Speedster forum voor Speedster rijders.

Heb je een idee gooi het in de groep.

Ik vind dat alleen eigenaren van een Speedster berichten mogen plaatsen.

Ja
5
20%
Nee
20
80%

Totaal aantal stemmen: 25

van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Speedster forum voor Speedster rijders.

Bericht door van dijk »

Wie vindt dat het forum weer terug moet naar de rijders?
Ik zie nu alleen nog maar berichten van niet Speedster eigenaren.
Daarom een poll.

Ook vind ik dat mensen zich moeten voorstellen, dat is wel zo beleefd.
Het forum is van Piet en Mark, en hun hebben een mooie club gemaakt van de Speedsterclub, alleen zie ik steeds meer leden weg gaan.
En dat is jammer. Zeg ook als je vindt dat ik geen gelijk heb, ik hou van eerlijkheid.

Groeten Martin.
koenvw
Actief lid

Bericht door koenvw »

Iemand die nog geen Speedster heeft, maar die er eentje wenst aan te schaffen, mag hier toch info komen vragen.. of niet?

Daarom is een forum net zo leuk, lekker veel informatie voor een leek. En vragen stellen aan ervaren junkies... 8)

Dit forum gebruiken om gewoon wat te komen lullen, tja, daar is het niet voor gemaakt. :?

Maar het valt op, dat het steeds dezelfde bezoekers zijn, waar zitten die andere speedsterrijders?? Aan't poetsen? :twisted:
Mvg

Koen
Speester #2981
Edjes
Mega lid

Bericht door Edjes »

Ik durf bijna niet meer te antwoorden....
:oops:

Ik probeer hier me niet teveel te bemoeien op het forum, maar lees wel nagenoeg alle postings om me thuis te voelen in het Speedster wereldje.

Er komt zeker een Speedster (of heel misschien een Elise S1).
Wel zou het kunnen dat ik de aanschaf over de winter heen til.

Resumerend:
Ik ben tegen :)
Wel ben ik het met je eens dat niet Speedster eigenaren zich bescheiden moeten opstellen hier.
Speedster T #5002
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Sorry Martin,

dan kan je ook naar het Belgische forum gaan, 4 berichten per week....

Er gebeurt hier al bijna niks meer, ben al lang blij dat er af en toe wat gepost wordt, het wordt gewoon weer tijd voor nieuwe mods dan kunnen we weer typen...

Dus nee heb er geen problemen mee, vind het wel gezellig. 8)
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Ik heb niet gestemd omdat het eigenlijk toch moeilijk is vind ik :wink: . Ik persoonlijk ben pas berichten beginnen te posten nadat ik een speedster had daarvoor leesde ik dit forum wel dagelijks maar berichten posten deed ik niet. Het probleem is dat je vele soorten van forumgangers hebt...de mensen met een speedster, de mensen die een speedster hadden, de mensen met interesse tot aankoop van een speedster, de opel-liefhebbers, de lotus-rijders enzovoort. En ik denk niet dat je kunt nagaan wie wel of geen speedster heeft. Als er leden uit de club stappen is dit spijtig natuurlijk maar dit komt volgens mij niet door de berichten van de niet speedster eigenaren :?. En hoeveel berichten zouden er zijn zonder deze mensen, toch al een stuk minder denk ik :shock:

Waar ik mij dan weer aan stoor is al die mensen die geregistreerd zijn maar nog nooit een bericht hebben gepost of hier al maanden niet meer zijn ingelogd geweest. OK dat toont misschien wel mooi meer als 250 logins maar ik zou toch eens een schoonmaak houden :o
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Het doel van het opzetten van het forum was om te zorgen dat mensen makkelijk informatie kunnen uitwisselen met als onderwerp de Speedster. Zeker gezien de kleine aantallen van de auto in Nederland en de grote spreiding biedt een forum dan uitkomst.

Naar mijn mening zou het goed zijn wanneer mensen die een speedster rijden, gereden hebben of willen gaan rijden hier terrecht kunnen om informatie over de speedster te vinden of om vragen te stellen. Daarnaast lijkt het me nuttig dat andere mensen die geinteresseerd zijn in de Speedster hier ook terrecht kunnen. Dat lijkt me de beste manier om goed informatie te kunnen uitwissleen.

Daarnaast hebben we natuurlijk ook ruimte voor dingen die niet (direct) met de speedster te maken hebben. Zolang de onderwerpen daar een beetje "normaal" blijven, kan iedereen daar wat mij betreft informatie uitwisselen.

