Speedster opvolger

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

opel gt

Bericht door Pipo »

260 PK :) Niet slecht. Zouden we niet gewoon de motor-CPU van de GT in onze Turbo kunnen monteren ipv de onze te herprogrammeren?
A thing of beauty is a joy forever!
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Er is zoveel anders aan die motor, dat je hem kompleet zou moeten overbouwen.
nieuw zijn o.a. Gesmede zuigers , stalen drijfstangen, olie gekoelde zuigers,gekoelde in en uitlaat kleppen,andere direktere inspuiting, andere compressie verhouding,andere turbo,ander kop. enz.
Gebruikersavatar
marcel85
Mega lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 jan 2006 16:41
Locatie: Winterswijk

Bericht door marcel85 »

alleen weer die zilveren raamlijst :wallbash:
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Pipo »

jans schreef:Er is zoveel anders aan die motor, dat je hem kompleet zou moeten overbouwen.
Hmm. Dat is natuurlijk ook een optie zou de huidige motor de geest geven. Het motorblok zelf kan uiterlijk niet zoveel verschillen. Waarschijnlijk zul je vanwege plaatsbeperkingen wel enkele zaken moeten overbouwen. (bv inlaat- en uitlaatcollector)
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Eh, het motorblok zelf is van alu in tegenstelling tot dat van de speedster turbo. Dus ook dat verschilt behoorlijk lijkt mij.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

de kop alleen is van alu.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

de kop van de speedster is van alu en het blok is toch Gietijzer?

Van de GT is naast de kop ook het blok van alu neem ik aan.
Ze zullen toch niet serieus terug gaan naar een gietijzeren blok....?!?!
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hmm '' zover ik weet wordt er alléén gepraat over een alu kop.
dus we wachten af.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Maar de huidige 2.0 T in de astra (en consorten) heeft toch het zelfde onderblok als de Saab en die is van alu. Dus de opvolger met directe inspuiting zal dat zeker ook zijn lijkt mij.

Maar we zullen het wel zien als de eerste bij jou afgeleverd wordt. Of gaat die rechtstreeks naar V-max voor een adrenaline kuur? :roll:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Laat hem maar gelijk bij Vmax afleveren 8)
hij had er wel iets speciaals voor in petto :lol:
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:Volgens de Telegraaf gaat de auto in NL ca € 40.000,- kosten.
EUhh in België € 29.900. :shock:

http://www.auto55.be/content/page.php?id=5664
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Alleen jammer dat je er daar meer dan 2500euro belasting per jaar voor moet betalen.... (toch, zuiderburen? of was dat éénmalig?)
Afbeelding
Gebruikersavatar
TorBeest
Actief lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 feb 2006 14:38
Locatie: België, Oostduinkerke

Bericht door TorBeest »

Ja éénmalige inverkeerstelling, dus telkens bij herinschrijving..

Verkeersbelasting per jaar hangt af van de "fiscale pk's"

zie: http://www.auto55.be/statical/verkeersbelasting.php

260pk is iets van 19 a 20 fpk? denk ik

Dus 5000 euro inschrijving en 1500 euro per jaar... als ik goed redeneer

O ja dan moet je de auto nog verzekeren...

tof hé? :roll:


Lang leve lichte auto's die met een kleine motor ook mooie prestaties neerzetten 8)
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

geen 2500€ maar 5000€ :evil: omdat hij meer dan 211 pk heeft deze taks is niet jaarlijks maar eenmalig bij inverkeerstelling :cry: ook als je hem dan verkoop moet de nieuwe eigenaar terug zo een bedrag ophoesten zij het dan wat minder (hoe ouder hij dan is hoe minder bv 10j=1487€)
De jaarlijkse wegentaks zal iets van een 340€ zijn!

groetjes patje
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoe berekenen ze die fiscale pk's.

als een auto dus 10 verschillende eigenaren heeft gehad lacht de belasting zich een ongeluk.
Plaats reactie