Regen

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Harmen
Lid

Regen

Bericht door Harmen »

Met de zware regen van de afgelopen dagen beginnen mijn zijruiten te lekken :(

Wanneer ik aan het einde van mijn werkdag de deur open, is de dorpel nat.

Heeft iedereen dit? of mag ik verwachten dat met goede rubbers en goed afgestelde ruiten de auto volledig droog blijft.
(met iedereen bedoel ik dan niet de softies die hun auto binnen laten staan)

Zal een hardtop dit volledig verhelpen of moet ik aan een showercap?
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Heb ik ook. Hardtop zorgt wel voor minder vocht maar helemaal droog wordt het niet.
Het is nou ook niet zo erg dat ik er last van heb.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
patje
Actief lid

regen

Bericht door patje »

Heb je een turbo of een 2.2?
Bij de turbo zijn de rubbers anders en daar is de kans op lekken kleiner.
Ik heb een 2.2 en heb ook regen binnen is al verbeterd met de deuren af teregelen maar nog nie volledig verdwenen ,ook niet met de hardtop erop.
enige remedie is de rubbers vervangen maar de rubbers zelf kosten al iets van een 260€ dan moet je de oude nog verwijderen (kans op schade), en de nieuwe nog laten plaatsen. :?

Groetjes patje.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ik ben dan wel een softie maar een showercap is mischien in jouw geval wel aan te raden. Als softie heb ik er een. Heb hem al 1 keer gebruikt!

Zie http://www.vx220.org.uk/index.php?cPath=36
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

En je ramen hoger afstellen kan ook. Zal wel bij Mark op de site te vinden zijn hoe. :D
Lotus Elise S2
Fabian
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Ik had op meerdere plaatsen wat water in de auto.

Aan de voorkant heb ik ook de turborubbers, alleen bij heftige regenval raken die vol en ligt een klein beetje water op de dorpel. Dat is in mijn ogen geen probleem.

Het rechterraam had een kier en dat raam heb ik opnieuw laten stellen. Nu heb ik daar geen probleem meer.

Mijn rolbar is ooit gespoten en toen hebben ze de rubbers doorgesneden. Tot twee weken terug had ik hier ook een probleem. Gelukkig heeft de dealer het rubber vervangen.

Het laatste probleem is verzadiging van de kap en dan met name de rand aan de buitenkant. Deze wordt zo nat dat het door de bevestiging van de kap heen komt. Ook daardoor kreeg ik water op de dorpel.

Niet elke vorm van lekkage is dus aan een afstelprobleem te wijten. Na een regenbui kan je met je vingers vaak wel voelen waar hij nat is. Ook zou je de tuinslang er even op kunnen zetten.

De monteur vertelde dat van de eerste 10 speedster die zij hadden staan er maar 1 waterdicht was. De rest had allemaal last van water in meer of mindere mate. Blijkbaar hoort het bij een engelse auto.

Zijn er eigenlijk nog mogelijkheden om de kap in te spuiten zodat deze beter waterdicht wordt?
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

vervangen?

Bericht door Dutch Boy »

Harmen,
Het is al opgemerkt: een hardtop helpt!
Maar toch, toch bleef in mijn'T' de rechterzijruit lekken, zelfs hardtop en afstellen hielpen niet. Uiteindelijk is het binnenwerk ('raamtransport') vervangen en (voorlopig :?: :twisted: ) ben ik er weer vanaf :!:
Ramon
Nieuw lid

Bericht door Ramon »

Fabian,

Ben gisteren in Oosterhout geweest en dat verhaal gehoord :?

Maar heeft dat grapje je e250 gekost? :shock:
Fabian
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Ramon,

Ik heb een aantal zaken tegelijk laten oplossen en ik ben tevreden over de (uiteindelijke) afhandeling. Het heeft me wel wat gekost, maar ik heb nu een netjes gespoten speedster (incl roll bar) en hij is bijna waterdicht.

Die van mij staat veel buiten en dan kan een beetje water door verzadiging naar binnen komen. Het blijft brits handwerk.
Dominique

Bericht door Dominique »

Voor verzadiging van de kap kan je bij t kruidvat spuitbussen harmisol krijgen. Werkt wel aardig, maar wat je ook kan doen is bij een outdoor-shop vragen naar mogelijkheden voor je kap. Die hebben meestal ervaring met het waterdicht maken van kanvas tenten.
Afbeelding
stef666

Bericht door stef666 »

Bij de betere automaterialen zaken kan je spul halen om je dak mee te reinigen en opnieuw te behandelen voor waterdichtheid.
Als ik het goedheb heeft Autoglym dit in hun pakket zitten :idea:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
foxone
Lid

Bericht door foxone »

hier geen water in de speedster en staat toch regelmatig in de regen :D
Groetjes Cindy
Plaats reactie