Ik moet er geen seat-troep op! Ik ga alleen voor origineel Lotus
Staat wel aardig, alleen zou ik het even in het echt moeten zien, dan pas zie je echt of de pasvorm redelijk is...
Ik ben er vandaag om geweest, en heb er een fotootje van genomen.
Die 2 "steuntjes" die je ziet in het midden zullen wel iets korter moeten zijn, en ook de uiteinden moeten verkort worden, anders komen ze tot tegen de voorbanden.
Nee ik heb hem er er bijna onder geplaatst, maar heb het dan toch niet gedaan.
Onder andere omdat het mooi monteren toch moeilijk ging zijn, omdat het toch niet zo perfect past. En ook omdat het de luchtstroom meer ging verstoren dan helpen denk ik ... Ik was er dan uiteindelijk toch geen fan meer van toen ik op het punt stond het te monteren.
Ongespoten wel, maar omdat de R-lip er onder spanning onder de Speedster geschroefd moet worden krijg je meteen al barsten.
Bij de Leon heb ik ook eerst de R-lip in de kleur van de honingraat-stukken in de voorbumper gespoten. Maar bij de allereerste drempel dat de R-lip het wegdek raakte kwam een deel van de lak al los
Met een hogedrukreiniger heb ik toen maar de rest van de lak eraf "geblazen".
Je mag plastic natuurlijk niet direkt met gewone lak bespuiten! Ten eerste hecht de lak niet goed op de ondergrond, en ten tweede is de lak na het harden onflexibel geworden en barst bij de minste buiging van de basis.
Je moet het plastic eerst behandelen met een speciale hechtingsprimer. Daarna gebruik je een tweecomponentenlak waar je retarder bij voegt. Daardoor blijft de lak soepel. Je kan er dan zelfs rubber met lakken.
Pipo, ik ben ook niet gek. Tuurlijk heb ik eerst met 400 en 600 geschuurd, plasticprimer gebruikt, geschuurd en afgelakt.
Maar aangezien de Nederlandse (lokale) overheden te pas en te onpas steile drempels neerleggen kan je met een "normale" auto en een 2 cm lagere strip niet zonder schade over bepaalde drempels, ook niet bij stapvoets snelheden.
Dat kan je op foto's toch al zien Marcel?! En anders kan je het beredeneren.
De Turbo-flaps zijn luchtgeleiders, die niet onder de laagste rand van de "bumper" uitkomen. De R-lip zul je onder tegen de "bumper" moeten schroeven ...