Bezoek Nordschleife/Nürburgring

Aanstaande evenementen.
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Dat moet eigenlijk wel fantastisch zijn om daar te kunnen rijden met je speedster of met iedere andere auto die wat sportief is. Ik ben er nog maar 1 keer geweest en dat was gewoon om eens te kijken. Ik moet toegeven dat ik eigenlijk niet echt de circuitervaring en de durf heb om er met mijn speedster te gaan bochtslingeren. Ik heb gewoon bang dat ik van de baan vlieg en in het grind/gras of de bandenmuur tot stilstand kom :roll:. Niet bang op de manier van schrik om er te gaan rijden maar omdat ik maar een simpele arbeider ben die lang heeft moeten sparen voor zijn speedster en die dan eventjes in de prak te rijden op de nordschleife toch liever niet :wink: en daarbij ik kan mij de ergernis al inbeelden van de ervaren nürburgring bezoekers als ik ze in de weg rij :twisted:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Robin schreef:.... en daarbij ik kan mij de ergernis al inbeelden van de ervaren nürburgring bezoekers als ik ze in de weg rij :twisted:
Daar moet je je niets van aantrekken. Het heet niet voor niets de toeristenfahrt. Iedereen rijdt voor z'n lol en de mensen die zich Schumacher wanen die hebben maar juist rekening te houden met de onervaren mensen. En dat gebeurt over het algemeen wel.
Als jijzelf gewoon oplettend rijdt, dus veel in je spiegels kijkt, dan is het niet echt gevaarlijk, alhoewel je wel een iets hoger risico loopt dan op de openbare weg natuurlijk. Vooral buiten het weekend en dan ook nog eens vroeg, is er anderhalve kip op de baan en kan je bijna ongestoort een heel rondje doen.
Maar als je je er niet lekker bij voelt, dan moet je er inderdaad gewoon niet opgaan. Kijken langs de baan en/of met iemand meerijden is bijna net zo leuk! :wink:
Afbeelding
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Ben er nu twee keer geweest en durf eigenlijk wel te zeggen dat als je rustig rijd er weinig tot niets kan gebeuren. De mensen die harder gaan komen er ook vaker en weten dus wat ze kunnen verwachten aan andere rijders.

Maar je moet je er even over heen zetten......
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ik en Maarten zullen aan het eind van de middag op de Ring zijn. Zijn er toevallig nog andere die dat van plan zijn?
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

:shock:

En dat zeg je nu pas?!
Jammer, ik kon toch geen vrij ervoor krijgen :(
Ik denk een perfekte dag om te gaan kijken en in ieder geval om zelf een rondje te gaan rijden!
Hou alles heel en kijk uit in schwedenkreuz (en alle andere 100 bochten :wink: ).
Afbeelding
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Sorry Maik, we hebben dit net pas bedacht. Omdat ik morgen bij HITEc moet zijn leek ons dit wel een leuk tochtje. Vandaag naar de Ring en van daar morgen verder rijden naar HITec.

Ik ben niet zo'n held op de Ring maar Maarten wellicht wel.
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

Ik heb respect voor de ring en die 2 rondjes in de speedster die ik er gereden heb.....

Wel wat rondjes in de subaru en volvo gereden maar dat is al weer wat jaartjes terug.
Als het rustig is ga ik misschien wel de baan op.

We'll see.
Plaats reactie