vliegtuigen spotten
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
Piet is op weg naar het vliegveld komt vanavond terug,auto gaat op transport!!!!!!!!!Als zij het na 3 dagen nog niet weten#$$#@#%Ik hoor vanavond meer Piet zei na een half uur op het vliegveld(cirquit)``ik weet niet of ik het leuk vind`` nu DIT is zeker niet leuk.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
Piet zit in de trein moet nog een keer overstappen naar het vliegveld maar hij is op weg naar huis.Dat kan je van zijn auto niet zeggen dat kan 2 weken duren.Schotland komt voor onze Piet in gevaar.Voor de vliegende schotten is het wenslijk een reis en krediet brief met vervangend vervoer aan te schaffen.Als je hoort wat Piet tot nu toe kwijt is en nog steeds niet gerepareerd Stuur hem pb tjes voor als hij vanavond thuis komt.Als je je afvraagt hoe weet Wilbert dit allemaal, Piet heeft mijn mobo
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Bedankt allemaal voor jullie steun. Ik kon het wel gebruiken na de afgelopen paar dagen. God wat een ellende.
Ik heb gistermiddag met pijn in hart mijn auto moeten achterlaten in Engeland en ben gisteravond teruggevlogen. De auto wordt hopelijk deze week op transport gezet naar Nederland, dinsdag weet ik meer. Ben wel weer blij dat ik Nederland zit want je wordt kompleet gek in zo’n hotel. Je zit de hele dag in spanning naar je telefoon te staren wachtend op nieuws. Wilbert, ik kan niet de goede worden vinden om je te bedanken dat ik telefoon mocht lenen. Wat ik wel geleerd zonder mb zou je helemaal vast zitten, nu kon ik nog in ieder geval wandelen enzo zonder dat je dacht dat je wat zou missen. Ik ga onmiddellijk een abonnement nemen want aan zo’n pre-paid ding heb je helemaal niks in het buitenland.
Ik zal proberen om chronologisch een en ander te vertellen.
Maandag, tegen 4 uur ging de auto kapot. Engine licht aan en geen enkel teken van leven in het gaspedaal. Ik heb toen de anwb gebeld en na een paar uur wachten kwam de AA en toen die niks kon doen werd de auto weggesleept naar een Depot waar de auto die nacht zou staan.
De volgende dag zou dan de auto naar de dicht bijzijnde garage worden gebracht.
De volgende dag heeft Maarten mij naar die garage gebracht waar we te horen kregen dat ze de auto naar een andere garage gestuurd hadden omdat zij geen verstand hadden van VX220. Maarten en ik zijn toen naar die garage gereden. Daar zijn ze toen na de auto gaan kijken. Ze kwamen toen er achter dat er een sc op zat en hielden er toen gelijk mee op. Maarten heeft toen met de hoofdmonteur gesproken en een ander uitgelegd hoe het allemaal zat. Toen wouden ze wel weer een blik werpen. Maarten, nog bedankt jongen dat je die dag hebt willen blijven , ik zou niet weten hoe ik dat allemaal had moeten doen als jij er niet was geweest!
Enfin, de computer van de auto werd uitgelezen met een tech 2.
Foutcode P1516 Prensent throttle actuator control position/performance. Requires new throtrle mec motor. Fited motor did not cure problem.
Checked all wiring from throttle to ECU and EDU to pedal ok. Suspect ECU fault. Fitted new ECU verhicle running ok. Run up to operating temperature running ok and reving ok. Swicthed off and went to road test test started ok then engine mec management licht cam back on and throttle stopped working.
Hier ging dan wel de nodige dagen overheen want ze moesten steeds de onderdelen bestellen die dan de volgende dag pas aan kwamen.
De garage heeft me trouwens wel zeer netjes behandeld. Ze probeerde me te helpen met goede raad en ze vonden het zeer vervelend dat ze uit eindelijk me niet verder konden helpen. Ook de jongens van het Opel centrum hebben met me mee gedacht. Zeker omdat Opel engeland niks van garantie wou weten. Ze hebben me prijzen doorgegeven en verteld wat ik moest doen om straks in Nederland te proberen een en ander weer met Opel nederland te kunnen regelen. Het gaat nu een beetje afhangen wat de oorzaak precies is. Wel heb ik dit moment een hele dure nieuwe computer in de auto terwijl de oude misschien nog goed is. Maar dat kunnen ze bij opel wel zien of de nieuwe nog goed is (Want ze zijn in engeland bang dat deze doorgebrand is) vandaar dat ik deze moest betalen. Maar dat is allemaal voor latere zorg.
Ook zo’n alarm centrale is goud waard in dit soort situaties. Die bellen een paar keer per dag en houden ook contact met de garage. Ze konden op zich niet zoveel doen maar elke steun is op zo’n moment hartstikke fijn. Dat wordt een volgende week een hele papier winkel om al de verschillende verzekeringen aan te schijven. Ze wordt hopelijk mijn hotelkosten door mijn reis verzekerring gedekt en mijn terug reis is betaald door Opel (dat weer wel).
