Krikpunten!!??

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
Spiky
Actief lid

Krikpunten!!??

Bericht door Spiky »

Kwam dit stukje tegen!

Dropped my Elise off to the local Goodyear shop to have new F1G3s installed. My Father-in-law is the service manager and has been for 10 years. He is out on medical leave, but he met me at the shop this morning, because he understands the uniqueness of the car.

I handed them the tire tools and opened the Owner's Manual to the jacking instructions so they would be clear. We went over all the instructions and they assured me I was in good hands.

We (my father-in-law and I both left)

1 hour later I get a call about the "accident" and that I needed to come down...

WTF!

So this is what I found...

Afbeelding
Afbeelding

It get's better. They said they read the manual, but not to the point where it spoke about the 4-point lift. After the crash, they continued reading. Yipee for me.

The damage is inclusive of the rear clam, front clam, underneath the driver's door, and a nice puncture through the bottom diffuser around the passenger seat area.

When I was there, they had a wrecker attached with a winch to the front end so it wouldn't come crashing down. After it cleared the lift, the front end swung around and crashed into some tool chests.

I'm mostly worried about the rear structure... the puncture underneath and the loss of value of the car (it's paid off free and clear)!

I've already called Dimmit in Clearwater and they are expecting the vehicle. Goodyear has filed the claim with their carrier and has promised to fully cover the repair. Luckly my FIL was there as a witness.

What else do I need to be concerned about in the repair/insurance claim? Diminished value, loss of use (not my primary vehicle), etc.

Hier wordt je dus niet vrolijk van :!: :!:

Spiky :alone:
Afbeelding
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Daarom blijf ik er bij als ik denk dat ze niet of niet vaak aan Speedster werken. Als het even kan kom ik helemaal niet in dit soort zaken.
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Holy shit! :shock:
Je zal je auto toch zo terugzien!
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Spiky schreef:Kwam dit stukje tegen!

... My Father-in-law is the service manager and has been for 10 years. He is out on medical leave, but he met me at the shop this morning, because he understands the uniqueness of the car ...

I handed them the tire tools and opened the Owner's Manual to the jacking instructions so they would be clear. We went over all the instructions and they assured me I was in good hands ...
Zal je vriendinnetje toch behoorlijk moeten "overwerken" om de fout van schoonpappa te herstellen ...

Het klassieke voorbeeld, auto is op de brug nog net in evenwicht, totdat de voorwielen verwijderd worden. Vervolgens valt de auto achterover.

In Duitsland heeft dit enkele Speedsters het "leven" gekost.

En om aan te sluiten bij de wijze woorden van Piet: Als er gekrikt moet worden zorg dan dat je er bij bent om aanwijzingen te geven.

SteV6
S4 Avant
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Of je gaat naar een bedrijf waar ze weten wat ze doen en dan ge je niet experimenteren met je auto.........

Dat begrijp ik hier ook nooit, "ik ga van de week naar die of die voor ....., kent iemand die...?" Er staan hier een paar goede adressen op het forum, ga gewoon daar heen. Vind die gozer gewoon een domme lul!
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door paul »

die "goede adressen" is ook ooit iemand voor het eerst naartoe geweest
zonder dat ie wist hoe het er aan toe ging.
Waren dat dan ook "domme lullen" ????

Als je nooit wat probeert, vind je ook niks nieuws en hadden we
overal maar 1 zaak voor nodig in Nederland :shock:

Deze man heeft gewoon met een aantal domme lullen te maken gehad
in dat bedrijf :? en had gewoon domme pech en dat is toch wat anders vind ik :wink:

Ook mensen van dit forum proberen mensen wel eens wat anders uit. Soms levert dat een goed nieuw adres op :P en soms blijkt het niks te zijn en horen we dat ook hier :!:

Groeten,

Paul
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ik heb destijds bij de eerste speedster het verlagen en plaatsen van de velgen laten doen door een bedrijf die nog nooit een speedster gedaan hadden, ik ben er wel heel de tijd bij gebleven, maar het werd perfect gedaan, ook is hij door hun twee keer uitgelijnd, NO PROBLEM :!:

Maar blijf erbij !
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

paul schreef:die "goede adressen" is ook ooit iemand voor het eerst naartoe geweest
zonder dat ie wist hoe het er aan toe ging.
Waren dat dan ook "domme lullen" ????

Als je nooit wat probeert, vind je ook niks nieuws en hadden we
overal maar 1 zaak voor nodig in Nederland :shock:

Deze man heeft gewoon met een aantal domme lullen te maken gehad
in dat bedrijf :? en had gewoon domme pech en dat is toch wat anders vind ik :wink:

Ook mensen van dit forum proberen mensen wel eens wat anders uit. Soms levert dat een goed nieuw adres op :P en soms blijkt het niks te zijn en horen we dat ook hier :!:

Groeten,

Paul
Ach ja, ik bedoel ook geen Opel adressen want dat is vragen om problemen op 1 of twee na :? Denk dat ze in de UK wel een Lotus dealer hebben of TMS of Courtenay die wel iets meer verstand hebben van dit soort auto's dan die gompies van andere bedrijven...

Dus ja, als je dingen gaat uit proberen terwijl je goede adressen zat op de forums om je heen kunt lezen ben je gewoon een lul als het fout gaat! Vroeger hebben we het hier niet over, het is een kleurenfoto! :? Er zijn nu genoeg bedrijven getest en maar weinig over gebleven. Maak daar gewoon een selectie uit en doe daar je beurten. De meeste Speedsters rijden amper dus die ene keer per jaar ergens heen rijden dat verder is als om de hoek lijkt me geen probleem. Als je nu nog de mist in gaat met forums zoals dit (moderators bedankt) weet je blijkbaar niet waar je in rijd en hoe kwetsbaar en gevoelig het allemaal is! Als je dat wel weet en toch gaat proberen ben je in mijn ogen een lul!

En over uitproberen gesproken, denk dat ik genoeg dingen als eerste probeer waarna er daarna door veel leden van geprofiteerd wordt, alleen wel bij een dealer die weet waar het over gaat en niet een garage op de hoek! Dan voorkom je problemen en ben je veel goedkoper uit en je hebt veel meer plezier van je auto want ze kunnen ook nog extra dingen voor je regelen (tunen, uitlijnen)

Dat bedoelde ik! :idea:
Plaats reactie