DE KLOO#$&%@EN !!!

Algemene zaken omtrent onze auto.
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

DE KLOO#$&%@EN !!!

Bericht door Speedfreak »

Vannacht heeft een of ander tering hond (sorry....) mijn wielnaafdoppen gestolen en mijn Speedster logo op de voorkant...... (ja, haha.... ook een manier van de-badgen).

Ik ben er zo verschrikelijk kwaad om!

maar goed, waar ik me wel vaker zorgen over maak, en nu alleen maar meer, is de verzekerde waarde van mijn auto en de verzekeringseisen. Ik heb net als zoveel van jullie het gewone alarm en volgens honderden eerdere leads zou dat voldoende moeten zijn voor Centraal Beheer. Nu weet ik dat je een bepaald klasse niveau moet kunnen aantonen, kunnen wij dat? hoe?

Helaas ben ik niet in het gelukkige bezit van een garage en staat de auto onder de carport voor de deur. alarm zit erop evenals een stuurslot en een motorketting door 1 van de voorwielen en om een paal van de carport (ook leuk voor de buurt, ik sta inmiddels bekend als die man met zijn auto aan de ketting). Maar ja, als ze het willen stelen lukt het ze toch wel altijd. Wat is dan de verzekerde waarde? (bj 2001). is er eigenlijk wel eens een speedster gestolen in nederland?

hoop vragen, wie weet er meer?

ps. als mensen nog tips hebben de auto NOG beter te beveiligen: graag.
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Shit, dat is schrikken als ze aan je auto komen. :evil:
Wat die sukkel in godsnaam met je wielnaafdoppen moet. Hopelijk heb je verder geen schade.

Het klasse 1 alarm (Startonderbreker) zit er af fabriek erop dat is voldoende voor de verzekering die klasse 1 accepteren. Door dat deze af fabriek er op zit heb je verder geen certificaat nodig.

Ik heb nog nooit gehoord van een gestolen Speedster. Vogens mij kun je er ook niet zoveel mee. De meeste auto's die gestolen worden zijn de "normale" auto's. Denk eerder dat je een joyrider tegen komt.
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

piet schreef: Wat die sukkel in godsnaam met je wielnaafdoppen moet. Hopelijk heb je verder geen schade.
zullen wel kids geweest zijn.... waren vauxhall doppen dus als je ze niet herkend zullen ze wel vrij exotisch overkomen, misschien toch maar weer opel doppen erop.

1 velg is een beetje beschadigd doordat ze met iets scherps de dop eruit hebben gestoken.

bedankt voor je uitleg.
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

:evil:

Hier ben ik echt zwaar allergisch voor!
Ben in ieder geval blij dat de schade beperkt is gebleven, maar het blijft hoe dan ook balen en zwaar frustrerend :cry:

Over de verzekerde waarde heb ik ook een vraag: het lijkt erop dat de waarde van tweedehands Speedsters zich aan het stabliliseren is (en wellicht straks zelfs omhoog gaat :D ). Hoe gaan verzekeringen daar mee om? Hebben ze een staffel met vaste afschrijvingswaarden en is de auto voor hen aanzienlijk minder waard of worden er marktconforme dagwaardes gehanteerd? En dan met name bij de 2.2: welke nieuwprijs is leiden (gelet op de forste prijsverlaging toen de Turbo uitkwam)?
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Hoe het precies met dagwaardes cq afschrijvingen zit weet ik ook niet. Het zal ook wel verschillen per maatschappij. Ze gaan er van uit dat de dagwaarde lager is dan nieuwprijs - afschrijving. Dan kan bij ons dus wel eens anders zijn. Vraagje voor de verzekeringmaatschappij.

Bij centraal is Allrisk is het eerste jaar 100% daarna tot 3 jaar oud word er een x bedrag afgeschreven daarna geld de dagwaarde.
Dat is dan tegen de waarde waarvoor je de auto hebt verzekerd. Ik heb 1 van eerste goedkope speedsters :D en heb dan ook de auto voor een lagere nieuw waarde (Catalogus waarde) verzekerd terwijl de catalogus waarde nog steeds 40+ was of zo. Als ik hem totaal los rijdt dan wordt het berekend ten opzichte van de waarde waarvoor ik hem verzekerd heb niet de catalogus waarde.
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

jeeemig zeg!! kl**tzakken!!!

