Ik zal even een update geven. Nadat de boel weer in elkaar was gezet en de motor gestart werd ging het tikken gewoon door.
Oorzaak ligt dus ergens anders. Nu blijkt dat van cilinder 2 de drijfstang krom is. Lekker dus.
Ben benieuwd wat er verder nog naar boven gaat komen.
Misschien een goed teken dat ik vandaag nog niet gebeld ben met de mededeling wat ze nu weer hebben gevonden.
Alles bij elkaar mooie sh*tzooi.
Net weer een belletje gehad. Verder geen schade aan kop,kleppen,zuiger en cilinder, eindellijk eens een beetje goed nieuws.
Wel is het uitlaatspruitstuk gescheurd, kan er ook nog bij.
Nu is de vraag toch wel wat is er gebeurd met die drijfstang.
Zij denken dat het mogelijk is dat er via het open luchtfilter dat er nu op zit water in de cilinder is gekomen. En dat noemen ze waterslag.
Maar ik ben toch niet de enige met een ander luchtfilter.
Mochten ze gelijk hebben dan zijn er nog veel meer mensen die problemen mogen verwachten.
Wat denken jullie, zou dat de oorzaak kunnen zijn?
pfffff, wat een verhaal weer... Maar hun verhaal klinkt niet onlogisch, maar misschien wel wat vergezocht... Alhoewel, jij rijd er in weer en wind mee toch? Kan je nog herinneren wat voor weer het was toen je het probleem kreeg?
En de tik wordt veroorzaakt door die kromme drijfstang? Of was dat alleen de kettingspanner?
Ik zou sowieso even contact opnemen met Hitec, een kromme drijfstang terwijl dat niet te wijten was aan je kettingspanner oid lijkt mij een gevalletje garantie van hun kant. Of ze hebben een verkeerd luchtfilter gemonteerd (Hitec luchtfilter toch?), of er is gewoon teveel druk tijdens een arbeidsslag op die ene zuiger geweest? Ik zit maar even hardop te denken....
Ja ik rijd er mee ongeacht de weersomstandigheden. Ik had er die dag nog niet mee gereden. Het had die nacht wel flink geregend. Ik heb het er met Piet wel eens over gehad dat na een flinke bui de motor de eerste 1/2 minuut niet lekker liep. Maar dan zou het water ergens anders vandaan moeten komen dan het luchtfilter.
Buiten dat sinds dit luchtfilter er op zit sinds half Juli ,heb ik niet veel in de regen gereden.
De tik werd veroorzaakt door de kromme drijfstang overigens.
Als het kan kloppen dat er ergens een lek zou zitten die dit zou veroorzaken dan is het dus wel zaak om die te vinden anders heb je binnenkort dit probleem misschien weer.
Misschien dat HItec een idee heeft over een mogelijke oorzaak. HItec heeft veel verstand van motoren moet je wel iemand laten bellen die ze kan volgen anders schiet je er niet zoveel mee op.