Misschien wel het meest vreemde probleem.......
- Speedfreak
- Mega lid
- Contacteer:
Misschien wel het meest vreemde probleem.......
....aangezien ik het nog nergens ben tegengekomen.
Sinds ik mijn speedster bestuur (maart 2006) heb ik het vreemde gebeuren dat als ik met de kap eraf rij en de 140 passeer er een soort van schuimstukjes vanachter het dashboard de auto in gezogen wordt.....
Als ik het zou moeten omschrijven dan lijkt het nog het meest op dat spul wat je ter isolatie onder een laminaat/parketvloer legt. En dan niet die zilveren kant van die rollen maar de andere kant, en daar kleine stukjes van....(volg je het nog?)
Ik dacht dat het misschien iets was wat ik er zo uit kon rijden, dus ben ik maar even 200+ gaan rijden. Buitenom dat mijn auto leek op zo'n sneeuwbol met een idylisch kerstplaatje die net hardhandig is geschud had ik er daarna helaas nog steeds last van.
Op de foto zie je de oogst van 2 weken (op een of andere manier eindigen die dingen ALTIJD onder mijn vloermatten). Op de foto van het dashboard vanaf de buitenkant zie je aan de pijlen waar het vandaan komt en in de cirkel zie je alweer zo'n pokkeding zitten, klaar om mij volledig uit mijn concentratie te brengen..... :x
Nogmaals: het is alleen met de kap eraf en bij 140+, wellicht door de zuiging die dan ontstaat.
De vraag: WAT DE F$%K IS HET!!!!????
(en hoe kom ik er vanaf?)
Suggesties iemand?
Sinds ik mijn speedster bestuur (maart 2006) heb ik het vreemde gebeuren dat als ik met de kap eraf rij en de 140 passeer er een soort van schuimstukjes vanachter het dashboard de auto in gezogen wordt.....
Als ik het zou moeten omschrijven dan lijkt het nog het meest op dat spul wat je ter isolatie onder een laminaat/parketvloer legt. En dan niet die zilveren kant van die rollen maar de andere kant, en daar kleine stukjes van....(volg je het nog?)
Ik dacht dat het misschien iets was wat ik er zo uit kon rijden, dus ben ik maar even 200+ gaan rijden. Buitenom dat mijn auto leek op zo'n sneeuwbol met een idylisch kerstplaatje die net hardhandig is geschud had ik er daarna helaas nog steeds last van.
Op de foto zie je de oogst van 2 weken (op een of andere manier eindigen die dingen ALTIJD onder mijn vloermatten). Op de foto van het dashboard vanaf de buitenkant zie je aan de pijlen waar het vandaan komt en in de cirkel zie je alweer zo'n pokkeding zitten, klaar om mij volledig uit mijn concentratie te brengen..... :x
Nogmaals: het is alleen met de kap eraf en bij 140+, wellicht door de zuiging die dan ontstaat.
De vraag: WAT DE F$%K IS HET!!!!????
(en hoe kom ik er vanaf?)
Suggesties iemand?
- Bijlagen
-
- de oogst van 2 weken
- IMG_1029.JPG (18.69 KiB) 4478 keer bekeken
-
- en nogmaals
- IMG_1032.JPG (33.07 KiB) 4471 keer bekeken
-
- en nogmaals
- IMG_1030.JPG (40.32 KiB) 4470 keer bekeken
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
- Speedfreak
- Mega lid
- Contacteer:
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
ff minder serieus:
volgens mij zijn er maar 2 plaatsen bij een Speedster 2.2 waar isolatiemateriaal zit :
- het chassis, er schijnt in de zijkanten (die aluminium koker) een isolatiegoedje te zitten dat moet voorkomen dat oa. de koelwaterleidingen die hierdoorheen lopen gaan schuiven door ons snelle bochtenwerk. Dan zou je dus een lek chassis moeten hebben..... lijkt mij onwaarschijnlijk.
- Je stoel, als je het gevoel hebt dat je stoel steeds harder gaat zitten zou het daar uit kunnen komen.
Ik denk persoonlijk dat het van buitenaf komt.
volgens mij zijn er maar 2 plaatsen bij een Speedster 2.2 waar isolatiemateriaal zit :
- het chassis, er schijnt in de zijkanten (die aluminium koker) een isolatiegoedje te zitten dat moet voorkomen dat oa. de koelwaterleidingen die hierdoorheen lopen gaan schuiven door ons snelle bochtenwerk. Dan zou je dus een lek chassis moeten hebben..... lijkt mij onwaarschijnlijk.
- Je stoel, als je het gevoel hebt dat je stoel steeds harder gaat zitten zou het daar uit kunnen komen.

Ik denk persoonlijk dat het van buitenaf komt.
Er zijn dashboards waar bij de pijl die jij aangeeft een stukje schuimrubber zit om goed aan te sluiten op de rand waar het dashboard op zit. Spul zou dan beetje moeten lijken op soort tochtstrip. Wellicht dat dat bij jou daar zit, of iemand ooit het dashboard eraf heeft gehad en zoiets erop heeft gedaan, maar van slechte kwaliteit en dat het nu in stukjes begint te gaan..
