ferrodo

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

linne150 schreef:Mannen, is het vergelijken van rem blokken zonder het vermelden of dit met of zonder staalflex remleidingen zinloos ?
Nee, een staalflex leiding verbetert het remgevoel, maakt het pedaal harder, zorgt ervoor dat de leidingen niet verder uitzetten als je ze goed heet remt etc. Het enige wat ze niet doen is de basiskarakterisiek van een blok veranderen.

Een voorbeeld: als je 'lekker aan het sturen bent' op een willekeurig circuit met RS14 blokken en 'oude' remleidingen zal het pedaal na verloop wellicht sponziger worden, een beetje zacht, maar het blok blijft remmen.
Doe je datzelfde met staalflex leidingen, dan voelen de remmen harder aan en blijven ook hard. En nog steeds blijft het blok remmen.

Kortom, staalflex leidingen zijn een verbetering voor het pedaalgevoel maar zorgen er niet voor dat je auto beter of minder goed zal remmen.. (tenzij de oude remleidingen echt opgeven)

En voor wat betreft de opmerking over GreenStuff.. Arno gaf het al aan, zodra je Greenstuff blokken gaat gebruiken op het circuit kan je wachten op compleet verglaasde blokken. Ze zijn dáár dus gewoon niet voor gemaakt. ..en gekker kan het ook hoor, er zijn voor de Elise inmiddels ook carbon schijven met bijbehorende blokken gemaakt. Voor 12000 euri plus de BTW weet je alles! :)
Afbeelding
erik
Lid

Bericht door erik »

Jeemig, jullie weten er wel veel van zeg! Kan iemand mij misschien een leerzaam boekje of zo over dit soort zaken aanbevelen? Dan kan ik straks ook een keer met een slimme opmerking komen...
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

erik schreef:Jeemig, jullie weten er wel veel van zeg! Kan iemand mij misschien een leerzaam boekje of zo over dit soort zaken aanbevelen? Dan kan ik straks ook een keer met een slimme opmerking komen...
Heeeeel veeeeeel lezen op de diverse forums en/of infosites en dan met je gezonde boeren verstand beredeneren of het klopt wat geschreven wordt. En uitvinden door try and error. Wel is het zo dat hoe groter het forum of hoe algemener het (auto)merk hoe meer onzin er wordt uitgekraamd.

Dus hier veel lezen en geposte links napluizen en binnenkort ben je ook een autotechnisch expert :wink:

SteV6
S4 Avant
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door linne150 »

Hai Erik,er zijn er een behoorlijk aantal die van div. zaken goed verstand hebben.Ik dus niet!! maar als ik wat wil weten vraag ik het of ik gooi de knuppel in het hoenderhok en dan krijg je prima antw en adviezen.Alleen moet je zelf het onderscheid maken tussen racen en toeren .veel plezier linne150 :wink:
erik
Lid

Bericht door erik »

SteV6 en linne150: bedankt voor jullie reacties. Ik volg de discussies met grote belangstelling maar moet toch telkens concluderen dat het mij aan de technische kennis ontbreekt om echt te begrijpen wat er gezegd wordt. (dat geouwetakkeviool over turbo's poetsen even daargelaten natuurlijk :lol: )

Misschien is het een idee om eens een technische bijeenkomst te organiseren? Wellicht dat enkele forumleden zich geroepen voelen om college te geven! Ik zou dat razend interessant vinden!
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

ik vermoed dat het draadje dit najaar weer opgepakt gaat worden bij van Sten, maar aldaar was het gedurende de afgelopen wintermaanden gewoonte om iedere tweede zaterdag van de maand op de clubdag een seminar te organiseren.

We hebben er al gehad over geometrie, banden, lak etc, maar er is bijvoorbeeld ook wel eens iemand geweest die een verhaal heeft gehouden over allerlei campingtroep die in de Elise zou moeten passen. (maar MIJN Elise past prima in de garage van een Hotel, dus daar heb ik niet zoveel van meegekregen :wink: )

Als je in de algemene techniek geinteresseerd bent is dat zeker een aanrader..
Afbeelding
erik
Lid

Bericht door erik »

Klinkt interessant. Ik zal de site in de gaten houden.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

YvoTuk schreef:maar er is bijvoorbeeld ook wel eens iemand geweest die een verhaal heeft gehouden over allerlei campingtroep die in de Elise zou moeten passen.
Das toch niet zo moeilijk?? Je kunt met gemak alles voor 3 weken camperen meenemen hoor, incusief gereedschap, fototoestellen en computers :)
(been there, done that, got the t-shirt :P )

Mark
C30-94@0.55bar
erik
Lid

Bericht door erik »

Dat dat met een Speedster kan wil ik wel geloven, maar een Elise heeft volgens mij toch behoorlijk wat minder bagageruimte.
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

kamperen in je uppie, dan wel, maar als Denise meegaat, moeten er ook nog wat kledingstukken mee. En dames houden er niet van om iedere dag hetzelfde aan te trekken, dus gaan er voor 7 dagen minimaal 14 complete outfits mee. En da's echt proppen dan.
Dus ik ben zeer benieuwd wat voor campingspul dat is, enneh, het moet wel achter m'n stoelen passen :lol: :lol: :lol:

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

ach... ook in een Elise kan ik errrugg veel kwijt hoor... als je maar geduldig bent en van puzzelen houdt :D
Afbeelding
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

erik schreef:Dat dat met een Speedster kan wil ik wel geloven, maar een Elise heeft volgens mij toch behoorlijk wat minder bagageruimte.
De Elise heeft behoorlijk wat MEER bagageruimte..

Mark
C30-94@0.55bar
erik
Lid

Bericht door erik »

markv schreef:
erik schreef:Dat dat met een Speedster kan wil ik wel geloven, maar een Elise heeft volgens mij toch behoorlijk wat minder bagageruimte.
De Elise heeft behoorlijk wat MEER bagageruimte..

Mark
:? :? :?
Biesheuvel
Nieuw lid
Contacteer:

Bericht door Biesheuvel »

Afbeelding
Biesheuvel Autosport de Grooste Tunings Zaak in de benelux. www.biesheuvel.nl
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »