Vrijrijden.nl
Hoi,
Heel verstandig allemaal. Ik ben wel geweest in de hoop dat het niet druk zou zijn, dit bleek ijdele hoop, het was errug druk. Heb maar een sessie gereden en het was bijna onmogelijk om een vrij stukje asfalt te creëren. Ook het snelheidsverschil en de mate van bekwaamheid tussen de diverse rijders was erg groot met alle gevolgen van dien. In de eerste sessie was er een auto compleet kort gereden waarna het geheel 20 minuten gestopt werd. Voor de start kreeg iedereen nog een persoonlijke waarschuwing dat het toch wel erg glad was. Vervolgens in mijn sessie drie bochten na de start staat er al een Volvo dwars op de baan, so much for the warning, spint er een M3 e46 voor mijn neus bij uitkomen van Bosuit, zie ik een andere Volvo dwars door de grindbak vliegen en de apex werd door velen maar zelden geraakt.
Echter, de Speedster kan zich meten met de beste in de regen, M3’s, Porsches, dikke Audies noem het maar op, je kan ze allemaal hebben. Als je goed oplet geeft de Speedster keurig de grens aan en gaat hij mooi neutraal door de bocht, geen spoor van onderstuur, en remt zonder zijsprongen. Ik vind ‘m geweldig. Je kunt er ontzettend hard mee gaan in de regen, alleen als je te vroeg op het gas gaat breekt hij redelijk abrupt weg en heeft de motor de neiging om door te gaan (te zwaar vliegwiel misschien).
Groeten,
Speerke
Heel verstandig allemaal. Ik ben wel geweest in de hoop dat het niet druk zou zijn, dit bleek ijdele hoop, het was errug druk. Heb maar een sessie gereden en het was bijna onmogelijk om een vrij stukje asfalt te creëren. Ook het snelheidsverschil en de mate van bekwaamheid tussen de diverse rijders was erg groot met alle gevolgen van dien. In de eerste sessie was er een auto compleet kort gereden waarna het geheel 20 minuten gestopt werd. Voor de start kreeg iedereen nog een persoonlijke waarschuwing dat het toch wel erg glad was. Vervolgens in mijn sessie drie bochten na de start staat er al een Volvo dwars op de baan, so much for the warning, spint er een M3 e46 voor mijn neus bij uitkomen van Bosuit, zie ik een andere Volvo dwars door de grindbak vliegen en de apex werd door velen maar zelden geraakt.
Echter, de Speedster kan zich meten met de beste in de regen, M3’s, Porsches, dikke Audies noem het maar op, je kan ze allemaal hebben. Als je goed oplet geeft de Speedster keurig de grens aan en gaat hij mooi neutraal door de bocht, geen spoor van onderstuur, en remt zonder zijsprongen. Ik vind ‘m geweldig. Je kunt er ontzettend hard mee gaan in de regen, alleen als je te vroeg op het gas gaat breekt hij redelijk abrupt weg en heeft de motor de neiging om door te gaan (te zwaar vliegwiel misschien).
Groeten,
Speerke
Less Is More
Ik heb al redelijk veel kilometers gereden met de Speedster in allerlei omstandigheden voordat ik er het circuit mee op ben gegaan, dus het slingshot effect was mij al bekend en een momentje zou ik het dan ook niet willen noemen maar je moet wel bij de les blijven anders eindigt het in een spin.
Wat ik zelf veel linker vond zijn de andere, je zit zelf achter een langzamere rijder en probeert deze op een nette manier voorbij te rijden en dan komt er een of ander barrel aan sjezen waar geen koplamp meer inzit en die probeert hem even binnendoor te prikken, je kunt geen kant op. Dit was dan ook de reden dat ik maar een sessie heb gereden, hoezo een held.... Maar op de stukken waar ik een beetje ruimte had ging de Speedster als een kogel, ik geniet er nu nog van.
En wat betreft de banden, het zijn inderdaad nog de 175 banden en dit scheelt zeker als er veel water op de baan staat. Ik denk ook dat de standaard dempers en veren een voordeel zijn in deze omstandigheden of kun je de Nitrons zo zacht afstellen dat ze het standaard gedrag benaderen?
Wat ik zelf veel linker vond zijn de andere, je zit zelf achter een langzamere rijder en probeert deze op een nette manier voorbij te rijden en dan komt er een of ander barrel aan sjezen waar geen koplamp meer inzit en die probeert hem even binnendoor te prikken, je kunt geen kant op. Dit was dan ook de reden dat ik maar een sessie heb gereden, hoezo een held.... Maar op de stukken waar ik een beetje ruimte had ging de Speedster als een kogel, ik geniet er nu nog van.
En wat betreft de banden, het zijn inderdaad nog de 175 banden en dit scheelt zeker als er veel water op de baan staat. Ik denk ook dat de standaard dempers en veren een voordeel zijn in deze omstandigheden of kun je de Nitrons zo zacht afstellen dat ze het standaard gedrag benaderen?
Less Is More
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Tsja, dat zal een beetje om hangen. De demping van de standaard dempers staat vrij hard, ik weet niet hoe dat zich precies verhoudt met de nitron demping op z'n zachtst. Maar de vering is in ieder geval een stuk zachter dus die standaard set-up zal inderdaad niet eens zo slecht zijn in de regen.
1 sessie was dan inderdaad wel zat. Ik ken iemand van een ander clubje die zijn mooie witte E30 op het rechte stuk kort gereden heeft. Zo zie je maar dat het met regen heel verradelijk kan zijn, hij is een vrij ervaren trachdayrijder en voelde het dus helemaal niet aankomen. Het regende niet eens hard op dat moment (druppelde eerder) en opeens OP HET RECHTE STUK zeilt de neus opeens vangrail in.
Vandaar ook geen natte baan voor mij, de kans dat er dan bijna onverklaarbare dingen gebeuren is mij te groot dan.
1 sessie was dan inderdaad wel zat. Ik ken iemand van een ander clubje die zijn mooie witte E30 op het rechte stuk kort gereden heeft. Zo zie je maar dat het met regen heel verradelijk kan zijn, hij is een vrij ervaren trachdayrijder en voelde het dus helemaal niet aankomen. Het regende niet eens hard op dat moment (druppelde eerder) en opeens OP HET RECHTE STUK zeilt de neus opeens vangrail in.
Vandaar ook geen natte baan voor mij, de kans dat er dan bijna onverklaarbare dingen gebeuren is mij te groot dan.

