Prettige kerst en het beste voor 2007 !

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

piet schreef:Ik heb het niet zo op kerst. :oops:
Ga straks maar eens lekker stuk blazen. Met een beetje mazzel is het lekker rustig op de weg omdat iedereen zich vol aan het propen is. Helemaal er onderuit kom ik ook niet en moet straks komen opdraven. Heb ik toch nog plezier van mijn oordoppen. :twisted:

:lol: :lol: :lol: :lol: succes.

Gr, Martin
Taner
Nieuw lid

Bericht door Taner »

:D Prettigge kerst gewenst aan iedereen en piet succes met je rit 8) :D

Taner
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

piet schreef:Ik heb het niet zo op kerst. :oops:
Ga straks maar eens lekker stuk blazen. Met een beetje mazzel is het lekker rustig op de weg omdat iedereen zich vol aan het propen is. Helemaal er onderuit kom ik ook niet en moet straks komen opdraven. Heb ik toch nog plezier van mijn oordoppen. :twisted:
Lekker twee dagen uit eten. Lekker hoor. Eten wat je wil. Maar daar sta tegen over dat ik van de week wel veel moet sporten. Vandaag en morgen 20 kilometer hardlopen en van de week nog een keer een kilometer of 40. En daarna die oliebollen weer. :lol:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Net terug van een stukje rijden. Ook een en ander uitgeprobeerd op het plaatselijke industrie terrein. Niet te lang want er was al snel wat belangstelling van mensen die met lange nekken stonden te kijken. VXR ABS werkt prima. Het is nog aardig glad op zo’n industrie weggetje en om het ABS van de wijs te brengen zitten er leuke putdeksels in die ik dan expres neem. Hij gaat dan wel in het ABS maar remt daarna nog prima. Wel met ABS dus helemaal terugregelen doet hij ook niet. Verder moest ik me een beetje inhouden want de achterkant wil in zijn 2 bij vol opstreken b.v. bij het uitkomen van een rotonde nogal gaan kwispelen. Is wel gaaf! Zo gauw je weer van het gas af gaat komt de achterkant er vanzelf er weer bij. Eens kijken wat nog meer kunnen doen vandaag.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Hou'em heel Piet :wink:
Afbeelding
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

piet schreef:Net terug van een stukje rijden. Ook een en ander uitgeprobeerd op het plaatselijke industrie terrein. Niet te lang want er was al snel wat belangstelling van mensen die met lange nekken stonden te kijken. VXR ABS werkt prima. Het is nog aardig glad op zo’n industrie weggetje en om het ABS van de wijs te brengen zitten er leuke putdeksels in die ik dan expres neem. Hij gaat dan wel in het ABS maar remt daarna nog prima. Wel met ABS dus helemaal terugregelen doet hij ook niet. Verder moest ik me een beetje inhouden want de achterkant wil in zijn 2 bij vol opstreken b.v. bij het uitkomen van een rotonde nogal gaan kwispelen. Is wel gaaf! Zo gauw je weer van het gas af gaat komt de achterkant er vanzelf er weer bij. Eens kijken wat nog meer kunnen doen vandaag.
Hehe, dat klinkt goed :)

Hoe bevalt de rijhoogte nu? kan je nog verschil in de manier van veren merken voor nu je wat meer geprobeerd hebt?

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Herman schreef: Geen last van een ABS lampje op 't dashboard? Blijft mij mij aan en heb daarom de oude unit maar weer teruggeplaatst.
Goed dat het bij jou wel prima werkt :!:
Vreemd? Wanneer gaat het lampje branden? Direct nadat je de unit geplaatst hebt, of pas als gaat rijden? Of... ?

Mark
C30-94@0.55bar
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

markv schreef:
piet schreef:Net terug van een stukje rijden. Ook een en ander uitgeprobeerd op het plaatselijke industrie terrein. Niet te lang want er was al snel wat belangstelling van mensen die met lange nekken stonden te kijken. VXR ABS werkt prima. Het is nog aardig glad op zo’n industrie weggetje en om het ABS van de wijs te brengen zitten er leuke putdeksels in die ik dan expres neem. Hij gaat dan wel in het ABS maar remt daarna nog prima. Wel met ABS dus helemaal terugregelen doet hij ook niet. Verder moest ik me een beetje inhouden want de achterkant wil in zijn 2 bij vol opstreken b.v. bij het uitkomen van een rotonde nogal gaan kwispelen. Is wel gaaf! Zo gauw je weer van het gas af gaat komt de achterkant er vanzelf er weer bij. Eens kijken wat nog meer kunnen doen vandaag.
Hehe, dat klinkt goed :)

Hoe bevalt de rijhoogte nu? kan je nog verschil in de manier van veren merken voor nu je wat meer geprobeerd hebt?

