Ik zal mezelf effe voorstellen
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Hallo Paul,paul schreef:Hallo,
Afgelopen zondag nog even aan het sporten geweest met een zwarte
Lotus Elise(met een grote achtervleugel), op weg naar Arnhem.
Voor alle duidelijkheid: ik heb een VOLLEDIG standaard Speedster 2.2
waar motorisch en qua onderstel niets aan is gedaan![]()
Werd net na Rotterdam ingehaald door die Elise en die bestuurder had
er duidelijk zin inIk er dus achteraan. Kon in alle snelheden makkelijk
bij blijvendoortrekken vanaf 80 naar 210, van 140 naar 210, het
maakte niets uitBleef gewoon aan z'n staart hangen. (moest alleen
af en toe even terug naar z'n 4) Ook in die lange bocht waar we met dik
210 doorheen trokken![]()
Dit hebben we z'n 80 km volgehouden, tot hij vlak bij Arnhem een afslag
eerder moest hebben, dan ik. Ik ben toen even naast 'm gaan rijden en
hij stak z'n duim opToffe Gozer. Was trouwens een vrij
nieuwe Elise, maar weet niet precies hoeveel PK of zo.
Hoop trouwens niet dat er ergens politie langs de weg heeft gestaan, want
dan kunnen we allebei binnenkort ons rijbewijs inleveren
Was wel even leuk, zo sporten, maar moet je denk ik toch niet te vaak
doen, op die manier, hier in Nederland.
Groeten,
Paul.
Is het deze:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/lo ... 88403.html
Ik heb wel eens een sprintwedstrijdje gedaan met Charl en die had toen nog een Elise S2 met 135pk (nu heeft hij de Exige S) en we bleven goed naast elkaar. De S2 heeft in standaarduitvoering met 122pk dezelfde pk/gewichtverhouding als de Speedster.
Groet,
Hendrik-Jan
Lotus Elise S2
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Denk niet dat ik een goede rijder ben, maar de winst die mensen denken te behalen met een compressor die is er niet.....En een standaard turbo heeft maar 50 pk meer en dat hou je gewoon bij in mijn NA. De verschillen zijn lang niet zo groot als je hoopt. Dat is het enige wat ik zeg!Robin schreef:@ stevenflappy als jij turborijders al makkelijk kan bijhouden en misschien zelfs sneller bent door jouw stuurkunsten wat moet dat dan wel niet geven als je zelf met een turbo zou rijden....al eens bij stilgestaan?
Iceman was toen verbolgen over het feit dat ie met zijn Turbo niet weg kon rijden bij me, nu is ie getuned naar 280 pk, dus nu zal het wel anders zijn maar toen lukte het hem niet en ik kon toen niet volle bak door mijn ABS. Let wel, de mijne was tweede hands dus weet niet of er bij mij motorisch (chip) veranderd zijn maar dat denk ik niet.... En iceman rijd echt niet als een trut! Das een mvan de weinige turbo-rijders die m gebruikt waar ie voor is

- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
Hendrik Jan schreef:
Achtervleugel
is in ieder geval hetzelfde.En dat ie van Barendrecht kwam, zou
best eens kunnen kloppen.
170 PK hè
Doet mijn standaard Speedstertje het nog zo slecht
niet zou ik zo zeggen (op de openbare weg dan, op het circuit durf ik
het niet te zeggen natuurlijk
)
Groeten,
Paul.
Hai Hendrik Jan. Lijkt er inderdaad heel veel op

is in ieder geval hetzelfde.En dat ie van Barendrecht kwam, zou
best eens kunnen kloppen.
170 PK hè

niet zou ik zo zeggen (op de openbare weg dan, op het circuit durf ik
het niet te zeggen natuurlijk

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Voor snel optrekken is niet alleen je PK's belangrijk maar ook je Nm's en ik kan je vertellen, als je in de turbo het pedaal vloert gebeurd er aanzienlijk meer dan in een 2.2stevenflappy schreef:Denk niet dat ik een goede rijder ben, maar de winst die mensen denken te behalen met een compressor die is er niet.....En een standaard turbo heeft maar 50 pk meer en dat hou je gewoon bij in mijn NA. De verschillen zijn lang niet zo groot als je hoopt. Dat is het enige wat ik zeg!
Iceman was toen verbolgen over het feit dat ie met zijn Turbo niet weg kon rijden bij me, nu is ie getuned naar 280 pk, dus nu zal het wel anders zijn maar toen lukte het hem niet en ik kon toen niet volle bak door mijn ABS. Let wel, de mijne was tweede hands dus weet niet of er bij mij motorisch (chip) veranderd zijn maar dat denk ik niet.... En iceman rijd echt niet als een trut! Das een mvan de weinige turbo-rijders die m gebruikt waar ie voor is