Nogmaals iedereen bedankt die me de afgelopen paar dagen hebben geholpen met raad en daad of gewoon een gesprek of SMS en uiteraard de mensen op dit forum. Ik waardeer het zeer.
Ik heb gistermiddag met pijn in hart mijn auto moeten achterlaten in Engeland en ben gisteravond teruggevlogen. De auto wordt hopelijk deze week op transport gezet naar Nederland, dinsdag weet ik meer. Ben wel weer blij dat ik Nederland zit want je wordt kompleet gek in zo’n hotel. Je zit de hele dag in spanning naar je telefoon te staren wachtend op nieuws. Wilbert, ik kan niet de goede worden vinden om je te bedanken dat ik telefoon mocht lenen. Wat ik wel geleerd zonder mb zou je helemaal vast zitten, nu kon ik nog in ieder geval wandelen enzo zonder dat je dacht dat je wat zou missen. Ik ga onmiddellijk een abonnement nemen want aan zo’n pre-paid ding heb je helemaal niks in het buitenland.
Ik zal proberen om chronologisch een en ander te vertellen.
Maandag, tegen 4 uur ging de auto kapot. Engine licht aan en geen enkel teken van leven in het gaspedaal. Ik heb toen de anwb gebeld en na een paar uur wachten kwam de AA en toen die niks kon doen werd de auto weggesleept naar een Depot waar de auto die nacht zou staan.
De volgende dag zou dan de auto naar de dicht bijzijnde garage worden gebracht.
De volgende dag heeft Maarten mij naar die garage gebracht waar we te horen kregen dat ze de auto naar een andere garage gestuurd hadden omdat zij geen verstand hadden van VX220. Maarten en ik zijn toen naar die garage gereden. Daar zijn ze toen na de auto gaan kijken. Ze kwamen toen er achter dat er een sc op zat en hielden er toen gelijk mee op. Maarten heeft toen met de hoofdmonteur gesproken en een ander uitgelegd hoe het allemaal zat. Toen wouden ze wel weer een blik werpen. Maarten, nog bedankt jongen dat je die dag hebt willen blijven , ik zou niet weten hoe ik dat allemaal had moeten doen als jij er niet was geweest!
Enfin, de computer van de auto werd uitgelezen met een tech 2.
Foutcode P1516 Prensent throttle actuator control position/performance. Requires new throtrle mec motor. Fited motor did not cure problem.
Checked all wiring from throttle to ECU and EDU to pedal ok. Suspect ECU fault. Fitted new ECU verhicle running ok. Run up to operating temperature running ok and reving ok. Swicthed off and went to road test test started ok then engine mec management licht cam back on and throttle stopped working.
Hier ging dan wel de nodige dagen overheen want ze moesten steeds de onderdelen bestellen die dan de volgende dag pas aan kwamen.
De garage heeft me trouwens wel zeer netjes behandeld. Ze probeerde me te helpen met goede raad en ze vonden het zeer vervelend dat ze uit eindelijk me niet verder konden helpen. Ook de jongens van het Opel centrum hebben met me mee gedacht. Zeker omdat Opel engeland niks van garantie wou weten. Ze hebben me prijzen doorgegeven en verteld wat ik moest doen om straks in Nederland te proberen een en ander weer met Opel nederland te kunnen regelen. Het gaat nu een beetje afhangen wat de oorzaak precies is. Wel heb ik dit moment een hele dure nieuwe computer in de auto terwijl de oude misschien nog goed is. Maar dat kunnen ze bij opel wel zien of de nieuwe nog goed is (Want ze zijn in engeland bang dat deze doorgebrand is) vandaar dat ik deze moest betalen. Maar dat is allemaal voor latere zorg.
Ook zo’n alarm centrale is goud waard in dit soort situaties. Die bellen een paar keer per dag en houden ook contact met de garage. Ze konden op zich niet zoveel doen maar elke steun is op zo’n moment hartstikke fijn. Dat wordt een volgende week een hele papier winkel om al de verschillende verzekeringen aan te schijven. Ze wordt hopelijk mijn hotelkosten door mijn reis verzekerring gedekt en mijn terug reis is betaald door Opel (dat weer wel).
Nogmaals iedereen bedankt die me de afgelopen paar dagen hebben geholpen met raad en daad of gewoon een gesprek of SMS en uiteraard de mensen op dit forum. Ik waardeer het zeer.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Nou Piet, zullen we de zonnige kant erbij pakken?
Een slechte generale is meestal goed voor een goede premiere! Dus Scotland moet een succes gaan worden
Veel wijsheid toegewenst met het afhandelen van de papierwinkel. En laat je als dummy niet afschepen met technische onzin. Neem gewoon even contact op als er technische redenen worden genoemd om onder garantiezaken uit te komen.
SteV6
Een slechte generale is meestal goed voor een goede premiere! Dus Scotland moet een succes gaan worden
Veel wijsheid toegewenst met het afhandelen van de papierwinkel. En laat je als dummy niet afschepen met technische onzin. Neem gewoon even contact op als er technische redenen worden genoemd om onder garantiezaken uit te komen.
SteV6
S4 Avant