :? waarmee je de plaat bevestigd. Het is een klemmetje welke je over de plaat schuift en waar je een boutje M4 in draait. Even naar de dealer gegaan met de gedachte er gelijk een tiental te bestellen voor het geval. Wat blijkt kost één zo'n k*t klemmetje dik €8,- :shock: . Dealer stond er ook van te kijken en toch maar één klemmetje besteld :) en ondertussen geleverd.
Rij ik weg bij de dealer springt, voor de vierde keer, het veertje van de koppelingspedaal weer eens stuk. Gelijk tien nieuwe besteld, want deze waren maar €0,05 :shock:
Wat een prijsverschil :!: Veertje ziet er duurder uit dan dat klemmetje, maar de prijzen zijn precies kontra.
Nu je het er over hebt,dat veertje van de koppeling is er bij mij al 4 maand af. en dat plaatje van de achterste bodemplaat, daar ben ik er
ook eentje van kwijt :cry: Maar dan ga ik morgen wel eerst vragen
bij een doe het zelf zaak.
Jans
Matsuru
Actief lid

Bericht door Matsuru »

Maik schreef:Mijn veertje van het koppelingspedaal was ook vrij snel gebroken, maar de breuk zat helemaal bij het haakje zelf. Zie ook het topic wat ik er toen voor geopend had. Ik heb gewoon een winding van de veer opgeofferd en daar een nieuw haakje van gebogen, en klaar was het weer. Al 2000km ermee getuft en het houd nog prima :)

De prijs van dat klemmetje is echt opvallend! Het klinkt inderdaad als een simpel stukje staal. Is het misschien van RVS? Dat zou het nog een beetje kunnen verklaren....

gr.
Maikel
Breekt inderdaad telkens bij het oogje en dat aan de kant van het dashboard.
Klemmetje is niet van RVS, maar is denk ik wel "behandeld".
damnedt
Actief lid

Vermoedelijk geen RVS.

Bericht door damnedt »

Zal waarschijnlijk geen RVS zijn want RVS met alu geeft een chemische reactie waarbij het alu langzaam zal gaan verdwijnen. Kijk dus uit met direct contact tussen RVS en alu. Het is niet voor niets dat er bijna overal kunststof en gewoon "ijzer" is gebruikt.
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

In de prakrijk valt het wel mee.

Alle boutjes en ringetjes waarmee de diffuser en undertray vastzit zijn RVS.

Bye, Arno.
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Was net klaar met het tanken stap in trap de koppeling en toen een beste knal nu ook bij mij het veertje gebroken :( .

Morgen maar even een nieuwe monteren.

Gr, 8) Martin
kzentekik_et
Actief lid

Bericht door kzentekik_et »

Bij mij is eergisteren ook het veertje gebroken/gesprongen.
Kan het kwaad zonder veertje verder te rijden eigelijk ??

Voel niet echt een verschil tijdens het rijden ?
Laatst gewijzigd door kzentekik_et op 26 okt 2009 23:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Spider
Mega lid

Bericht door Spider »

t scheelt niet veel met rijden, maar wel weer beter om te vervangen,
is al eerder iets over geschreven.
Gewoon een nieuwe halen bij de opel dealer.
Kan dan ook een nieuwere versie zijn en lijkt dan of is hetzelfde als rempedaal-veer.
Kreeg hem in haarlem zelfs gratis, je zet hem er zo zelf in :wink:
¨speed is life, but control is everything...¨
Plaats reactie