Klein nummerplaatje

Algemene zaken omtrent onze auto.
Rotax
Mega lid

Klein nummerplaatje

Bericht door Rotax »

Pffff, vandaag dus een bon gekregen voor mijn kleine nummerplaatje :evil:

Twee agentjes van amper 18 lieten me de halve stad doorrijden ("Politie - volgen"), om me vervolgens midden op de Rozengracht te laten stoppen.

€ 75

Ja, Nederland is vanaf vandaag weer een stuk veiliger geworden, goed bezig die juten! :evil:
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

****'s!!!!!!!!!!
Raphael
Actief lid

Bericht door Raphael »

jesus....de aanstellers, konden ze nou echt geen ander vinden :?
speedy wilmske
Nieuw lid

Bericht door speedy wilmske »

ja van die jonkies die denken dat ze de wereld kunnen verbeteren en zich bezig houden met zulke dingen :evil: :evil: :evil:
ze moesten ze :bash:
Maarten G
Nieuw lid
Contacteer:

Re: Klein nummerplaatje

Bericht door Maarten G »

Rotax schreef:Pffff, vandaag dus een bon gekregen voor mijn kleine nummerplaatje :evil:

Twee agentjes van amper 18 lieten me de halve stad doorrijden ("Politie - volgen"), om me vervolgens midden op de Rozengracht te laten stoppen.

€ 75

Ja, Nederland is vanaf vandaag weer een stuk veiliger geworden, goed bezig die juten! :evil:
Balen :(
Heel Amsterdam leek vandaag wel in het teken te staan van politie-controles, heb overal auto's aangehouden zien worden..

Maar moest je nog je kenteken laten vervangen oid. ?
Maarten.
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

Ik heb het daar wel eens met mijn buurman over gehad. Hij is agent, en zegt dat wanneer je een bezwaarschrift indient, je wel echt een punt hebt: De bevestigings positie is zo laag dat een nummerplaat met normale afmetingen onleesbaar wordt of kwijt raakt na de eerste de beste drempel. Als ik er zo een zou krijgen zou ik dat beslist proberen!
75,- is al gauw een twintigste Nitron set! :wink:

Ik heb laatst een artikel gelezen dat ging over het beoordelings systeem van agenten. Het aantal uitgeschreven boetes maakt daar een significant deel van uit. :shock:
"de politie is je beste vriend" . . . . . right.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Toen ik mijn boete kreeg voor mijn te kleine plaatje heb ik die agent goed laten merken dat hij zinloos bezig was. En toen ik vroeg waarom die voorplaat nou zo belangrijk was en naar zijn motor wees (zonder voorplaat natuurlijk) bleef het heel stil....

:thumbdown:
Afbeelding
Raphael
Actief lid

Bericht door Raphael »

Het zou toch een wettig kenteken zijn....volgens mij mag het gewoon als ik het goed heb, alleen ze zijn er niet zo blij mee inderdaad
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Je mag alleen de grote officiele platen op de auto hebben, met de blauwe vlakken erop. Tenzij je een aantekening op de kentekenbewijs hebt dat je een "amerikaans plaatje" mag hebben, maar dat heeft de speedster niet :? (Maar een amerikaantje is ook nog te groot, te hoog dus).
Afbeelding
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Waar de flikken zich toch mee bezig houden :evil: , ik zelf ben nog niet tegen gehouden geweest die dag zal nog wel komen en dan hang ik ook met mijn nummerplaat :x . Voorlopig ben ik ze altijd te snel af :twisted:
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Bij mijn staande houding voor kleine kentekenplaat heb ik een uitgebreide discusie gehad over de plaating van de kentekenplaat. Ik heb ook de originele plaat erbij gepakt en samen met de agent gekeken hoe deze dan wel geplaatst moet worden. Zijn idee om hem als bij een Alfa te doen bleek niet te werken (mistlampen). Te laag was niet werkbaar met verkeersdrempels, te hoog niet voor de koeling. Hij was het er idd mee eens dat het niet ging werken. Daarop schreef hij de bon uit en ging er vandoor.

Dit soort acties zijn vrij duidelijk het gevolg van het moeten halen van het bonnen quota. Het gaat dan ook niet meer om het handhaven van de geest van de wet, maar het toepassen van de letter van de wet. Helaas lijkt deze amerikaanse manier van uitoefenen van wetshandhaving nu in grotere mate in nederland toegepast te worden. Wel jammer, naar mijn mening wordt het er namelijk niet veiliger van.

Ik moet toegeven dat ik mezelf er ook steeds meer aan ga houden. Recent een situatie meegemaakt m.b.t. werkzaamheden. Normale situatie was een bord met einde bebouwde komt (==80km/u) gevolgd door een bord met maximum snelheid 60. Men begon hier met werkzaamheden waar een uitrit van werkverkeer aangelegd was. 60 was hier te snel, dus wilde men de snelheid beperken tot 50. Dus het 60 bord werd afgeplakt en VOOR het bord einde bebouwde kom werd het bord maximum snelheid 50 geplaatst. Dusja, maar netjes 80 gaan rijden, regels zijn tenslotte regels.

Mark
C30-94@0.55bar
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Op zich ben je al gauw 'illegaal'..

Hoewel ik nu weer met de normale 'grote' voor-plaat rij wegens wat beschadigingen aan de frontclam die de sticker versie hebben gesloopt (drempels en zo.. ander verhaal :) ), betekenen deze drempels en andere obstakels wel dat de officiele plaat zo langzaamaan flink 'gerafeld' er uit aan het zien is.

Het grappige is nu (of het trieste..) is dat ik nu ook staande gehouden kan worden en een bon kan krijgen.

Waarom?

Omdat de onderste rand van mijn nummerbord wegens de 'slijtage' nu niet langer de zwarte omlijsting/rand heeft die deze EU platen wel moeten hebben volgens de nederlandse verkeerswetgeving.

Maar goed.. Ik laat 'm lekker zitten en schraap gezellig verder.. Kijken welke 'oom agent' (of in de meeste gevallen 'neefje agent'..) het aan durft om daar een bon voor uit te schrijven. Dan zie ik wel of ik het voor laat komen om er zo evt. een officiele kenteken toevoeging uit te slepen dat ik een kleiner USA plaatje mag voeren.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Hopelijk geen al te grote schade, Arno?

Ik zou de smeris die een bon uitschrijft voor het ontbreken van het zwarte randje echt in zijn gezicht uitlachen, dan nog maar een boete voor belediging van een ambtenaar in functie erbij. :twisted:

Moest nu al erg oppassen met wat ik zei, want de agenten die aanwezig waren tijdens mijn aanrijding vonden zelf ook dat een collega die hiervoor bonnen uitschrijft "een ontzettende klootzak is" (niet mijn eigen woorden, maar deel deze mening van harte...). Helemaal omdat het twee van die puistenkoppies waren die schijnbaar echt niks beters te doen hadden. Was overigens wel een spektakel, zo midden op de R'gracht, omstanders dachten dat ik op z'n minst 150 had gereden o.i.d. en er stond echt een massa mensen om de auto, die bijna allemaal "aan mijn kant" stonden. Altijd leuk, de opmerkingen die onze vrienden in blauw naar het hoofd kregen geslingerd. Ik hield wijzelijk mijn mond...

Ben nog even op het bureau geweest en ik kreeg daar te horen dat als je inderdaad de ontheffing aanvraagt bij de RDW voor het voeren van een Amerikaanse nummerplaat, ze ook niet moeilijk doen over een nog kleiner plaatje. Ze durfden dit echter niet zwart op wit te geven. Anyway, ga deze ontheffing toch maar aanvragen i.i.g.

Zijn er al rijders die deze aantekening succesvol hebben aangevraagd?
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

'Vroeger' kon dat inderdaad gewoon bij de RDW achteraf gebeuren.

Sinds de 'nieuwe' europese platen in 2001 zijn ingevoerd is dit veranderd en kan het voor zover ik weet alleen nog bij bijvoorbeeld een RDW keuring t.b.v. de invoer van een auto en de eerste uitgifte van een nieuw kenteken worden gedaan. En zelfs dan alleen als het 'ombouwen' van de auto om grote platen te plaatsen niet kan of 'te duur' zou uitvallen.

Aangezien de Speedster is type-goedgekeurd met 'grote' platen is de kans dat je tegenwoordig legaal een kleintje voor elkaar kan krijgen dus eeeh.. klein :)

Een briefje naar de RDW is natuurlijk te proberen, maar ik ben bang dat het antwoord een ambtelijk "nee" (met een referentie naar het voertuigreglement) gaat zijn.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

klopt Arno'' ben bij de RDW geweest, en een kleinere plaat kun je gewoon vergeten.
Die van mij blijft er trouwens gewoon opzitten. de kans dat ze me aanhouden is gem 1 keer per 2 jaar. :lol:
Plaats reactie