ATS-DTC

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:Heb je de C4 nog en wat ga je kopen ipv de motor? En de kitcar komt toch in mei?
Hahaha jaja de C4 is er nog.
De kitcar ga ik 1 Mei ophalen, eerst naar de kitcarshow in stoneleigh en dan gelijk door, zodat we woensdag of donderdag in Rotterdam aankomen en het grootste gedeelte gelijk bij mij thuis afleveren :lol:

O ja.........ik heb een Smart Roadster gekocht ipv de motor, we misten een cabrio en deze durft mijn vrouw ook in te rijden 8) ik krijg hem over een week of twee/drie.
SteV6

Bericht door SteV6 »

Die dingen zijn toch ook al uit productie?

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat je de automatische bak van de Smart in de Biesbosch wil flikkeren ...

SteV6
S4 Avant
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

SteV6 schreef:Die dingen zijn toch ook al uit productie?

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat je de automatische bak van de Smart in de Biesbosch wil flikkeren ...

SteV6
dat was alleen de four four :wink:

maar euhh, even een smart kopen??
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ja de roadster is ook uit productie..... :lol: maar ze hebben er nog een stel op voorraad.

Maar dat resulteerd in leuke opruimingen, voordeel tov de speedster is dat ze de officiele prijzen in de prijslijsten (nog) niet verlaagd hebben, ik wilde een gebruikte kopen, maar krijg nu een geheel nieuwe, helemaal zwart, met brabus pakket en airco etc etc (hij is nu nog champagne maar ze verwisselen de bodypanelen voor me.......waarde totaal ca € 30.000,- , en net zoals bij de speedster Turbo heb ik hem zometeen met HEEL VEEL korting op mijn stoep staan met zelfs nog 2 jaar verlengde garantie(dus 4 jaar)....niks mis mee dus wat mij betreft, voor datzelfde geld heb je er één van 2 a 3 jaar oud :shock:

Die versnellingsbak ben ik mee bekend heb er al vaker in gereden, ik heb trouwens flippers aan mijn stuur, maakt het iets minder erg, en je kan hem eventueel nog tunen dat hij sneller schakelt, maar doe ik eigenlijk liever niet, tja de Stilo Abarth had er ook zo één, je moet je erop instellen hé, het heeft soms ook zijn voordelen :wink:
Bijlagen
Zo wordt hij dus.
Zo wordt hij dus.
roadster.jpg (22.83 KiB) 3022 keer bekeken
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

:thumbup:
Lijkt me een leuk ding. De jongens van top gear waren redelijk te spreken over de auto. Zolang je maar niet verwacht dat het een sport auto is.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Ik heb er ook wel eens een paar uur mee gereden. De wegligging, stuurgedrag, e.d. zijn goed alleen vond ik het schakelen te lang duren. Even snel terugschakelen voor de bocht duurde net iets te lang.
Verder wel een leuke auto en jammer dat hij niet meer in productie is. Zeker die Brabus velgen staan hem goed. En zwart is natuurlijk de mooiste kleur. 8)
Lotus Elise S2
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Marcel schreef:.....met zelfs nog 2 jaar verlengde garantie(dus 4 jaar)
Alsof jij daar wat aan hebt :!: :lol:
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Maar gefeliciteerd in ieder geval!
Leuk wagentje (voor je vrouw :wink: ) :idea:
Afbeelding
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Haha thx.............

ja ach als je het erbij krijgt......you never know 8)
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Nog effe terug komen op zaterdag, er waren nog al wat vragen over mijn banden en dan over de prijs. Ik had 4 x potenza 050 A, 205 voor en 235 achter voor 660 euro exclusief montage van 35 euro dus voor 695... En daar krijg je ook nog een bakkie koffie voor!! :lol: (Alles incl btw)

Bij mijn vriendje Jan in Amsterdam.........
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

jans schreef:Wat is dat nou voor een manier van wegen :? We willen hier keiharde cijfers :idea:
Die van mij weegt 8,8 kg, dus weegt die doos van jou 2,2 kg.
Ik heb zojuist een nieuwe 9J velg ontvangen, en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om ff te wegen:

9,25 kg (zonder doos, zonder ventiel en zonder naafdop!)
Maik

Bericht door Maik »

Waarmee heb je gewogen Dominique? Met een personenweegschaal? Als dat zo is moeten we er niet teveel waarde aan hechten denk ik, ook als je mijn gewichten bekijkt (ook gewogen met een personenweegschaal). Ik denk dat er bij lage gewichten die dingen niet nauwkeurig zijn :?:
Afbeelding
Dominique

Bericht door Dominique »

Nee Maik, op een gecalibreerde pakketjes weegschaal van het magazijn waar ik werk. :wink:

okee, er kan idd 2% afwijking in zitten :roll: maar is veel nauwkeuriger dan dan de gemiddelde kijkshop personen weegschaal!
Dominique

Bericht door Dominique »

Als we toch over grammen zitten te zeuren, zouden we dan onze banden ook niet moeten wegen?!? Het gewicht van de band zou qua gyroscopische werking meer de rijeigenschappen moeten beinvloeden dan de velg omdat die massa verder van het centre afzit :wink:
Maik

Bericht door Maik »

Je hebt helemaal gelijk.
Volgende keren gaan we ook de banden wegen.
Ze zijn in verhouding wel lichter dan de velg (kilo of 5?), maar voor het gyroscopisch effect hebben ze inderdaad veel effect.
Volgens mij zijn mijn banden (Toyo T1-R) aan de lichte kant, want er zouden minder staal inzitten (het karkas), vooral in de wangen, dan bv de stijvere Bridgestone.
Afbeelding
Plaats reactie