Hoi,
Is er iemand die ooit een Lambdasonde van zijn Speedster heeft moeten laten vervangen en de kapotte sonde nog heeft liggen?
Ik zoek namelijk de stekker die aan de sonde hangt. (neem aan dat die bij de Turbo en de 2,2 gelijk is)
Of weet iemand waar je zulke stekker kunt vinden? (Bij de dealer kan je enkel een volledig nieuwe sonde kopen, en dat is veel te duur om enkel de stekker af te slopen )
Als het goed is kun je de stekker ook los bestellen.Er bestaat van de meeste (bijna alle) stekkers de mogelijkheid om deze op te zoeken in een apart boek.Hier staan nagenoeg alle stekkers in die bij OPELS voorkomen.Als je mij een foto kunt mailen kan ik kijken of ik er toevallig 1 los heb liggen.Wij hebben op het werk een hele grote kist waar we alle oude kabelbomen in bewaren zodat we die evt voor reparatie kunen gebruiken.
Wat ik nodig heb is de mannelijke stekker (met de oranje dichting) die normaal vast zit aan de lambdasonde. (zie foto 'stekker1' en 'stekker2')
Ik heb ook maar een foto gemaakt van de mannelijke samen met de vrouwelijke stekker (dewelke naar de motorcomputer leidt). Dat helpt je misschien bij je zoektocht
PS als het kan mag je een einde draad aan de stekker laten (hoe langer hoe beter ). Dat maakt het gemakkelijker hem aan mijn schakeling vast te solderen.
Nee hoor, die schakeling is een oud projectje van mij dat ik uit het wrak van mijn vorige Speedster gesloopt heb en nu in deze wil gebruiken. Het simuleert het signaal van de tweede lambdasonde. Dit is noodzakelijk als je de hoofdkat buiten bedrijf wil stellen.
Ik ga het enkel wat aanpassen zodat ik de verwarming van die overbodige sonde ook kan uitschakelen.
Hoi, hier zijn we weer met mijn verzoek.
Sandro laat helaas niet meer van zich horen , dus als er iemand zo'n stekker (liefst met een stukje draad er aan) heeft liggen (bv van een kapotte lamdasonde), dan kan die er mij een groot plezier met doen
Als het droog is, kom ik naar de dummy-dag. Dus als je ook gaat, moet je zelfs geen moeite doen om het te posten