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
*Enorme schop*
Van www.vrijrijden.nl:
Beste mensen,
Komende zaterdag de 10e MAART is voorlopig de laatste ZATERDAGMIDDAG om te kunnen VRIJ RIJDEN.
Daarna gaan we op 16 april overschakelen naar de namiddagsessies van 17-19 uur.
Om de doorstroming op zaterdagmiddag te bevorderen gaan we deze dag OPSTELLEN op de grote PADDOCK (direct als je uit de tunnel komt) Kaartverkoop blijft wel in de gezellige Mickey’s Bar dus met een kleine wandeling zal er minder oponthoud ontstaan omdat er (wederom) beperkt ruimte is op de Paddock achter de pitboxen...
Zie verder details hieronder:
LET OP: GEWIJZIGDE VRIJ RIJDEN KALENDER 2007 (versie 1 maart 2007)
ZATERDAG 10 MAART 13.00-17.00 uur
MAANDAG 16 APRIL 17.00–19.00 uur
MAANDAG 21 MEI 17.00-19.00 uur
WOENSDAG 27 JUNI 17.00-19.00 uur
WOENSDAG 11 JULI 17.00–19.00 uur
WOENSDAG 8 AUGUSTUS 17.00–19.00 uur
WOENSDAG 10 SEPTEMBER 17.00–19.00 uur
MAANDAG 8 OKTOBER 17.00–19.00 uur
TIJDSCHEMA voor de ZATERDAG 10 MAART 2007:
(aanvangstijd van de sessie wordt aangegeven)
TOER klasse:13.20 – 14.20 – 15.20 – 16.20
SPORT klasse:13.00 – 13.40 – 14.00 – 14.40 – 15.00 – 15.40 – 16.00 – 16.40
Dit tijdschema is tot 7 dagen voor het evenement onder voorbehoud van wijzigingen!
OPSTELLEN
Op zaterdag 10 maart zal de opstelling plaats vinden op PADDOCK 2. Deelnemers gaan de baan op in de uiterste hoek bij de KUMHO bocht. De opstelstraat is duidelijk afgezet met hekken. Aan het begin van de opstelstraat vindt de kaartcontrole plaats.
EINDE SESSIE
Na het afvlaggen verlaten de deelnemers (zoals gebruikelijk) bij BAANPOST nummer 6 het circuit.
INSCHRIJVEN
Vooraf inschrijven is niet mogelijk. Inschrijven kan op de dag zelf en vanaf 11.00 uur ‘s-morgens in de Mickey’s Bar. Mocht een sessie komen te vervallen of is je auto voortijdig defect geraakt, dan kan je bij de inschrijftafel (op vertoon van je stempelkaart) je geld terug krijgen.
KOSTEN
Kosten nog steeds: 20,= euro per sessie, een passagier mag mee rijden. Indien je auto een roll-bar heeft, is het dragen van een helm verplicht. Deelname geschiedt op eigen risico, hiervoor dient bij de inschrijving getekend te worden. Vergeet niet je spaarkaart mee te nemen; iedere vol gestempeld exemplaar geeft recht op een gratis sessie.
Heb je nog vragen of ideeën, laat het ons dan weten! Vanaf heden dit e-mail adres gebruiken: info@vrijrijden.nl.
Namens VRIJ RIJDEN,
Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort
E-mail: info@vrijrijden.nl
Website: www.vrijrijden.nl
Van www.vrijrijden.nl:
Beste mensen,
Komende zaterdag de 10e MAART is voorlopig de laatste ZATERDAGMIDDAG om te kunnen VRIJ RIJDEN.
Daarna gaan we op 16 april overschakelen naar de namiddagsessies van 17-19 uur.
Om de doorstroming op zaterdagmiddag te bevorderen gaan we deze dag OPSTELLEN op de grote PADDOCK (direct als je uit de tunnel komt) Kaartverkoop blijft wel in de gezellige Mickey’s Bar dus met een kleine wandeling zal er minder oponthoud ontstaan omdat er (wederom) beperkt ruimte is op de Paddock achter de pitboxen...
Zie verder details hieronder:
