Te koop: Opel Speedster

Je auto te koop aanbieden.
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

ingeschrijving

Bericht door Pipo »

Ik kan moeilijk geloven dat die Speedster in 2006 ingeschreven is :? . De 2,2 voldoet slechts aan de Euro3-norm. Dergelijke wagens moesten (in België toch) voor een bepaalde datum ingeschreven worden (herinner me niet meer juist welke, maar was ergens in 2005) ofwel omgebouwd worden naar de Euro4-norm.
A thing of beauty is a joy forever!
patje
Actief lid

Bericht door patje »

ik dacht dat hij voldoet aan euro 4 norm daarvoor is die precat toch :roll:

patje
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

euro3

Bericht door Pipo »

Wel, mechanisch voldoet de motor van de atmo aan de Euro 4-norm. Maar Opel heeft hem enkel geregistreerd als Euro 3B-motor. Hem laten registreren onder de Euro 4-norm was een investering die zij overbodig achtten daar toen nog niet verplicht.
De 2,2 voldoet aan de reglementering 1999/102B. De Turbo aan reglement 2001/100B.

Bovenstaande zijn de feiten zoals gekend. Het vreemde is wel dat op het belgische inschrijvingsbewijs van mijn vroegere atmo, milieuklasse Euro 4 vermeld staat :? Vreemd ...

Nu is het sowieso in België verplicht een wagen in te schrijven binnen de 2 jaar na de datum vermeld op het conformiteitsbewijs. (dit is de datum dat de wagen het fabriek verlaat)
Als je een nieuwe Speedster met 0 km in juni 2006 koopt met conformiteitsdatum 07juni2003 (dus één die 3 jaar bij de dealer heeft gestaan), dan zal die als inschrijvingsdatum automatisch 07 juni 2005 krijgen. Op het moment dat je die Speedster op de baan brengt, is hij officiëel al 1 jaar oud!
A thing of beauty is a joy forever!
Gesloten