Groeten,

Mark
De rijhoogte is goed! :D Geen enkel probleem met opstakels enzo. Bevalt prima. Moet nog steeds langs de Garage op de wielen opnieuw uit te laten balanceren want vooral op hogere snelheden is duidelijk te merken dat het niet klopt.

Ik was gisteren wel op zoek geweest naar vooral een breed stuk asphalt waar ik eens lekker kon hoeken :twisted: (zoals maik dat zegt) want ik ben eigelijk wel benieuwd wat de setup heeft gedaan voor het rijgedrag. Helaas nog niet gevonden. De auto voelt nu al beter dan vroeger maar ik durf op de openbare weg nog niet de limiet op te zoeken voor het geval dat ik het mis heb. Ik weet wel nog een stuk waar dat kan maar is ook niet ideaal.

Er zijn nog wel meer verschillen zoals dat je beter voelt wat de wielen aan het doen zijn e.d. maar ik weet niet of dat komt door de banden of door de veren. Ik heb tenslotte maar even met deze banden met de iets hogere rijhoogte gereden.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Herman schreef:
Geen last van een ABS lampje op 't dashboard? Blijft mij mij aan en heb daarom de oude unit maar weer teruggeplaatst.
Goed dat het bij jou wel prima werkt :!:
Bij mij werkt die prima! Ik heb ook bewust op gelet of het ABS lampje aangaat maar dat is niet het geval.
Het ABS zelf werkt ook. Het gekke is dat jouw setup (16" en 17") gemaakt is voor de VXR ABS unit. Ik heb (17" 17") en heb met de hoogte van de banden moeten (laten) kloten om op dezelfde verschillen tussen voor en achter uit komen zodat ik binnen de 5% tolerantie blijf van de VXR unit.

Ik neem aan dat je banden ook dezelfde maten hebben als bij de VXR auto (Volgens mark zijn site zou dat 195/50/R16 en 225/40/R17 moeten zijn) . Je standaard ABS unit zou dus eigelijk eerder problemen moeten hebben als de vxr unit.
Met andere worden bij jouw zou die moeten werken!

Maar wellicht heb je hele andere banden maten die meer geschikt zijn voor de standaard ABS unit waardoor de VXR unit het niet leuk vindt.
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Herman ik vind dit zelf ook altijd heel lastig en moet zelf ook altijd advies inwinnen hoe het zit maar als ik het allemaal goed begrepen heb dan zou mijn volgende verhaal redelijk moeten kloppen. Nu kan ik het helemaal fout hebben want ik vind dit altijd zeer lastig maar gelukkig hebben we slimme mensen hier die hier snel commentaar op gaan leveren.

Ik ben niet zo'n rekenwonder :oops: daar hebben we Maik voor. Maar volgens mij heb je nu precies de maten zodat er geen enkel verschil in diameter is tussen de orginele banden en je nieuwe banden. Vandaar dat je originele abs het prima vindt.

Het verschil in diameter tussen 155/55-17 en 195/50-16 is 0.

Jij hebt 225/45 die heeft als diameter 25", zou moeten zijn voor de vxr unit 225/40 die als diameter 24.1" heeft.

Maik, Mark reken is even uit of dit het probleem is.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Hmm.. Dus unit plaatsen, contact aan (niet starten) en het lampje gaat branden? Dus dat betekend dat wanneer jij alleen de stekker van de normale unit los trekt en die aansluit op de nieuwe (dus zonder de unit in te bouwen) dat je dan gelijk al ABS lampje krijgt? Klinkt beetje als probleem met de ABS unit eigenlijk.. Zeker als de originele unit geen problemen geeft. Alle connecties naar de sensoren en ook de stekker moet dan goed zijn.

Heb je de VXR unit gekocht via opel of een Elise unit? Optie kan nog zijn om hem te laten uitlezen bij een lotus dealer als die de apparatuur ervoor heeft. Geen idee alleen of dat werkt, waarschijnlijk wel, maar niet zeker..

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie