Nee, een staalflex leiding verbetert het remgevoel, maakt het pedaal harder, zorgt ervoor dat de leidingen niet verder uitzetten als je ze goed heet remt etc. Het enige wat ze niet doen is de basiskarakterisiek van een blok veranderen.linne150 schreef:Mannen, is het vergelijken van rem blokken zonder het vermelden of dit met of zonder staalflex remleidingen zinloos ?
Een voorbeeld: als je 'lekker aan het sturen bent' op een willekeurig circuit met RS14 blokken en 'oude' remleidingen zal het pedaal na verloop wellicht sponziger worden, een beetje zacht, maar het blok blijft remmen.
Doe je datzelfde met staalflex leidingen, dan voelen de remmen harder aan en blijven ook hard. En nog steeds blijft het blok remmen.
Kortom, staalflex leidingen zijn een verbetering voor het pedaalgevoel maar zorgen er niet voor dat je auto beter of minder goed zal remmen.. (tenzij de oude remleidingen echt opgeven)
En voor wat betreft de opmerking over GreenStuff.. Arno gaf het al aan, zodra je Greenstuff blokken gaat gebruiken op het circuit kan je wachten op compleet verglaasde blokken. Ze zijn dáár dus gewoon niet voor gemaakt. ..en gekker kan het ook hoor, er zijn voor de Elise inmiddels ook carbon schijven met bijbehorende blokken gemaakt. Voor 12000 euri plus de BTW weet je alles!
