Misschien wel het meest vreemde probleem.......

Algemene zaken omtrent onze auto.
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

Misschien wel het meest vreemde probleem.......

Bericht door Speedfreak »

....aangezien ik het nog nergens ben tegengekomen.

Sinds ik mijn speedster bestuur (maart 2006) heb ik het vreemde gebeuren dat als ik met de kap eraf rij en de 140 passeer er een soort van schuimstukjes vanachter het dashboard de auto in gezogen wordt.....

Als ik het zou moeten omschrijven dan lijkt het nog het meest op dat spul wat je ter isolatie onder een laminaat/parketvloer legt. En dan niet die zilveren kant van die rollen maar de andere kant, en daar kleine stukjes van....(volg je het nog?)

Ik dacht dat het misschien iets was wat ik er zo uit kon rijden, dus ben ik maar even 200+ gaan rijden. Buitenom dat mijn auto leek op zo'n sneeuwbol met een idylisch kerstplaatje die net hardhandig is geschud had ik er daarna helaas nog steeds last van.

Op de foto zie je de oogst van 2 weken (op een of andere manier eindigen die dingen ALTIJD onder mijn vloermatten). Op de foto van het dashboard vanaf de buitenkant zie je aan de pijlen waar het vandaan komt en in de cirkel zie je alweer zo'n pokkeding zitten, klaar om mij volledig uit mijn concentratie te brengen..... :x

Nogmaals: het is alleen met de kap eraf en bij 140+, wellicht door de zuiging die dan ontstaat.

De vraag: WAT DE F$%K IS HET!!!!????

(en hoe kom ik er vanaf?)

Suggesties iemand?
Bijlagen
de oogst van 2 weken
de oogst van 2 weken
IMG_1029.JPG (18.69 KiB) 4478 keer bekeken
en nogmaals
en nogmaals
IMG_1032.JPG (33.07 KiB) 4471 keer bekeken
en nogmaals
en nogmaals
IMG_1030.JPG (40.32 KiB) 4470 keer bekeken
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

vergeet een foto...
Bijlagen
hier komt het dus vandaan....
hier komt het dus vandaan....
IMG_1033.JPG (15.92 KiB) 4472 keer bekeken
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
koenvw
Actief lid

Bericht door koenvw »

Dat zijn broodkruimels... die moet ja achterlaten om de weg terug te vinden... :twisted:

Nee, nog nooit gezien, ben ook benieuwd wat het is... :?:
Mvg

Koen
Speester #2981
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

Heb ik ook gehad.... is een extreme vorm van roos!! :shock:

Het gaat na 5 jaar vanzelf weg... :wink:
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

ff minder serieus:

volgens mij zijn er maar 2 plaatsen bij een Speedster 2.2 waar isolatiemateriaal zit :
- het chassis, er schijnt in de zijkanten (die aluminium koker) een isolatiegoedje te zitten dat moet voorkomen dat oa. de koelwaterleidingen die hierdoorheen lopen gaan schuiven door ons snelle bochtenwerk. Dan zou je dus een lek chassis moeten hebben..... lijkt mij onwaarschijnlijk.
- Je stoel, als je het gevoel hebt dat je stoel steeds harder gaat zitten zou het daar uit kunnen komen. :wink:

Ik denk persoonlijk dat het van buitenaf komt.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Er zijn dashboards waar bij de pijl die jij aangeeft een stukje schuimrubber zit om goed aan te sluiten op de rand waar het dashboard op zit. Spul zou dan beetje moeten lijken op soort tochtstrip. Wellicht dat dat bij jou daar zit, of iemand ooit het dashboard eraf heeft gehad en zoiets erop heeft gedaan, maar van slechte kwaliteit en dat het nu in stukjes begint te gaan..

Optie kan zijn om een keer het dashboard te verwijderen en kijken wat eronder zit.

Mark
C30-94@0.55bar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Het kan ook zijn dat er, via het gaas in de neus, schuim in je ventilatiesysteem is gekomen en dat het pas bij hogere snelheden door komt.

Ook is het zo dat het isolatieschuim (zwart) waar MarkV het over heeft, ter afdichting van het luchtkanaal naar je ventilatiekanaal onder het dashboard, lek is en dat er een ander soort schuim onder je dashboard ligt. Met die Engelse monteurs kan je namelijk alles verwachten. Door de "lek lucht" kan het schuim tussen je voorruit en het dashboardpaneel doorkomen. Bij mij was die afdichting ook lek, en nadat ik het dashboard terug heb geplaatst heb ik geen valse luchtstroming meer onder het dashboard.

SteV6
S4 Avant
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Misschien is dat isolatiemateriaal dat van achter de achterste firewall afkomstig is. Als je andere luidsprekers hebt dan hebben ze dat misschien uitgesneden.... en viel het achter de stoelen. De "monteur" zal de moeite niet hebben genomen om dat te verwijderen en dan kan je ook zoiets hebben...

Strange Mr. Spock... very strange...
Tuur
Nieuw lid

Isolatiematgeriaal

Bericht door Tuur »

Ik heb 3 jaar geleden een soort gelijk probleem gehad met mijn BMW. Nadat ik hem uit de winterstalling gehaald had, lag er ook allerlei spul in de auto. Bleek dat er een muis (of ander soort knaagdier) in overwinterd had. Niet echt leuk, complete auto moest gestript worden. Veel schade. Ik hoop niet dat dit bij jou aan de hand is, maar kijk het wel even na.

Succes, Tuur.
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

Nou, gisteren begonnen met opereren......

eerst maar de plakstrips op het dashboard losgehaald en toen zag in mijn ooghoek al waar die troep vandaan kwam (althans in eerste instantie...)

namelijk vanuit de kap om mijn stuurkolom.
even losgehaald en zie daar:
Bijlagen
Photo1.JPG
Photo1.JPG (26.64 KiB) 4226 keer bekeken
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

maar............. ik wou toch even zeker zijn dat die zooi verdwenen was en ben maar meteen verder gegaan met het loshalen van het gehele dashboard. Viel overigens reuze mee, met een mooi stap voor stap foto handleiding van de engelse site!

waar het vandaan komt is me nog steeds een raadsel maar toen ik het dashboard eraf had kreeg ik te zien wat ik werkelijk nog NOOIT ben tegengekomen.....
:?: :?: :?:
Bijlagen
foto2.JPG
foto2.JPG (22.51 KiB) 4222 keer bekeken
foto3.JPG
foto3.JPG (24.37 KiB) 4224 keer bekeken
foto4.JPG
foto4.JPG (25.57 KiB) 4223 keer bekeken
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

Volgens mij ben ik er nu vanaf!

En voor de poetsers danwel kuisers onder ons die nog nooit het dashboard eraf hebben gehad....:

HET IS DAARONDER VIES!!!!

Zo, die slapen voorlopig niet meer...... :lol:
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Mooi dat het allemaal weg is.
Ik ga ook binnenkort maar eens dat dashboard weghalen, eens kijken of ik de ventilatie beter kan maken en de boel even schoonmaken :lol:

Maar ben je er nu wel achter waar die plukjes nu echt vandaan kwamen?
Of is er een monteur geweest die er gewoon een paar scheppen van die troep onder je dash heeft gegooid? :?
Afbeelding
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

:shock:
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

misschien was het wel een muis !

ik werk in een motorzaak, en bij sommige ingeruilde motoren komen de mensen uit de werkplaats zelfs muizennesten in luchtfilters tegen :shock:
Plaats reactie