en niet om het een of ander, maar een beetje extra grip in de regen vindt ik altijd wel lekker
nieuwe achterbanden
...en als je daar dan 'klaar' mee bent kan ik je die BF Goodrich banden van harte aanbevelen. Goede grip op droog wegdek (vergelijkbaar met de Yokohama Advan Neova, de Toyo T1-S etc.) maar op nat wegdek
heb ik tot nu toe niets kunnen vinden wat er ook maar een beetje bij in de buurt komt.
en niet om het een of ander, maar een beetje extra grip in de regen vindt ik altijd wel lekker
en niet om het een of ander, maar een beetje extra grip in de regen vindt ik altijd wel lekker
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
hmmm pzero nero zou juist een hele goeie moeten zijnstevenflappy schreef:pzero zou ik niet doen, hoor er alleen maar matige verhalen van.. En wat betreft de maat, vraag het eens aan onze Speedster goeroe: JANS!! Dat zijn achterbanden, alleen geen idee welke maat ie heeft?!
maar zou bv 235-40-17 mooi zijn???
ps ferrari rijdt ook met pzero
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ben zelf momenteel veel op zoek naar banden op het internet.. Moet namelijk 2 complete sets velgen gaan bekleden
Voor mijn oz's wil ik de 048's zoals gemonteerd op de VXR en Exige..
Voor mijn ats-dtc's twijfel ik tussen de Potenza's en en de T1r's..Denk dat het gewoon de poteza's worden voor het normale dagelijks gebruik.. Heb er altijd met veel plezier mee gereden tot mijn 039's
Maar als je dan een beetje surft, zie je toch wel aardig wat gemengde verhalen... Daarom schreef ik dat er net bij, heb er zelf geen ervaring mee maar met de bedragen waar we het nu over hebben is het wel fijn om die dingen van te voren te weten... Daarom melde ik het even.. Enne het wagen gewicht van een Ferrari is wel iets anders, moeilijk vergelijken..
Voor mijn oz's wil ik de 048's zoals gemonteerd op de VXR en Exige..
Voor mijn ats-dtc's twijfel ik tussen de Potenza's en en de T1r's..Denk dat het gewoon de poteza's worden voor het normale dagelijks gebruik.. Heb er altijd met veel plezier mee gereden tot mijn 039's
Maar als je dan een beetje surft, zie je toch wel aardig wat gemengde verhalen... Daarom schreef ik dat er net bij, heb er zelf geen ervaring mee maar met de bedragen waar we het nu over hebben is het wel fijn om die dingen van te voren te weten... Daarom melde ik het even.. Enne het wagen gewicht van een Ferrari is wel iets anders, moeilijk vergelijken..
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Hier loopt ook een banden verhaal, andere maten maar misschien heb je er wat aan:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... cd7713c913[/url]
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... cd7713c913[/url]
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Tip voor aankoop van een speedster: probeer tips eerder in te winnen dan een paar dagen voor aankoop
Ik zou ZEER ZEKER GEEN toyo T1-S kopen! Aardige banden de eerste paar 1000km (maar niet in nat), daarna op alle ondergronden een drama...
Ga dan voor de T1-R, die heb ik nu zelf ook, dat is een sterk verbeterde T1-S. De wang is wat slapper dan de Bridgestone RE040 (en 050), en dat moet je liggen. Minder snappy wordt de speedster (of eigenlijk alle auto's) er wel van.
Voor maten: als je de standaard voorbanden houd, dan zou je een 235-45 moeten nemen, anders wordt je wieldiameter achter kleiner dan je voorwielen. 235 zal goed staan op de achtervelg, alleen krijg je dan wel ERG veel verschil met je voorbanden die maar 175 zijn, waardoor de speedster nog meer een onderstuurd karakter zal krijgen. Als je de voorbanden zo houd (175 dus, en daar zit je aan vast als je de standaard velgen houd), zou ik voor 225-45 gaan achter, wat standaard is. En DAN zou ik ook weer gewoon de standaard banden nemen, de RE040 dus, want dan heb je voor en achter hetzelfde merk/type band. En die RE040 is gewoon een erg goede band voor de speedster vind ik, en niet eens zo duur. De T1-R is misschien "maar" 100 euro goedkoper op een setje van 4 banden bv...
Ik zou ZEER ZEKER GEEN toyo T1-S kopen! Aardige banden de eerste paar 1000km (maar niet in nat), daarna op alle ondergronden een drama...
Ga dan voor de T1-R, die heb ik nu zelf ook, dat is een sterk verbeterde T1-S. De wang is wat slapper dan de Bridgestone RE040 (en 050), en dat moet je liggen. Minder snappy wordt de speedster (of eigenlijk alle auto's) er wel van.
Voor maten: als je de standaard voorbanden houd, dan zou je een 235-45 moeten nemen, anders wordt je wieldiameter achter kleiner dan je voorwielen. 235 zal goed staan op de achtervelg, alleen krijg je dan wel ERG veel verschil met je voorbanden die maar 175 zijn, waardoor de speedster nog meer een onderstuurd karakter zal krijgen. Als je de voorbanden zo houd (175 dus, en daar zit je aan vast als je de standaard velgen houd), zou ik voor 225-45 gaan achter, wat standaard is. En DAN zou ik ook weer gewoon de standaard banden nemen, de RE040 dus, want dan heb je voor en achter hetzelfde merk/type band. En die RE040 is gewoon een erg goede band voor de speedster vind ik, en niet eens zo duur. De T1-R is misschien "maar" 100 euro goedkoper op een setje van 4 banden bv...

- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Maik hoe sta jij tegenover brede banden met ons lage gewicht, de druk per cm2 wordt steeds minder, en dan met regen erbij??!!Maik schreef:Tip voor aankoop van een speedster: probeer tips eerder in te winnen dan een paar dagen voor aankoop![]()
Ik zou ZEER ZEKER GEEN toyo T1-S kopen! Aardige banden de eerste paar 1000km (maar niet in nat), daarna op alle ondergronden een drama...
Ga dan voor de T1-R, die heb ik nu zelf ook, dat is een sterk verbeterde T1-S. De wang is wat slapper dan de Bridgestone RE040 (en 050), en dat moet je liggen. Minder snappy wordt de speedster (of eigenlijk alle auto's) er wel van.
Voor maten: als je de standaard voorbanden houd, dan zou je een 235-45 moeten nemen, anders wordt je wieldiameter achter kleiner dan je voorwielen. 235 zal goed staan op de achtervelg, alleen krijg je dan wel ERG veel verschil met je voorbanden die maar 175 zijn, waardoor de speedster nog meer een onderstuurd karakter zal krijgen. Als je de voorbanden zo houd (175 dus, en daar zit je aan vast als je de standaard velgen houd), zou ik voor 225-45 gaan achter, wat standaard is. En DAN zou ik ook weer gewoon de standaard banden nemen, de RE040 dus, want dan heb je voor en achter hetzelfde merk/type band. En die RE040 is gewoon een erg goede band voor de speedster vind ik, en niet eens zo duur. De T1-R is misschien "maar" 100 euro goedkoper op een setje van 4 banden bv...
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Kom je nog in de autoweek?stevenflappy schreef:Ik heb er nu 112000 km op staan en geen enkel probleem gehad, alleen door het spelen met de ophanging (nitrons) en andere wielen (oz's 16 en 17 inch, 195 en 225 breed) gaat de abs raar doen... Verder niets, schakelaar en relais maar verder niets, effe afkloppen!!
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
