Motorsteunen
Motorsteunen
Vandaag de motorsteunen van de auto veranderd. Lijkt wel een goede mod te zijn, motor voelt iig nu veel meer onderdeel van de auto en reactie op het gas is een stuk directer.
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
Mark
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
Mark
C30-94@0.55bar
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
En nu even de kat uit de boom kijken.
De motorsteuen zijn namelijk al niet de meest betrouwbare onderdelen van de Speedster. Als de rubbers nu wat minder flexibel zijn zou dat wel eens nadeliger kunnen zijn voor de steunen. Heb je daar over nagedacht Mark? Ik hoor/lees graag jouw visie.
SteV6
De motorsteuen zijn namelijk al niet de meest betrouwbare onderdelen van de Speedster. Als de rubbers nu wat minder flexibel zijn zou dat wel eens nadeliger kunnen zijn voor de steunen. Heb je daar over nagedacht Mark? Ik hoor/lees graag jouw visie.
SteV6
S4 Avant
De verminderde kanteling zorgt ervoor dat de energie gelijk de aandrijving ingaat, en dat merk je gewoon als beter reageren op het gas. Sterker nog, ik vind het nu NOG duidelijker te merken hoe de ECU zit te rommelen voordat ie echt iets gaat doen wanneer je het gas intrapt
.
Met deze mod is de de motorsteun ook breder geworden. Dat betekend dus dat de beweging links-rechts van de motor beter onder controle wordt gehouden, plus de kanteling. Dat zijn krachten die niet meer doorkomen naar de bovenste motorsteunen. Zoals te lezen is het op VX forum zijn het vooral de bovenste die de geest geven, en zo te zien aan de foto's daar komt dat doordat ze teveel krachten te verwerken krijgen waar ze niet op gemaakt zijn.
Mark

Met deze mod is de de motorsteun ook breder geworden. Dat betekend dus dat de beweging links-rechts van de motor beter onder controle wordt gehouden, plus de kanteling. Dat zijn krachten die niet meer doorkomen naar de bovenste motorsteunen. Zoals te lezen is het op VX forum zijn het vooral de bovenste die de geest geven, en zo te zien aan de foto's daar komt dat doordat ze teveel krachten te verwerken krijgen waar ze niet op gemaakt zijn.
Mark
C30-94@0.55bar
Re: Motorsteunen
Net even op de site van Courtenay gekeken maar ik kan dit artikel niet zo snel vinden. Wat is de engelse benaming van de onderdelen? Engine ......?
Emile

Emile