begon me vandaag al te jeuken , om net als die orginele blauwe speedster de bmw m3's te kloppen
a.s zondag circuit assen: Tokyo Drift
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Nu we het toch over sprinten hebben.
Hier het geheim van de Mickey Thompson (e.d.) banden
http://www.youtube.com/watch?v=9O0b90G8Yhg
Hier het geheim van de Mickey Thompson (e.d.) banden
http://www.youtube.com/watch?v=9O0b90G8Yhg

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Dat ze smaller en hoger worden heeft niets met de grip te maken, maar wel met de overbrengingsverhouding.Rotax schreef:Ja, die dingen worden op z'n minst half zo smal en twee keer zo hoog bij top-acceleratie. Alleen nooit begrepen hoe dat resulteert in betere grip
De grip heeft alles te maken met het filmpje (grote vervorming in radiale richting van de band).
Dat ze groter worden naar mate ze sneller draaien geeft ze gewoon een effectief langere overbrengingsverhouding. Een soort van Doorne transmissie zeg maar

Voor zover ik weet zit de beter grip in het feit dat de zij-wanden van deze banden uitermate flexibel zijn. Dat betekend dat wanneer de velg gaat draaien er zover flex in de zij wand zit dat het loopvlak nog even stil blijft staan, of in iedergeval de kracht daar geleidelijker op overkomt. De band vervormt hier ook helemaal door. Je kunt het een beetje zien als een soort traction control 
Mark
Mark
C30-94@0.55bar
maar jouwe is snellerjans schreef:We hebben Rik almarcel85 schreef:ooojeeee jans zal straks ook wel van die kauwgumbanden willen
trouwens , dat sprinten is wel wat voor jouw jans! (serieus dan he)
lijkt me wel wat om een keer de 1/4 mile tegen elkaar te doen, daarna een bbq op de paddock , en klaar is klara