ik heb een tijd terug een zwaar getunde honda gehad , waar mensen ook liever met hun handen naar keken in plaats van met hun ogen :evil:

ik heb toen mijn alarm uitgebrijd met een soort ultra soon kooi... dit is een klein kastje welke een soort van onzichtbaar veld* om je auto maakt , waardoor als men al dichtbij (50 cm *instelbaar) bij de auto komt , het alarm een soort waarschuwingspiep geeft :D

werkte TOP! en is niet duur...

maar het beste is toch een afgesloten garage(box)

succes ermee :wink:

gr marcel

ps bij opel mooie vauxhall naafdoppen bestellen , is mooi en goeiekoop :D
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

Hier is iedere auto liefhebber bang voor. Hard werken voor je auto en de een of ander sukkel sloop het weer. Ik heb gelukkig een garagebox.

Sterkte ermee.
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Teringlijers, ongelooflijk!

Niets is meer veilig......

Klasse drie alarm had je nu ook niets geholpen vrees ik...

Speedfreak > Je hebt een PB!
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Leuk hé, als mensen aan jouw auto zitten... ..NOT.. Afbeelding

Je kan er op zich niet zo gek veel aan doen, een Clifford alarm zou nog een mogelijkheid zijn, die produceert inderdaad een instelbare piep als je te dicht bij de auto zou komen. Enige nadeel daar is dat als je ergens geparkeerd staat mensen iedere keer dat ding (ongewild) triggeren en dat je alarm uiteindelijk iedere keer staat te loeien.

Met betrekking tot verzekeringen het volgende:

Iedere normale verzekering keert uit op basis van DAGWAARDE. Dat wil zeggen, er wordt gekeken wat de auto volgens 'het boekje' waard is waarna je dat -met aftrek van eigen risico- op de bankrekening krijgt.

Dat systeem is eigenlijk heel onredelijk: je denkt goed verzekerd te zijn maar uiteindelijk valt dat altijd tegen. Je betaalt ook de volle mep, maar wordt afgescheept met "te weinig".

Er is wél een oplossing voor dit probleem. Om te beginnen zou ik je adviseren de auto te laten taxeren. Je krijgt van een officieel taxateur altijd een lijvig rapport in tweevoud waarbij de auto beschreven wordt en er een waarde aangehangen wordt.
Met dat rapport ga je naar je verzekeraar en stel je dat je wil dat de auto voor die waarde verzekerd is. Een verzekeraar kan bij totaal verlies nooit de discussie aangaan over de waarde van de auto, die is immers door een beëdigd taxateur vastgesteld!
Zeker voor mensen die nogal wat aan de auto schroeven is dit de moeite waard: mijn auto is recentelijk getaxeerd voor 50.000 euro. De dagwaarde zat tussen de 20-25.000 euro!!! Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als ie gestolen wordt en je wordt afgescheept met 20.000 euro!!
Afbeelding
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Hmm, als je met zo'n taxatie-rapport naar de verzekering stapt, zal je premie ook wel omhoog gaan... Ik vind die maandelijkse € 275 eigenlijk wel genoeg :oops:
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Rotax schreef:Ik vind die maandelijkse € 275 eigenlijk wel genoeg :oops:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Edjes
Mega lid

Bericht door Edjes »

Rotax schreef:Hmm, als je met zo'n taxatie-rapport naar de verzekering stapt, zal je premie ook wel omhoog gaan... Ik vind die maandelijkse € 275 eigenlijk wel genoeg :oops:
Sjesus! :evil:
Speedster T #5002
Gerard

Bericht door Gerard »

Rotax schreef:Hmm, als je met zo'n taxatie-rapport naar de verzekering stapt, zal je premie ook wel omhoog gaan... Ik vind die maandelijkse € 275 eigenlijk wel genoeg :oops:

Zozo, dat doe je goed. :wacko:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Dominique

Bericht door Dominique »

Premie is o.a. afhankelijk van de regio waar je woont.
(en van de schades die ja al hebt moeten claimen :wink: )
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Tjezus als ik bij centraal beheer invul dat ik 18 ben en nul schadevrije jaren betaal ik 235 dus 275 is wel heeeeeel veeeeel :!:
Bijlagen
verzekering.JPG
verzekering.JPG (33.93 KiB) 4236 keer bekeken
Plaats reactie