Hallo,
Ik ben van plan om 18inch velgen voor- en achteraan op mijn speedster te leggen, maar dat is me afgeraden door mijn garagist. Hij zei om het te houden bij vooraan 17inch en achteraan 18inch, dit om rij-eigenschappen te behouden.
Zijn er sommigen onder jullie die ondervinding hebben met 18-inches vooraan en zo-ja, wat zijn jullie bevindingen aub?
Welke breedtes zijn er ook goed voor de velgen, 8inch vooraan en 9inch achteraan? Of is dit te breed?
Groeten,
Bart
18inch velgen, ok? of toch beter niet?
18inch velgen, ok? of toch beter niet?
Speedster 0890
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Marcel heeft ervaring met 18 vooraan, en hij was tevreden over de looks, maar niet over het rijden. Te nerveus in de neus.
Doe het niet is ook mijn advies, en monteer dan gewoon 18inch achter, staat nog racy-er ook vind ik dan rondom dezelfde maat.
8 inch vooraan en 9inch achteraan kan nog net, maar reken wel op "getrokken" banden, dus wangen die niet helemaal recht meer staan. Mooier zou zijn om 7, max 7,5inch vooraan en 8 tot max 9inch achteraan te monteren. Voor 7,5inch zit je vast aan 205 banden (215 kan ook maar gaat waarschijnlijk aanlopen), achter 9inch zit je vast aan 235 banden of iets mooier 245banden.
Ikzelf rij met 7,5/205 voor en 9/245 achter.
Liever had ik 7/195 en 8,5/235 gehad, maar helaas, niet alles is te krijgen voor de speedster
Doe het niet is ook mijn advies, en monteer dan gewoon 18inch achter, staat nog racy-er ook vind ik dan rondom dezelfde maat.
8 inch vooraan en 9inch achteraan kan nog net, maar reken wel op "getrokken" banden, dus wangen die niet helemaal recht meer staan. Mooier zou zijn om 7, max 7,5inch vooraan en 8 tot max 9inch achteraan te monteren. Voor 7,5inch zit je vast aan 205 banden (215 kan ook maar gaat waarschijnlijk aanlopen), achter 9inch zit je vast aan 235 banden of iets mooier 245banden.
Ikzelf rij met 7,5/205 voor en 9/245 achter.
Liever had ik 7/195 en 8,5/235 gehad, maar helaas, niet alles is te krijgen voor de speedster

- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer: