Vanmiddag even rond getoerd, en heb even uitgeprobeerd hoe hard ie loopt in de 4 dé versn. maar kom maar op 252 km
toe begon ie een beetje in te houden.gelijk maar naar 5 , maar het zelfde verhaal alleen nu bij 283 km
Moet toch iets doen aan die overbrenging.
jans schreef:Vanmiddag even rond getoerd, en heb even uitgeprobeerd hoe hard ie loopt in de 4 dé versn. maar kom maar op 252 km
toe begon ie een beetje in te houden.gelijk maar naar 5 , maar het zelfde verhaal alleen nu bij 283 km
Moet toch iets doen aan die overbrenging.
Echt Jans? Heb je dat afgelezen van je vmax metertje? En hoeveel toeren draait de 2liter dan?
Coole snelheid
gisteren naar Hilversum geweest, en eindelijk eens een beetje concurentie.mooi rustig op de weg ,en reed een stukje 180 km.
Plotseling zag ik in een Porsche turbo links naast mij, hij keek alle kanten op denk dat ie zoiets nog niet gezien had.hij keek mij aan ,en zijn hand wees naar voren om even te gassen . Had ie beter niet kunnen doen
Heb hem de eerste twee sec maar laten gaan, en toen terug naar de 4é versn, heb hem terwijl ie links reed , rechts ingehaald . Sjonge wat een verschil het was net of ie maar half gas reed. Kwam even later weer naast mij rijden, en krapte zich achter de oren. Denk dat ie nog steeds niet weet wat het was
Laatst gewijzigd door jans op 17 mar 2006 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
jans schreef:gisteren naar Hilversum geweest, en eindelijk eens een beetje concurentie.mooi rustig op de weg ,en reed een stukje 180 km.
Plotseling zag ik in een Porsche turbo links naast mij, hij keek alle kanten op denk dat ie zoiets nog niet gezien had.hij keek mij aan ,en zijn hand wees naar voren om even te gassen . Had ie beter niet kunnen doen
Heb hem de eerste twee sec maar laten gaan, en toen terug naar de 4é versn, heb hem terwijl ie links reed , recht ingehaald . Sjonge wat een verschil het was net of ie maar half gas reed. Kwam even later weer naast mij rijden, en krapte zich achter de oren. Denk dat ie nog steeds niet weet wat het was
Ik volg dat verhaal vanaf het begin al met jans zijn kanon, maar die auto
is echt Bruut . Wat ik mij af wel afvraag of het allemaal nog wel
een beetje heel blijft mechanisch gezien .
Als ik mij zelf vroeger met brommers in de weer zag, ging ik ook tot het
uiterste meenig vastloper gehad.
Maargoed V Max zal wel weten waar ze mee bezig zijn, nogmaals een
superauto .
Door zover te tunen, kom je steeds andere dingen tegen.
Tot 250 pk is het geen probleem. daarna tot ongeveer 300 pk , zit je aan gesmede zuigers. en indien je dan niet een van de laatste versie's hebt van de turbo, ook een versterkte koppeling.In mijn geval zijn er nog weer andere zuigers gemonteerd, ( olie gekoeld) en kunnen gemakkelijk 600 á 700 pk aan, en stalen drijfstangenzijn dan ook nodig.
mede daardoor moest er een sportkopp in.maar dan moet je weer uitkijken met de aandrijving,dus dat ie nu nog doordraait bij 150 km p uur
zal de zaak niet schaden. en een groot voordeel is het gewicht van de speedster. bij 1500 kg wagengewicht is het dan ook slechter.