Alarm Speedster

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

Alarm Speedster

Bericht door Speedfreak »

Heren,

Bedankt voor jullie warm welkom! (zie "nieuw lid" onderwerp).
Ik probeer er zeker bij te zijn in Juni, want techniek......da ben'k nie.

Meteen een vraagje: mijn alarm geeft alleen optische signalen als hij af gaat. Wellicht zijn de contactpuntjes van de sirene geoxideerd of zo?
Maar: Waar zit die sirene in hemelsnaam? Bij Opel weten ze het niet (!). Ik denk zelf achter de voorbumper? En hoe haal ik die er het best van af? kan ik meteen dat Opel balkje eruit halen.

Bedankt!
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
hellspeedster
Actief lid

Bericht door hellspeedster »

De sirene zit achter de linker koplamp naar onderen toe.
Gewoon de koplamp in zijn geheel verwijderen en je kan er makkelijk bij komen.
Probleem kan bij de contactpunten liggen maar ook aan een defect van de hoofdunit die zich onder het dashboard bevindt.
Ik heb dit probleem ook gehad bij mijn Turbo.
Na vervanging van de sirene en de hoofdunit + afstandsbedieningen(zeg maar een zogoed als volledig alarm) was het probleem opgelost.
Hopelijk voor jou zit de Speedster nog in de fabrieksgarantie,dan wordt het kosteloos opgelost.
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

Goede ervaringen moeten gedeeld worden dus:

Mijn alarm was vanaf het begin al kapot. Het vermoeden was dat het de sirene was maar het kon ook het hele aansturingssysteem zijn. Uiteindelijk terecht gekomen bij een importeur van 'ons' alarm (META) in Harderwijk; TOTAL CAR PRODUCTS. Zij hebben voor mij een sirene uit engeland laten komen om te proberen. Als het niet werkte was het een kosteloze service. Ik ben daar deze week geweest en gelukkig bleek het de sirene te zijn waardoor het probleem is opgelost. Een heel groot voordeel was dat ik zelf in de werkplaats met hun spullen mocht werken zodat ik a. niemand aan de speedster hoefde te laten komen en b. geen inbouwkosten hoefde te betalen.

Tip is dus: iets met je alarm? kijk eens bij TOTAL CAR PRODUCTS in Harderwijk.

www.totalcarproducts.nl

Dimitri.
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

alarm

Bericht door Pipo »

Ik heb ook nog een alarm-vraagje :)
Bij mijn vorige turbo lichtten de richtingaanwijzers even op wanneer ik het alarm aanzette, maar verder geen aanduiding.
Bij mijn nieuwe turbo als ik het alarm aanzet, flashen de richtingaanwijzers ook, maar tegelijkertijd krijg ik 3 biepsignalen.

Welk is nu de normale procedure van de twee :?: Met biepsignalen, of zonder?
Of duiden die biepsignalen op één of ander probleem?
A thing of beauty is a joy forever!
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Pipo'' bij werkt het alarm onder het eerst genoemde. Maar doe je hem op slot, en je hebt de deur of koffer klep niet dicht , dan krijg ik ook een paar biepjes :!:
Pipo

alarm

Bericht door Pipo »

Thanks. Ik kon me niet meer herinneren hoe het bij mijn eerste atmo was, vandaar de vraag. Dan moet ik die schakelaars maar eens gaan nakijken.
Ik vind het wel niet logisch. Bij mijn vrouw haar Astra begint het alarm na enkele seconden te loeien als je het aanzet terwijl er een deur of koffer openstaat. Daar is dus geen twijfel mogelijk.
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

gaaf, zal je een blonde vrouw hebben, om de haverklap de hele buurt wakker :D
Ik heb een klasse 3 alarm laten inbouwen.
Aanzetten: 1 korte beep en richtingaanwijzers flashen 1x.
Aanzetten met een deur open: 1 lange beep en richtingaanwijzers flashen 1x, maar dan wat langer.
Uitzetten: 2 korte beeps en richtingaanwijzers flashen 2x.
Ik weet niet of het uitbreiding is van het standaard (NA-) alarm, maar denk het wel, want ik was maar 700 Euro's kwijt (radardetectie in de zitruimte, en hellingshoekdetectie).
Ben trouwens benieuwd wat er dus gebeurd als ik de Speedy parkeer op een berghelling....

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ride-aholic schreef:Ben trouwens benieuwd wat er dus gebeurd als ik de Speedy parkeer op een berghelling....
Geen probleem. Deze hellingshoek-detectors resetten zichzelf als ze aan worden gezet en nemen de stand waarin de auto op dat moment staat aan als 'beginstand'.

Als hij teveel van deze beginstand gaat afwijken (paar graden), dan gaat hij af.

Of de beginstand horizontaal is of niet, is niet relevant. Hij meet alleen het verschil.

Bye, Arno.
Pipo

alarm

Bericht door Pipo »

Ik heb het probleem al gevonden. Eén van de deurschakelaars werkte niet naar behoren 8)
Plaats reactie