Wat wel prettig zou zijn, is wanneer mensen die een posting willen plaatsen even goed nadenken waar ze dat doen. Hou ajb de onderwerpen on-topic. Dat maakt het voor je mede gebruikers makkelijker om informatie terug te zoeken, en zorgt er ook voor de titel van een thread nog een beetje relatie heeft met het onderwerp.

Just my 2ct's..

Mark
C30-94@0.55bar
van dijk

Bericht door van dijk »

Misschien is het wel te zwart wit, maar vinden jullie dan niet dat iemand zich gewoon moet voorstellen? Als ik ergens kom geef ik een hand en zeg wie ik ben.
Spiky
Actief lid

Bericht door Spiky »

Ik vind ook dat het een open forum moet zijn. Op deze manier krijg je de meeste informatie.

Voor mij geldt net als Edjes dat ik wel alle berichten bij hou.
Doordat wij nog niet zo lang de Speedster hebben is mijn kennis nog te beperkt om mij met de meeste onderwerpen te bemoeien.

Wat betreft het voorstellen geef ik je helemaal gelijk Martin.

Spiky :alone:
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

van dijk schreef:Misschien is het wel te zwart wit, maar vinden jullie dan niet dat iemand zich gewoon moet voorstellen? Als ik ergens kom geef ik een hand en zeg wie ik ben.
Helemaal mee eens.

Maar ik vind etiquette los staan van het ontzeggen van toegang van bepaalde gebruikers.

Mark
C30-94@0.55bar
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik ga niet helemaal eerlijk zijn over jou Martin, want ik denk niet dat jij de waarheid aankan.... 8)
Maar wat betreft het forum en hun bezoekers: ik vind het allemaal wel meevallen, het is wat Steven zegt, anders gaat het wat saaier worden denk ik. Ook moeten de geinteresseerden kunnen blijven komen en posten, we moeten wat reclame blijven maken voor de speedster :wink:

Dat de mensen zich niet voorstellen is jammer inderdaad. Maar misschien dat er een extra tekst bij het aanmelden kan komen waarin wordt gezegd dat het erg gewaardeerd wordt dat men zich eerst even voorstelt?
Afbeelding
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Hmm, moest hier even over nadenken, maar uiteindelijk toch ook tegen.
Zolang "Nietsters" zich bescheiden opstellen en zich niet met élke posting bemoeien, kan ik er prima mee leven :roll:

En inderdaad: jezelf voorstellen lijkt me het eerste wat je doet...
Pipo

forum

Bericht door Pipo »

Jezelf voorstellen lijkt me een elementaire beleefdheid. Ik zou het zelfs leuk vinden als dat éénmalig met persoonlijke foto zou gebeuren.

Maar waarom het forum enkel beperken tot Speedstereigenaren? Zolang er hoofdzakelijk (en zinvol) over de Speedster gepraat wordt, doet het er toch niet toe wie de bron is?
Vergeet niet dat zonder bezoekers, het forum geen lang leven beschoren is :o

Wel betrap ik me er op dat ik veel minder tijd aan het forum besteed dan vroeger. En dat zal voor de meeste doorgewinterde eigenaren wel zo zijn.
Vrijwel alle mods en problemen zijn al tot in den treure herhaaldelijk besproken, en (mocht je wat vergeten zijn) met wat zoekwerk terug te vinden. (En nog doen er vele nieuwkomers de moeite niet :evil: ) En dus is er na al die jaren voor ons oude rotten nog zelden iets nieuws te lezen.

Samengevat (mijn visie :oops: ) is voor de oude rotten voornamelijk de Discussies, de Evenementen en de Vraag & Aanbod nog interessant. En persoonlijk vind ik het een leuke manier om nieuwe vrienden te maken :)

En voor de nieuwe en toekomstige eigenaren is de technische afdeling een waardevolle bron van informatie. (Wel even de moeite doen de zoekfunctie te gebruiken alvorens dezelfde vragen over en over te stellen, jongens :wink: )

Zo vindt ieder toch nog altijd zijn gading, en dat vind ik wel goed zo.

Als afsluiting wil ik toch nog even de aandacht vestigen op diegenen die er hun tijd en energie in steken dit forum in de running te houden. Zodat hun werk niet teveel voor vanzelfsprekend wordt aangenomen :wink:
Laatst gewijzigd door Pipo op 02 okt 2006 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
A thing of beauty is a joy forever!
Gerard

Bericht door Gerard »

Pipo je mag een poetser zijn maar ik vind je een kanjer.
Juist gesproken. :thumbup:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gerard

Bericht door Gerard »

Mensen die zich te goed vinden moeten lekker opzouten.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Gebeurde dat maar........... :lol:
Plaats reactie