jarenlang speedster rijden in regen
jarenlang speedster rijden in regen
Mijn speedster staat van kop tot teen, chasis en onderstel inbegrepen er kraaknetjes bij.
Nu vind ik het een beetje een zonde dat ik genoodzaakt ben mijn speedster bijna dagelijks te gebruiken voor woonwerkverkeer tegen alle weer en wind de seizoenen te bieden hebben.
Het openbaar vervoer gebruiken is onmogelijk met onze werkuren en ligging, dus dat zit er ook niet in.
Nu ben ik geintresseerd in de ervaringen of vuil op het onderstel/chasis kan betekenen op lange termijn ivg met een speedster die alleen buiten komt als het mooi weer is.
Heeft dat betrekking op de levensduur van de wagen of is dit compleet verwaarloosbaar?
Nu vind ik het een beetje een zonde dat ik genoodzaakt ben mijn speedster bijna dagelijks te gebruiken voor woonwerkverkeer tegen alle weer en wind de seizoenen te bieden hebben.
Het openbaar vervoer gebruiken is onmogelijk met onze werkuren en ligging, dus dat zit er ook niet in.
Nu ben ik geintresseerd in de ervaringen of vuil op het onderstel/chasis kan betekenen op lange termijn ivg met een speedster die alleen buiten komt als het mooi weer is.
Heeft dat betrekking op de levensduur van de wagen of is dit compleet verwaarloosbaar?
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Het blijft natuurlijk altijd beter om alleen in mooi weer te rijden, maar wat een hoop mensen toch vergeten is dat het een gebruiksvoorwerp is! Gewoon rijden met dat ding, ik heb niet meer problemen dan de rest en ik heb denk ik veruit de meeste KM's er op staan. 133000 Km en hij rijd alleen nog maar beter, sneller als de meeste NA's en tot nu toe geen rare problemen....
Gewoon doen, elke km is een feest!!!
Dat eeuwige gemuts over je auto alleen met mooi weer naar buiten te sturen, mijn Speedster is echt wel een van de mooiste en zeker een die het meeste gebruikt wordt!!!! 
Gewoon doen, elke km is een feest!!!

De Speedy is mijn dagelijkse auto en staat niet in een garage. En geloof het of niet: hij doet het nog!
Af en toe met een hogedruk-spuit je onderstel schoonmaken (in de winter wat vaker) is voldoende. Als je 'm heel mooi wilt houden zul je vaker moeten poetsen (met name het motorblok wordt wat sneller "oud").
Maar voor mij is het sowieso een (fantastisch) gebruiksvoorwerp, geen museumstuk en met normaal onderhoud is er niks aan de hand.

Af en toe met een hogedruk-spuit je onderstel schoonmaken (in de winter wat vaker) is voldoende. Als je 'm heel mooi wilt houden zul je vaker moeten poetsen (met name het motorblok wordt wat sneller "oud").
Maar voor mij is het sowieso een (fantastisch) gebruiksvoorwerp, geen museumstuk en met normaal onderhoud is er niks aan de hand.
Ik heb 22k km in een jaar gereden en dat ook met regen en koude in de winter. De auto wordt er niet minder van. Oke hier en daar is de bodem niet meer mooi en ook het motorblok is een beetje dof. Maar dat zijn dingen die op te lossen zijn, maar dan moet hij wel binnen komen te staan erna.
Voorlopig gaat het erg goed en de komende winter zal het niet anders zijn. Wat daarna gaat gebeuren weet ik niet. Misschien de garage in, misschien scheiden de wegen...
Voorlopig gaat het erg goed en de komende winter zal het niet anders zijn. Wat daarna gaat gebeuren weet ik niet. Misschien de garage in, misschien scheiden de wegen...
jullie hebben het goed, kunststof carosserie, alu frame. Dat roest niet
. Ik heb mijn GT´s ook voor dagelijks gebruik, in ieder geval de oranje GT. Maar toch baal ik telkens als het regent, de GT zal er in ieder geval niet beter van worden. Vooral vanwege de roestduivel natuurlijk. Een GT heeft teveel zwakke plekken wat dat betreft. (vroeger deden ze niet zo aan roestpreventie). Een normale ku.bak kopen voor ku.weer doe ik niet, dan heb ik 4 auto's op de weg. Onze "normale"auto heeft mijn vriendin nodig voor haar werk.

vliegen is ook leuk
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Het alu chassis houdt het wel redelijk uit bij dagelijks gebruik, hoewel je ook die in de gaten moet houden in combinatie met pekel in de winter. Ook aluminium gaat corrosie vertonen in combinatie met zout water, hoewel minder 'doorvretend' als bij ijzer. Regelmatig goed schoonspuiten dus.
De wishbones en zo zijn natuurlijk wel van staal en deze zullen uiteindelijk dan ook aan de roest-duivel ten onder gaan, maar met wat werk zijn die wel goed te conserveren of evt. na een flink aantal jaren gewoon te vervangen.
Het achter subframe is ook staal, maar wel thermisch verzkinkt, dus die gaat wel wat jaren mee. Is veel werk, maar ook deze is evt. te vervangen als hij echt niet meer te redden is.
Bij deze auto's is het praktisch vaak eerder een probleem dat Lotus nogal graag voor kleine montage-boutjes (geen structurele zaken) teruggrijpt op gewoon stalen boutjes etc. Die roesten natuurlijk na een paar jaar totaal vast. Het is handig om als je toch zaken er af haalt meteen evt. boutjes en moertjes door RVS te vervangen.
Scheelt later weer een hoop ellende
Bye, Arno.
De wishbones en zo zijn natuurlijk wel van staal en deze zullen uiteindelijk dan ook aan de roest-duivel ten onder gaan, maar met wat werk zijn die wel goed te conserveren of evt. na een flink aantal jaren gewoon te vervangen.
Het achter subframe is ook staal, maar wel thermisch verzkinkt, dus die gaat wel wat jaren mee. Is veel werk, maar ook deze is evt. te vervangen als hij echt niet meer te redden is.
Bij deze auto's is het praktisch vaak eerder een probleem dat Lotus nogal graag voor kleine montage-boutjes (geen structurele zaken) teruggrijpt op gewoon stalen boutjes etc. Die roesten natuurlijk na een paar jaar totaal vast. Het is handig om als je toch zaken er af haalt meteen evt. boutjes en moertjes door RVS te vervangen.
Scheelt later weer een hoop ellende

Bye, Arno.