Storingslampje
Storingslampje
Bij mijn speedster gaat het storingslampje van de motor steeds branden. Als ik dit reset met de computer gaat het na enkele weken weer aan.
Krijg een melding van 2 sensoren en een te arm mengsel.
Kent iemand dit probleem?
Ik heb bij de auto nog een stuk uitlaat bijgekregen, het stuk waar de kat inzit vermoed ik dikkere buis aan de zijde van de motor met opgerold ijzer er in. Dus het zou kunnen zijn dat er nu eentje onder zit zonder kat... Misschien merkt de lambdasonde dit en krijg ik daardoor steeds de foutmelding?
Of zijn er andere denkpistes?
Krijg een melding van 2 sensoren en een te arm mengsel.
Kent iemand dit probleem?
Ik heb bij de auto nog een stuk uitlaat bijgekregen, het stuk waar de kat inzit vermoed ik dikkere buis aan de zijde van de motor met opgerold ijzer er in. Dus het zou kunnen zijn dat er nu eentje onder zit zonder kat... Misschien merkt de lambdasonde dit en krijg ik daardoor steeds de foutmelding?
Of zijn er andere denkpistes?
Mvg
Koen
Speester #2981
Koen
Speester #2981
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ben nu in het bezit van het Opel programma, laatste nieuwe versie...
Daar kan je kijken wat te doen en testen bij welke foutcode. (Dus als er ooit imand iets moet weten, schoot !!)
Blijkbaar zit mijn cat er nog wel onder, dus dat is het probleem niet.
Het gaat eerder naar de lambdasonde.
Krijg 2 foutmeldingen:
P1137 is Acceleratieverijking arm.
P0137 02 sensor mengsel arm.
Telkens is het ofwel een probleem met de lambdasonde ofwel met de computer zelf van de auto...
Weet iemand wat een originele lambdasonde kost? (Er zitten er 2 in )
Krijg er eentje niet uit, zit zeer vast, ben bang van hem over te draaien, iemand raad?
Daar kan je kijken wat te doen en testen bij welke foutcode. (Dus als er ooit imand iets moet weten, schoot !!)
Blijkbaar zit mijn cat er nog wel onder, dus dat is het probleem niet.
Het gaat eerder naar de lambdasonde.
Krijg 2 foutmeldingen:
P1137 is Acceleratieverijking arm.
P0137 02 sensor mengsel arm.
Telkens is het ofwel een probleem met de lambdasonde ofwel met de computer zelf van de auto...
Weet iemand wat een originele lambdasonde kost? (Er zitten er 2 in )
Krijg er eentje niet uit, zit zeer vast, ben bang van hem over te draaien, iemand raad?
Mvg
Koen
Speester #2981
Koen
Speester #2981
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Hmm.. Kan ook dat je sensor prima z'n werk doet en dat dit daadwerkelijke meldingen zijn en geen symptoom van een sensor die op z'n laatste pootjes loopt.koenvw schreef:Het gaat eerder naar de lambdasonde.
Krijg 2 foutmeldingen:
P1137 is Acceleratieverijking arm.
P0137 02 sensor mengsel arm.
Dan zou ik je brandstof-filter (verstopt?), brandstofdruk (te laag?), brandstofpomp (opbrengst?), en je injectors (verstopt? sproei-patroon?) laten controleren. Misschien is daar iets aan de hand en kan het motormanagement op dit moment gewoon niet genoeg benzine injecteren.
Bye, Arno.
Tja, nu word het nog moeilijker...
Iemand een idee waar het brandstoffilter zit? heb nu 42.000 km op de teller...
Waar zit eigenlijk de stuurdoos van de auto? Want dan kan ik daar op de klemmen van de stekker verder gaan uitmeten.
Weet er iemand of en waar de luchtmassameter van het voertuig zit...
Iemand een idee waar het brandstoffilter zit? heb nu 42.000 km op de teller...
Waar zit eigenlijk de stuurdoos van de auto? Want dan kan ik daar op de klemmen van de stekker verder gaan uitmeten.
Weet er iemand of en waar de luchtmassameter van het voertuig zit...
Mvg
Koen
Speester #2981
Koen
Speester #2981
Arno,
Ik heb wel één lambdasonde die niet goed aansluit, ze zit er niet helemaal correct in zodoende dat de dichting niet aansluit op de uitlaat.
Vorige eigenaar heeft de originele uitlaat een tijdje vervangen door een andere... En vermoedelijk de lambdasonde er niet goed ingedraaid.
Maar krijg er moeilijk beweging in dus laat ik het maar zo.
Zou dit ook kunnen leiden tot de storing?
Alvast bedankt voor de info.
Ik heb wel één lambdasonde die niet goed aansluit, ze zit er niet helemaal correct in zodoende dat de dichting niet aansluit op de uitlaat.
Vorige eigenaar heeft de originele uitlaat een tijdje vervangen door een andere... En vermoedelijk de lambdasonde er niet goed ingedraaid.
Maar krijg er moeilijk beweging in dus laat ik het maar zo.
Zou dit ook kunnen leiden tot de storing?
Alvast bedankt voor de info.
Mvg
Koen
Speester #2981
Koen
Speester #2981
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
niet waarschijnlijk omdat de dreuk in de uitlaat hoger is als erbuiten zou bij lekage de uitlaatgassen naar buiten stromewn en niet de verse lucht naar binnen (waardoor je teveel zuurstof in de uitlaatgassen zou hebben , dus arm mengsel zou detecteren).
Maar als die sensor er lang niet ver genoeg inzit zou hij niet in de volle gasstroom zityten en dan kan je ook meet afwijking krijgen. Maar dan moet je nog schroefdraad zien van de sensor.
Het gaat overigens over de eerste lambda sensor, dus die het dichts bij de motor zit, want de tweede controleerd alleen de werking van de catalysator.
De Ecu zit bij de 2.2 op het kunstof inlaatspruitstuk geschroefd. Benzine filter weet ik niet maar dat kan je vast hier in de bibliotheek vinden.
Rijd je de tank wel eens helemaal leeg ? Dan kan er vuiligheid (bezinksel vanaf de bodum van de tank en water) meegepompt worden.
Er is spul te koop dat je bij een tank benzine gooit en dat het injectiesysteem schoon zou maken, is dan misschien een optie.
Wat geeft het opel systeem aan als mogelijke remedie, meestal zijn die systemen gebaseerd op hoe vaak iets voorkomt, dus eerste mogelijke oplossing is het meest logisch met die fout melding enz.
Succes met de speurtocht,
Maarten
Maar als die sensor er lang niet ver genoeg inzit zou hij niet in de volle gasstroom zityten en dan kan je ook meet afwijking krijgen. Maar dan moet je nog schroefdraad zien van de sensor.
Het gaat overigens over de eerste lambda sensor, dus die het dichts bij de motor zit, want de tweede controleerd alleen de werking van de catalysator.
De Ecu zit bij de 2.2 op het kunstof inlaatspruitstuk geschroefd. Benzine filter weet ik niet maar dat kan je vast hier in de bibliotheek vinden.
Rijd je de tank wel eens helemaal leeg ? Dan kan er vuiligheid (bezinksel vanaf de bodum van de tank en water) meegepompt worden.
Er is spul te koop dat je bij een tank benzine gooit en dat het injectiesysteem schoon zou maken, is dan misschien een optie.
Wat geeft het opel systeem aan als mogelijke remedie, meestal zijn die systemen gebaseerd op hoe vaak iets voorkomt, dus eerste mogelijke oplossing is het meest logisch met die fout melding enz.
Succes met de speurtocht,
Maarten