Optie kan zijn om een keer het dashboard te verwijderen en kijken wat eronder zit.
Mark
Optie kan zijn om een keer het dashboard te verwijderen en kijken wat eronder zit.
Mark
C30-94@0.55bar
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Het kan ook zijn dat er, via het gaas in de neus, schuim in je ventilatiesysteem is gekomen en dat het pas bij hogere snelheden door komt.
Ook is het zo dat het isolatieschuim (zwart) waar MarkV het over heeft, ter afdichting van het luchtkanaal naar je ventilatiekanaal onder het dashboard, lek is en dat er een ander soort schuim onder je dashboard ligt. Met die Engelse monteurs kan je namelijk alles verwachten. Door de "lek lucht" kan het schuim tussen je voorruit en het dashboardpaneel doorkomen. Bij mij was die afdichting ook lek, en nadat ik het dashboard terug heb geplaatst heb ik geen valse luchtstroming meer onder het dashboard.
SteV6
Ook is het zo dat het isolatieschuim (zwart) waar MarkV het over heeft, ter afdichting van het luchtkanaal naar je ventilatiekanaal onder het dashboard, lek is en dat er een ander soort schuim onder je dashboard ligt. Met die Engelse monteurs kan je namelijk alles verwachten. Door de "lek lucht" kan het schuim tussen je voorruit en het dashboardpaneel doorkomen. Bij mij was die afdichting ook lek, en nadat ik het dashboard terug heb geplaatst heb ik geen valse luchtstroming meer onder het dashboard.
SteV6
S4 Avant
- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Contacteer:
Misschien is dat isolatiemateriaal dat van achter de achterste firewall afkomstig is. Als je andere luidsprekers hebt dan hebben ze dat misschien uitgesneden.... en viel het achter de stoelen. De "monteur" zal de moeite niet hebben genomen om dat te verwijderen en dan kan je ook zoiets hebben...
Strange Mr. Spock... very strange...
Strange Mr. Spock... very strange...
Isolatiematgeriaal
Ik heb 3 jaar geleden een soort gelijk probleem gehad met mijn BMW. Nadat ik hem uit de winterstalling gehaald had, lag er ook allerlei spul in de auto. Bleek dat er een muis (of ander soort knaagdier) in overwinterd had. Niet echt leuk, complete auto moest gestript worden. Veel schade. Ik hoop niet dat dit bij jou aan de hand is, maar kijk het wel even na.
Succes, Tuur.
Succes, Tuur.
- Speedfreak
- Mega lid
- Contacteer:
Nou, gisteren begonnen met opereren......
eerst maar de plakstrips op het dashboard losgehaald en toen zag in mijn ooghoek al waar die troep vandaan kwam (althans in eerste instantie...)
namelijk vanuit de kap om mijn stuurkolom.
even losgehaald en zie daar:
eerst maar de plakstrips op het dashboard losgehaald en toen zag in mijn ooghoek al waar die troep vandaan kwam (althans in eerste instantie...)
namelijk vanuit de kap om mijn stuurkolom.
even losgehaald en zie daar:
- Bijlagen
-
- Photo1.JPG (26.64 KiB) 4226 keer bekeken
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
- Speedfreak
- Mega lid
- Contacteer:
maar............. ik wou toch even zeker zijn dat die zooi verdwenen was en ben maar meteen verder gegaan met het loshalen van het gehele dashboard. Viel overigens reuze mee, met een mooi stap voor stap foto handleiding van de engelse site!
waar het vandaan komt is me nog steeds een raadsel maar toen ik het dashboard eraf had kreeg ik te zien wat ik werkelijk nog NOOIT ben tegengekomen.....
:?: :?: :?:
waar het vandaan komt is me nog steeds een raadsel maar toen ik het dashboard eraf had kreeg ik te zien wat ik werkelijk nog NOOIT ben tegengekomen.....
:?: :?: :?:
- Bijlagen
-
- foto2.JPG (22.51 KiB) 4222 keer bekeken
-
- foto3.JPG (24.37 KiB) 4224 keer bekeken
-
- foto4.JPG (25.57 KiB) 4223 keer bekeken
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
- Speedfreak
- Mega lid
- Contacteer:
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Mooi dat het allemaal weg is.
Ik ga ook binnenkort maar eens dat dashboard weghalen, eens kijken of ik de ventilatie beter kan maken en de boel even schoonmaken
Maar ben je er nu wel achter waar die plukjes nu echt vandaan kwamen?
Of is er een monteur geweest die er gewoon een paar scheppen van die troep onder je dash heeft gegooid?
Ik ga ook binnenkort maar eens dat dashboard weghalen, eens kijken of ik de ventilatie beter kan maken en de boel even schoonmaken

Maar ben je er nu wel achter waar die plukjes nu echt vandaan kwamen?
Of is er een monteur geweest die er gewoon een paar scheppen van die troep onder je dash heeft gegooid?