Hij was er samen met enkele vrienden die ook een Speedster bezitten op uit getrokken voor een ritje naar de Ardennen. Normalerwijze houdt hij een redelijk rustige en verantwoorde rijstijl aan. Dat was niet altijd zo. In zijn jeugd ging hij de meeste scherpe bochten driftend door, en maakte hij er een erezaak van zoveel mogelijk recordtijden neer te zetten.
Hij had dan ook het plan er zondag een rustige toerrit van te maken. Maar je weet hoe dat gaat in groep. De bochtige weggetjes nodigen uit, en de rechte stukken nog meer. En Hendrik ging er voor. Net zoals zijn vrienden trouwens. Uittesten waar de grens in de bochten lag, en recht-toe-aan …?. Pieken van (ik durf het zelfs niet herhalen

Nu; dat Hendrik zijn eigen leven in gevaar wil brengen op een lege weg moet kunnen vind ik. Het is zijn auto en zijn leven. Maar wat ik niet kunnen vind is dat Hendrik op een bepaald ogenblik een kind bij zich in de auto had. En Hendrik, opgepept als hij was, vergat blijkbaar even zijn verantwoordelijkheid.

Hendrik realiseerde zich na de feiten heel goed dat hij behoorlijk over de schreef was gegaan. Zelf in die mate dat hij er niet van kon slapen die nacht.
De rest van het verhaal is gewist. (teveel gevoelige gewetens blijkbaar