LET OP: GEWIJZIGDE VRIJ RIJDEN KALENDER 2007 (versie 1 maart 2007)
ZATERDAG 10 MAART 13.00-17.00 uur
MAANDAG 16 APRIL 17.00–19.00 uur
MAANDAG 21 MEI 17.00-19.00 uur
WOENSDAG 27 JUNI 17.00-19.00 uur
WOENSDAG 11 JULI 17.00–19.00 uur
WOENSDAG 8 AUGUSTUS 17.00–19.00 uur
WOENSDAG 10 SEPTEMBER 17.00–19.00 uur
MAANDAG 8 OKTOBER 17.00–19.00 uur
TIJDSCHEMA voor de ZATERDAG 10 MAART 2007:
(aanvangstijd van de sessie wordt aangegeven)
TOER klasse:13.20 – 14.20 – 15.20 – 16.20
SPORT klasse:13.00 – 13.40 – 14.00 – 14.40 – 15.00 – 15.40 – 16.00 – 16.40
Dit tijdschema is tot 7 dagen voor het evenement onder voorbehoud van wijzigingen!
OPSTELLEN
Op zaterdag 10 maart zal de opstelling plaats vinden op PADDOCK 2. Deelnemers gaan de baan op in de uiterste hoek bij de KUMHO bocht. De opstelstraat is duidelijk afgezet met hekken. Aan het begin van de opstelstraat vindt de kaartcontrole plaats.
EINDE SESSIE
Na het afvlaggen verlaten de deelnemers (zoals gebruikelijk) bij BAANPOST nummer 6 het circuit.
INSCHRIJVEN
Vooraf inschrijven is niet mogelijk. Inschrijven kan op de dag zelf en vanaf 11.00 uur ‘s-morgens in de Mickey’s Bar. Mocht een sessie komen te vervallen of is je auto voortijdig defect geraakt, dan kan je bij de inschrijftafel (op vertoon van je stempelkaart) je geld terug krijgen.
KOSTEN
Kosten nog steeds: 20,= euro per sessie, een passagier mag mee rijden. Indien je auto een roll-bar heeft, is het dragen van een helm verplicht. Deelname geschiedt op eigen risico, hiervoor dient bij de inschrijving getekend te worden. Vergeet niet je spaarkaart mee te nemen; iedere vol gestempeld exemplaar geeft recht op een gratis sessie.
Heb je nog vragen of ideeën, laat het ons dan weten! Vanaf heden dit e-mail adres gebruiken: info@vrijrijden.nl.
Namens VRIJ RIJDEN,
Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort
E-mail: info@vrijrijden.nl
Website: www.vrijrijden.nl

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Daar komt bij dat het ook een 1 of ander race-weekend is. Dus achter de pits zal het sowieso vol staan met troep van de teams.
Daarom kan het ook weleens heel druk worden op de baan, er zullen aardig wat teams zijn die de vrijrijden heats zullen gaan gebruiken als extra test/shakedown. Ik weet niet of ik dan nog zin heb om te rijden
En het moet ook droog zijn natuurlijk...
Daarom kan het ook weleens heel druk worden op de baan, er zullen aardig wat teams zijn die de vrijrijden heats zullen gaan gebruiken als extra test/shakedown. Ik weet niet of ik dan nog zin heb om te rijden

En het moet ook droog zijn natuurlijk...

- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
komt morgen iemand een diffuser ophalen, dus ik moet wel
thuis blijven
Maar kom zeker nog eens kijken.
En... als het mooi weer is ga ik eindelijk een poging doen om m'n
Nitron's te monteren
's effe kijken waar ik die ook al weer gelaten heb....
Groeten,
Paul.
thuis blijven

En... als het mooi weer is ga ik eindelijk een poging doen om m'n
Nitron's te monteren

's effe kijken waar ik die ook al weer gelaten heb....

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.