13 oktober: Lotus-on-Track does Zandvoort!
- joel do desert
- Actief lid
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Maar jij hebt vast al betaald met je credit card? Ik heb mijn nieuwe card nog niet binnen en de oude was verlopenMaarten schreef:Maik,
Piet en ik kregen antwoord uit de UK direct van Paul van LOT omdat Yvo vakantie heeft, dan nog even gegevens invullen bij LOT op hun site en alles is geregeld.

- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Circuitverzekering
Kleine opheldering over de circuitverzekering die al vorig jaar eerder aan bod is geweest. Ik sluit deze tot nu toe af voor al mijn circuitdagen (teller staat nu op 8 ), maar dat is geen speciale deal of via mijn verzekeringsagent (dat was Charl overigens).
Na informeren ben ik bij Competition Car Insurance ([url]http://www.competition-car-insurance.co.uk/[/url]) in Engeland terecht gekomen. Naast weggebruik (alleen voor Britten volgens mij) verzekeren ze ook trackdays en zelfs races (ook voor Nederlanders en ook in binnen- en buitenland).
Dekking is alleen schade veroorzaakt door een ongeval en dus niet gewone mechanische storingen (je motor loopt in de prak). Je moet minimaal 50% van de dagwaarde verzekeren en het eigen risico is fors: 10% van de dagwaarde.
Het is dus alleen nuttig als je de auto in feite afschrijft. De premie is aanzienlijk. Mijn laatste quotes waren (op basis van dagwaarde van £27.000):
£238 voor dekking tot £27.000 minus een eigen risico van £2.700.
£176 voor dekking tot £20.000 minus een eigen risico van £2.700.
Dekking is exclusief brandschade. Dat kost weer extra(!).
De Britten zelf hebben best vaak de mogelijkheid om circuitdagen op te nemen in hun reguliere wegverzekering, soms voor bijvoorbeeld £25 per dag. In Nederland heb ik hier nog nooit van gehoord.
Na informeren ben ik bij Competition Car Insurance ([url]http://www.competition-car-insurance.co.uk/[/url]) in Engeland terecht gekomen. Naast weggebruik (alleen voor Britten volgens mij) verzekeren ze ook trackdays en zelfs races (ook voor Nederlanders en ook in binnen- en buitenland).
Dekking is alleen schade veroorzaakt door een ongeval en dus niet gewone mechanische storingen (je motor loopt in de prak). Je moet minimaal 50% van de dagwaarde verzekeren en het eigen risico is fors: 10% van de dagwaarde.
Het is dus alleen nuttig als je de auto in feite afschrijft. De premie is aanzienlijk. Mijn laatste quotes waren (op basis van dagwaarde van £27.000):
£238 voor dekking tot £27.000 minus een eigen risico van £2.700.
£176 voor dekking tot £20.000 minus een eigen risico van £2.700.
Dekking is exclusief brandschade. Dat kost weer extra(!).
De Britten zelf hebben best vaak de mogelijkheid om circuitdagen op te nemen in hun reguliere wegverzekering, soms voor bijvoorbeeld £25 per dag. In Nederland heb ik hier nog nooit van gehoord.