Forum lid ------>> Nieuwe GT

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

25> das dan wel gunstig, dan zijn ze nu bijna wel op, maar wie koopt dit nou? Niet als je een MR2 hebt gehad of een S2000, misschien na je Golf cabrio.......? :?
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

jans schreef:pk's ,airco, gewicht, meer geld ,enz enz enz

Dat bedoel ik, meer limo.

Maar blijf toch bij de speedster. Minder limo :wink: .

Gr,Martin
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Dat blijven echte rijders toch!!
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Daarom is deze anders dan de speedster denk ik, vorige keer dacht Opel we maken een echte rijdersauto, resultaat was dat ze ze aan de straatstenen niet kwijt raakte ;)

Nu dus gokken op een grotere markt......... :lol: meer praktische mooie auto ;)
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Marcel schreef:Daarom is deze anders dan de speedster denk ik, vorige keer dacht Opel we maken een echte rijdersauto, resultaat was dat ze ze aan de straatstenen niet kwijt raakte ;)

Nu dus gokken op een grotere markt......... :lol: meer praktische mooie auto ;)
Marketing heet dat.
Je geeft jezelf al antwoord in een vorig bericht; bij de GT krijg je veel voor weinig geld. Hadden ze de Speedster ook gunstiger geprijsd dan waren er ook meer van verkocht. Opel had het in 2000 over 200 Speedsters per jaar..... Volgens mij zijn er een paar mensen bij Opel de weg kwijt geweest toen ze dit riepen.
En de GT is een auto die je dagelijks beter kan gebruiken (dus grotere doelgroep).
Kijk je naar de verkoopaantallen van nieuwe MX-5en in NL dan is die markt niet zo super groot. Over een paar jaar zullen er wel veel importjes komen uit D.
Lotus Elise S2
TorBeest
Actief lid

Bericht door TorBeest »

25 per jaar in de Benelux, amai zo weinig,
zelfs met de Speedster deden ze al verlies, en was het enkel als imago-boost bedoeld. Als ze er een beke winst op willen doen, gaan ze er toch een hele vloot meer moeten van verkopen denk ik...

(En om me aan te sluiten in het rijtje: less is more! 8) dit is idd geen Speedster opvolger, maar een TT, 350Z, Z4,... concurrent)
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

TorBeest schreef:25 per jaar in de Benelux, amai zo weinig,
zelfs met de Speedster deden ze al verlies, en was het enkel als imago-boost bedoeld. Als ze er een beke winst op willen doen, gaan ze er toch een hele vloot meer moeten van verkopen denk ik...

(En om me aan te sluiten in het rijtje: less is more! 8) dit is idd geen Speedster opvolger, maar een TT, 350Z, Z4,... concurrent)
De auto schijnt in Amerika gebouwt te worden, en gaat daar als saturn sky als warme broodjes naar ik begreep.........maar ik vindt het niet erg als er niet teveel van komen is hij in het begin in ieder geval een beetje exclusief :wink:
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Oeps, Amerika! Daar kunnen ze alleen maar rechtdoor en mogen ze niet hard rijden.
Lotus Elise S2
Raphael
Actief lid

Bericht door Raphael »

1 voordeel heb je wel met een volledige amerikaan. Je hebt meer ruimte om overal bij te komen dan bij een japanner. Maar weet iemand al de werkelijke specificaties van dat blik ? :P
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hierbij de specs, NL kentekengewicht zal dus op 1295 kg komen, iets zwaarder als een speedster dus ;)

Koppel is trouwens wel indrukwekkend :!:
Bijlagen
GT_specs.pdf
(81.58 KiB) 293 keer gedownload
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

idd. ook geschikt om een caravan naar Zuid Frankrijk te trekken!! :D
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Oef! Bijna 1.5 ton 'straatgewicht'...

Interessant dat hij qua bagage-ruimte zo te zien nog onpraktischer is als de Speedster :)

De 60L zal wel met het dak omlaag zijn en de 140L met het dak omhoog..

Wel een lastige auto voor de verkoop ben ik bang, want dit is qua praktisch gebruik zeker niet in dezelfde categorie als een BMW Z4 of een Boxter (die hebben veel meer bagageruimte)

Lijkt wat dat bereft meer op de huidige Toyota MR2, want daar ontbreekt het feitelijk ook aan enige nuttige bagageruimte waardoor het best lastig kan zijn om met zo'n ding te moeten leven.

2L turbo in plaats van de 2.4L atmosferisch in de Pontiac Solstice en Saturn Sky waarschijnlijk voor de CO2 emissie categorie en om dit gewicht toch nog een beetje sportief vooruit te krijgen.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Dit is toch wel een mooie wagen met veel pk's voor relatief weinig geld, maar niet te vergelijken met een kart als de speedster :twisted:. Maar ik kan toch moeilijk geloven dat er voorlopig maar 25 van zullen komen in de Benelux. En je ziet een auto toch nog altijd graag even in het echt voor je hem koopt, dus nergens geen demo wagens snap ik al helemaal niet :?
Gerard

Bericht door Gerard »

Afbeelding
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Voor dat geld zou ik nog even gaan shoppen. Een gebruikte Boxster of zo.
Op het plaatje met die oude GT vind ik hem niet mooi.
Er zullen er genoeg naar D gaan dus daar zullen er genoeg beschikbaar zijn. Maar 25 voor de Benelux is wel erg weinig.
Lotus Elise S2
Plaats reactie