Vraagje voorklep
Vraagje voorklep
Beste Speedsterleden,
Elke keer als ik met mijn speedster turbo boven de 140 km/uur rijd, gaat mijn voorklep trillende bewegingen maken door de wind. Is dit te verhelpen? Er zitten wel boutjes die ik zo nu en dan stel, maar het helpt niets. Ik heb steeds het gevoel dat mijn klep eraf gaat vliegen.
Aris.
Elke keer als ik met mijn speedster turbo boven de 140 km/uur rijd, gaat mijn voorklep trillende bewegingen maken door de wind. Is dit te verhelpen? Er zitten wel boutjes die ik zo nu en dan stel, maar het helpt niets. Ik heb steeds het gevoel dat mijn klep eraf gaat vliegen.
Aris.
Je leeft maar 1 keer.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Hoi Aris,
Je zou eens een pb`tje naar hellspeedster kunnen sturen, ik weet dat hij hier vorig jaar ook problemen mee gehad heeft.
De turbo`s hebben namelijk een andere sluiting als de 2.2, en voor zo ver ik weet hebben de 2.2 hier geen problemen mee. de construktie bij de turbo`s is lichter uitgevoerd
.
Gr. Pascal
Je zou eens een pb`tje naar hellspeedster kunnen sturen, ik weet dat hij hier vorig jaar ook problemen mee gehad heeft.
De turbo`s hebben namelijk een andere sluiting als de 2.2, en voor zo ver ik weet hebben de 2.2 hier geen problemen mee. de construktie bij de turbo`s is lichter uitgevoerd

Gr. Pascal
- Dominique
Dit zou heel goed kunnen! Bij mijn 2.2 ligt hij er ook strak in, maar een van de dingen die mij op viel tijdens het ritje met de blauwe kogel van Jans was de klapperende voorklep. Er is mij toen eigenlijk wel heel veel opgevallenPascal schreef:Hoi Aris,
De turbo`s hebben namelijk een andere sluiting als de 2.2, en voor zo ver ik weet hebben de 2.2 hier geen problemen mee. de construktie bij de turbo`s is lichter uitgevoerd.Gr. Pascal

De voorklep is wel te stellen in de hoeken, maar of daarmee het klapperen eruit gaat betwijfel ik. Je stelt daar eerder de hoogte in gesloten toestand mee.
Wat je wel kan proberen is de pin aan de klep zelf 'korter' te stellen, waardoor je meer spanning in in je klep krijgt als hij dicht zit. Hij zal dan wel steeds zwaarder open gaan, dus niet te veel ineens stellen anders gaatie helemaal niet meer open

Laatst gewijzigd door Dominique op 01 jun 2006 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- paul
Hallo,
Ik heb ook een 2.2 en heb ook last van een "klapperende" voorklep.
Heb deze vorig jaar bij de Opel dealer laten afstellen (in het midden bij
het slot) Heeft een tijd redelijk strak gezeten, maar begint sinds kort aan
de bestuurderszijde weer te klapperen.
Bij Opel zei men toendertijd dat het normaal was, als er wat beweging
in zat tijdens het rijden (en paar mm) maar nu is het al weer meer dan
een cm.
Weer bijstellen dus
(een van de Speedsterkwaaltjes dus)
Groeten,
Paul.
Ik heb ook een 2.2 en heb ook last van een "klapperende" voorklep.
Heb deze vorig jaar bij de Opel dealer laten afstellen (in het midden bij
het slot) Heeft een tijd redelijk strak gezeten, maar begint sinds kort aan
de bestuurderszijde weer te klapperen.
Bij Opel zei men toendertijd dat het normaal was, als er wat beweging
in zat tijdens het rijden (en paar mm) maar nu is het al weer meer dan
een cm.
Weer bijstellen dus

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Re: Vraagje voorklep
Hoi ik heb toen ook in die gele gereden en die klapperde meer dan bij welke speedster ik ook mee gereden heb.aprins schreef:Beste Speedsterleden,
Aris.
De voorklep van mijn turbo trilde volgens mij net zo erg als bij de 2.2's.
- stevenflappy
- Contacteer:
- Pipo
voorklep
Bij mijn atmo lag de voorklep perfect strak. Nu bij mijn turbo zie je ze boven de 100km/h beginnen trillen. De rubbers hoger afstellen zou niet helpen, want je ziet duidelijk dat de hoeken door de luchtstroom tot boven het koetswerk worden gezogen. Het lijkt wel alsof de turbo-voorklep flexibeler is dan die van de atmo.
Ik denk dat de enige oplossing is de middensluiting wat lager af te stellen, zodat je van in het begin al een voorspanning op de hoeken zet.
Ik denk dat de enige oplossing is de middensluiting wat lager af te stellen, zodat je van in het begin al een voorspanning op de hoeken zet.
A thing of beauty is a joy forever!