Dan rij je schijnbaar toch te weinig met de Speedster, Jans
Vandaag was het bij namelijk wéér raak, terwijl ik nog niet eens antwoord heb gehad van de RDW
Er zal wel weer een aantekening staan bij mijn kenteken o.i.d., want al die tijd nergens last van en nu twee keer binnen 3 weken (en ook nog een keer erover aangesproken door een tankende smeris...)
Ik zou hopen dat het gewoon toeval is Menno, maar je weet inderdaad maar nooit
Balen zeg, en 150e in 3 weken wordt wel een beetje te gek
Ben je weer een discussie aangegaan?
Laten we elk van deze factoren die bijdragen tot de "zichtbaarheid" van een voertuig voor een laser, eens nader bekijken.
Ten eerste./. De meeste staten en landen verplichten het gebruik van nummerplaten vooraan (slechts zeventien Amerikaanse staten vormen hierop een uitzondering.) Deze nummerplaten worden loodrecht tegenover het wegdek bevestigd, waardoor ze een sterke reflector van lichtenergie vormen. Bovendien zijn de meeste nummerplaten vandaag retro-reflectief wat in feite de hoeveelheid gereflecteerd licht vergroot en intensifieert. We hebben kunnen constateren dat zelfs bij zwarte autos met verborgen koplampen, zoals Corvettes, het doelwitbereik tot op vier maal de afstand verhoogt met een nummerplaat vooraan!
Nee, ik was moe en had honger. Niet de beste situatie om in discussie te gaan, waren overigens wel "senior"-agentjes ditmaal. Daarnaast haalt het toch weinig uit
Piet, het plaatje is prima te zien (getuige de bekeuringen voor snelheidsovertreding die nog steeds binnen komen).
Zie het hele probleem ook echt niet. Het plaatje is gewoon een kleine kopie van het origineel (zelfde letters, kleur, NL-logo, etc.), reflecteert prima en is prima leesbaar op normale afstand. Het enige wat ontbreekt is het "RDW-watermerk".
Maar ja, gelukkig is Amsterdam volkomen misdaad-vrij, dus ik snap best dat ze hier alle tijd voor hebben...
Mijn kenteken is eigenlijk gewoon een sticker, die ik op een alu plaatje heb geplakt. Ik zal straks het adres opzoeken waar ik de sticker heb laten maken (zit nu op mijn werk...).
vander Kooi, A'dam. (lotusdealer) heeft mijn sticker geleverd. geef wel de juiste maat aan die je wenst!
ik heb hem op 1mm pvc plaat geplakt, en die met dubbelz plakband op de clam.
Bij de "gewone" kentekenplatenboer kan je ze krijgen. Tenminste, als ze een klein beetje gesorteerd zijn. Verwacht geen officieel RDW merk of (nep) blauwe NL sticker erop. Daarvoor moet je bij de "illegale" stickeraars zijn zoals die van Menno...