9 oktober
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Ja, da's bekend probleem..
Meeste stoelen die je kunt kopen (en dan vooral de steunen) laten de stoel hooguit gelijk met de vloer komen. Heel gebruikelijk voor 'gewone' auto's.
In de Speedster/Elise moet hij echter eigenlijk onder de steunen uit zakken omdat deze op de balken van het chassis staan en niet op de vloer zelf die daar nog onder 'hangt'.
Maar goed.. Da's inderdaad met een beetje metaalbewerking of andere steunen meestal wel aan te passen.
Heup-gordels trouwens nog aan de steunen gemaakt, of direct aan de chassis balk achter de stoelen door de vloer geschroefd?
Bye, Arno.
Meeste stoelen die je kunt kopen (en dan vooral de steunen) laten de stoel hooguit gelijk met de vloer komen. Heel gebruikelijk voor 'gewone' auto's.
In de Speedster/Elise moet hij echter eigenlijk onder de steunen uit zakken omdat deze op de balken van het chassis staan en niet op de vloer zelf die daar nog onder 'hangt'.
Maar goed.. Da's inderdaad met een beetje metaalbewerking of andere steunen meestal wel aan te passen.
Heup-gordels trouwens nog aan de steunen gemaakt, of direct aan de chassis balk achter de stoelen door de vloer geschroefd?
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
E-type
Ik heb een paar jaar een E-type serie III 2+2 gehad . Prachtige motor (V12), maar de baanligging was niet te vergelijken met de Speedster. Kon hem plots voor meer dan het dubbele van de aankoopprijs verkopen, en daar kon ik niet aan weerstaan
Bodemvrijheid idem als de Speedster: 140mm
Gewicht een ietsje pietsje meer: 1558 kg
Motor: 12 cylinder in 60°V, 5.343cc, compressie 9:1
Vermogen: 272 BHP bij 5850 rpm
Max. snelheid: ca 245 kph
Voordeel van de E-type is dat je vrijwel alle onderdelen eenvoudig kunt verkrijgen. Dat was bij mijn Amerikaanse oldtimers wel even anders
Bodemvrijheid idem als de Speedster: 140mm
Gewicht een ietsje pietsje meer: 1558 kg
Motor: 12 cylinder in 60°V, 5.343cc, compressie 9:1
Vermogen: 272 BHP bij 5850 rpm
Max. snelheid: ca 245 kph
Voordeel van de E-type is dat je vrijwel alle onderdelen eenvoudig kunt verkrijgen. Dat was bij mijn Amerikaanse oldtimers wel even anders
A thing of beauty is a joy forever!