Verlagen met alleen veren
Jans,
erg verstandig. Qua prijs/kwaliteit zitten de nitrons erg goed.
Dus je verlaagt hem 2.5cm, voor zover ik weet is de standaard rijhoogte 14cm van de speedster (gok dat de turbo hetzelfde is), dus dan kom je op 11.5cm. Hmm, en doe je dat met de standaard veren die nitron monteerd voor de turbo? Ik heb nog wat vragen uitstaan bij nitron over de veersterkte en wat zij aanraden aan speelruimte voor het instellen van de rijhoogte...
Mark
erg verstandig. Qua prijs/kwaliteit zitten de nitrons erg goed.
Dus je verlaagt hem 2.5cm, voor zover ik weet is de standaard rijhoogte 14cm van de speedster (gok dat de turbo hetzelfde is), dus dan kom je op 11.5cm. Hmm, en doe je dat met de standaard veren die nitron monteerd voor de turbo? Ik heb nog wat vragen uitstaan bij nitron over de veersterkte en wat zij aanraden aan speelruimte voor het instellen van de rijhoogte...
Mark
C30-94@0.55bar
Hallo Mark
Wat ik heb gegrepen,is dat de gehele ,én dempers én veren zijn afgesteld
op de turbo
Voor bijv de 2.2 wordt het verhaal weer heel anders
Hetzelfde geld voor bijv de elise.De hoogte is instelbaar tot - 5 cm.En de
ingaandeslag is de hardheid mee te verstellen.Zelf vind ik max 3 cm verlagen het laagste.En ze zijn ongeveer 1 kg per stuk lichter.
jans
Wat ik heb gegrepen,is dat de gehele ,én dempers én veren zijn afgesteld
op de turbo

Hetzelfde geld voor bijv de elise.De hoogte is instelbaar tot - 5 cm.En de
ingaandeslag is de hardheid mee te verstellen.Zelf vind ik max 3 cm verlagen het laagste.En ze zijn ongeveer 1 kg per stuk lichter.
jans
Hi Jans,
Mark
Ik dacht dat alleen de veersterkte voor de turbo anders was en dat de valving van de demper hetzelfde is. Maar dat weet ik niet zeker.jans schreef: Wat ik heb gegrepen,is dat de gehele ,én dempers én veren zijn afgesteld
op de turboVoor bijv de 2.2 wordt het verhaal weer heel anders
![]()
Hmm, dat lijkt me wel heel erg veel. Van wat ik gezien heb van de nitrons bij Arno lijkt me dat er dan niet meer mee te rijden is. En dan bedoel ik niet qua hoogte maar qua vering/demping.Hetzelfde geld voor bijv de elise.De hoogte is instelbaar tot - 5 cm.
Mark
C30-94@0.55bar
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Lekker weer........dus even wezen toeren
Even langs de velgenboer die mijn velgen besteld heeft.
Vroeg wat verlagen bij hem kost, toen hij bij de auto kwam zag hij dat er al eiback veren en zoals al gezegd op het forum billstein schokbrekers onder liggen.
Klopt het dat eibach er standaard onder zit
of is de vorige eigenaar al bezig geweest 

Vroeg wat verlagen bij hem kost, toen hij bij de auto kwam zag hij dat er al eiback veren en zoals al gezegd op het forum billstein schokbrekers onder liggen.
Klopt het dat eibach er standaard onder zit

- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Marcel schreef:Lekker weer........dus even wezen toeren![]()
Klopt het dat eibach er standaard onder zitof is de vorige eigenaar al bezig geweest
Marcel,
Eibach en Bilstein is inderdaad standaard, alleen nog NIET verlaagd.
Dit heeft Peter dus gedaan met zijn Speedster. (Ook met Eibach veren)
Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
- Marcel
- Contacteer:
Hoi,
het losbouten van de schokbrekers was vrij simpel als ik het zo zag, wijst zichzelf, het moeilijkste was om de veren klein te maken, zodat de schijf die ze vasthoud eraf gehaald kon worden, de veerindrukkers die ze gebruiken voor "normale" auto's zijn te grof voor de speedsterveren, dat zijn net bromfietsveren

het losbouten van de schokbrekers was vrij simpel als ik het zo zag, wijst zichzelf, het moeilijkste was om de veren klein te maken, zodat de schijf die ze vasthoud eraf gehaald kon worden, de veerindrukkers die ze gebruiken voor "normale" auto's zijn te grof voor de speedsterveren, dat zijn net bromfietsveren

- Bijlagen
-
- pijltjes bij de bouten/moeren, en één bij de schijf die eraf moet !!
- veer.JPG (37.09 KiB) 3224 keer bekeken
Volgens mij is het inderdaad niet de moeilijkste klus.
Maar ik ben liever lui dan moe, dus ik laat het bij Pitbox doen (er moeten toch nieuwe banden onder en uitlijnen....)
Ben wel benieuwd of ik daarna nog fatsoenlijk door mijn stad kan rijden, toch wel erg veel bulten, gaten enzo... Iemand ervaring?? (ik ga 25 mm lager dan standaard, eibachs die ik van Jans heb overgenomen)
Maar ik ben liever lui dan moe, dus ik laat het bij Pitbox doen (er moeten toch nieuwe banden onder en uitlijnen....)
Ben wel benieuwd of ik daarna nog fatsoenlijk door mijn stad kan rijden, toch wel erg veel bulten, gaten enzo... Iemand ervaring?? (ik ga 25 mm lager dan standaard, eibachs die ik van Jans heb overgenomen)
- stevenflappy
- Contacteer:
Ah, Dus jij moest naar Deep. Hij vertelde me al dat er een Speedster langskwam voor verlagen, Banden en uitlijnen...Rotax schreef:Volgens mij is het inderdaad niet de moeilijkste klus.
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...

peter, heb je misschien wat foto's over het hoe&wat met zelf verlagen??speedster schreef:Aan stande zaterdag ga ik hem verlagen. Ik zal een paar foto's maken van hoe het zit en hoe te vervangen. Maandag ga ik naar een schade bedrijf die een nieuwe uitlijnbank heb.
en heb je de prokit eibach veren 25mm ?
http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=15436
ps veerklemmers heb ik al..
alvast erg bedankt

vr gr Marcel