Voorlopig heb ik het altijd bij eurosuper 98 ron gehouden om zeker te zijn,maar kan ik er ook eurosuper 95 ron in tanken zonder dat ik er nadelige gevolgen van ondervindt?

Hallo Hellspeedsterhellspeedster schreef:Aangezien ik bij de aankoop van mijn turbo enkel een gebruiksaanwijzijng heb gekregen van een Speedster 2.2 ben ik niet echt zeker welke benzine ik moet tanken.
Voorlopig heb ik het altijd bij eurosuper 98 ron gehouden om zeker te zijn,maar kan ik er ook eurosuper 95 ron in tanken zonder dat ik er nadelige gevolgen van ondervindt?
![]()
Hallo Mark - Maikmarkv schreef:Ik heb vermogensmetingen gedaan op zowel 95 als 98 en kon geen verschil ontdekken. Heb ook via obd vergeleken of ik meer of minder onstekingsvervroeging zie, maar daar lijkt ook niet echt verschil tussen te zitten.
Kan me voorstellen dat bij een remap van de ECU het nodig gaat zijn om 98 te tanken om te zorgen dat de brandstof nog netjes blijft verbranden in plaats van ontploffen bij een vroegere ontsteking.
Mark
Hi MaikMaik schreef:Bedoel je dat ze dat voor de 2.2 getest hebben?jans schreef: V max heeft het ook getest, en m.n. in het hogere bereik zitten er
haperingen in het vermogen.Bij 98 okt trekt de motor beter door.
Jans