Engelse rommel
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Nope..SteV6 schreef:Is de benzinetank lek geslagen op de kerbs? Moet je zien hoeveel vloeistof er onder de dorpel uit komt ...
Heel erg zelfdzaam probleem, maar er is een drijfstang gebroken vlak onder de zuiger cq. in de kleine lager van de zuiger.
Die heeft de zuiger aan stukken geslagen en een aantal brokken door de uitlaatpoort heen geramd (grote gaten in uitlaatspruitstuk, gat geslagen door cylinderwand in blok, krukas krom gemaakt, carter aan stukken geslagen etc...
Oftewel: 'au'
Maar goed.. Dit was wel een 210 PK rover K-serie (atmosferisch natuurlijk!) die normaal gesproken voor hillclimb competitie werd gebruikt. De auto is ook uiterst lichtgewicht gemaakt en weegt nog net aan 600kg..
Ik heb begrepen dat dit op zaterdag gebeurde en dat ze zondag alweer een vervangende motor in elkaar hadden zitten met de juiste onderdelen en terug in de auto, waar hij zondag nog mee heeft gereden.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Niets zeggen Jan ...Arno schreef:SteV6 schreef:Is de benzinetank lek geslagen op de kerbs? Moet je zien hoeveel vloeistof er onder de dorpel uit komt ...
Ik heb begrepen dat dit op zaterdag gebeurde en dat ze zondag alweer een vervangende motor in elkaar hadden zitten met de juiste onderdelen en terug in de auto, waar hij zondag nog mee heeft gereden.
Bye, Arno.

- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Das geen Vmaxbassie schreef:Niets zeggen Jan ...Arno schreef:SteV6 schreef:Is de benzinetank lek geslagen op de kerbs? Moet je zien hoeveel vloeistof er onder de dorpel uit komt ...
Bye, Arno.

Arno schreef: Maar goed.. Dit was wel een 210 PK rover K-serie (atmosferisch natuurlijk!) die normaal gesproken voor hillclimb competitie werd gebruikt. De auto is ook uiterst lichtgewicht gemaakt en weegt nog net aan 600kg..
Bye, Arno.
Arno, Steve's racemotor had net dat ietsje meer dan 210pk... hij was een van de weinige die er in geslaagd is om 245pk uit de 1.8 K-Series te persen, dankzij Dave Andrews.
De vervangmotor die hij op zondag gebruikte had 196pk, met een klote-timing...
- Speedfreak
- Mega lid
- Contacteer: