Speerke

Stel jezelf en je auto voor.
Speerke
Actief lid

Speerke

Bericht door Speerke »

Hoi,

Ik ben Peter v.d. Munckhof, 43 jaar oud, van beroep Embedded softwareprogrammeur en woon in Deurne Noord-Brabant.

Ik heb de Speedster van Jan de Jong overgenomen (#3781) en het is de bedoeling om er regelmatig het circuit mee op te zoeken. Na een paar ronden op de Nurburgring Nordschleife met mijn ‘normale’ auto ben ik totaal verkocht aan deze baan. Er moest iets komen wat beter voor het circuit geschikt is (te maken) en de Speedster lijkt mij hiervoor een goede basis.

Overigens, wat mij na ongeveer 1000 km erg mee valt is dat het met de Speedster ook gewoon lekker toeren is en dan af en toe een rotonde of een klaverblad pakken, heerlijk. :D :D

Groeten en wellicht tot ziens,
Peter
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Welkom Peter,

Veel veilige km's.
Lotus Elise S2
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

Noord-Brabant: kan niet beter....

Veel plezier met je speedster.
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Welkom en veel race-plezier!
Spiky
Actief lid

Bericht door Spiky »

Hoi Peter,

Gefeliciteerd met je aankoop. Je zult er zeker weten veel plezier aan gaan beleven.

Spiky :alone:
Afbeelding
Maik
Groot Speedster Commandeur

Re: Speerke

Bericht door Maik »

Speerke schreef:Hoi,

....Na een paar ronden op de Nurburgring Nordschleife met mijn ‘normale’ auto ben ik totaal verkocht aan deze baan. Er moest iets komen wat beter voor het circuit geschikt is (te maken) en de Speedster lijkt mij hiervoor een goede basis.
....
Grappig, dat was ook precies de reden van mijn overstap van een seat leon naar de speedster :)

De NS is erg gaaf met de speedster, alleen jammer dat de 2.2 een pk'tje of 50-60-70 tekort komt op die baan, voor de stukken die onhoog lopen, maar daar is wel wat aan te doen :wink:

Welkom en hou hem heel!
Afbeelding
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

Welkom Peter en gefeliciteerd met je aanwinst !
Ik kom uit Overloon, dus lekker in de buurt. Ik heb mijn speedster al op wat verschillende banen gereden en wil dat ook zeker blijven doen. Dus misschien een keer iets afspreken?

Maarten
Speerke
Actief lid

Bericht door Speerke »

Bedankt allemaal voor het welkom,

@Maarten,

Die afspraak gaat er zeker van komen wat mij betreft, ik wil alleen eerst nog wat kilometers maken om de streken van de Speedster wat beter te leren (her)kennen onder diversen omstandigheden.

@Maik

Wat betreft de pk’tjes, de compressor ombouw van Hitec lijkt mij wel wat, volgens mij wordt een gewone tuning van de 2.2 erg moeilijk omdat hij standaard al tegen de kritische zuigersnelheid van 20 mm/s @ 6300 rpm aan zit. Voorlopig wil ik hem even standaard houden en eerst aan de wegligging gaan werken.

Greetinx
Maik

Bericht door Maik »

Verstandige keuze, van een setje Nitrons heb je meer lol dan van 50pk vermogenswinst :wink: Het standaard onderstelletje is aardig, maar in vergelijking met de Nitrons is het niet meer dan dat...

Voor een proefritje in een Hitec compressor 2.2 moet je dus even aanpappen met Maarten, dus dat is al geregeld :wink:
Binnenkort komen er nog 2 ITB kits uit voor de 2.2, en daar is dan tussen de 200 en 230pk mee te halen, met minimale verhoging van het max toerental..... ook niet slecht dus :)

Met welke auto reed jij hiervoor eigenlijk op het circuit?
Afbeelding
Speerke
Actief lid

Bericht door Speerke »

De auto’s waar ik het meeste lol mee heb gehad waren een Subaru Impreza GTT en de Audi TT 225Q van mijn vriendin, ja ja wat een vertrouwen hè 8) , maar het blijkt dat dit soort auto’s snel remproblemen krijgt op het circuit. Hopelijk is de Speedster hier beter tegen bestand.
Tegenwoordig ben ik zelf met een Diesel onderweg ........
Maik

Bericht door Maik »

Met een paar goede remblokjes van rond de 200 euro is het prima te doen met de speedster (snel van de OEM blokjes af komen!). Voor rond de 300 euro heb je (volgens veel) de beste remblokken. De schijven zelf kunnen aardig wat hebben...

Je mist zeker wel een beetje die turbo-duw nu? :wink: Maar wees blij, het is nu wat beter doseren op het circuit...
Afbeelding
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Kritische zuigersnelheid?! :shock:
Dat wordt weer Googlen :oops:
Maik

Bericht door Maik »

Boven die snelheid kom je tegen de fysische grenzen van het materiaal en de chemische processen (dacht ik) aan :wink:
Afbeelding
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Ja, zover was ik ook al dankzij vriend G :wink:
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Pipo »

Speerke schreef:volgens mij wordt een gewone tuning van de 2.2 erg moeilijk omdat hij standaard al tegen de kritische zuigersnelheid van 20 mm/s @ 6300 rpm aan zit. Greetinx
Bij 6300rpm zit de atmo met zijn slag van 96.4mm aan een zuigersnelheid van 19,86 meter/seconde!
Als algemene norm wordt een veilige max. zuigersnelheid van 20mt/sec aangehouden (moderne standaard motor). Als men geen rekening houdt met levensduur van de motor, dan kan men die grens optrekken naar 24 mt/sec. Eens daar over neem je grote risico's.
De atmo kan je vrij veilig opdrijven naar 7500rpm. (24,10mt/sec) Eens daarover loop je grote kans je motor op te blazen (zoals sommigen op dit forum al hebben mogen ontdekken)
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie