US Ecotec forum.. En supercharger kits...

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Ah. Geen ontstekingsaanpassing dus bij Hitec. En dan begrijp ik dat de compressie iets verlaagd wordt tegen het pingelen. (Naar hoeveel ga je dan? 9,5-9,0:1? En hoe dik is die tussenplaat? De nokkenas-timing verloopt daardoor namelijk wel iets...)
Er zijn overigens hele leuke piggyback's (SMT6 etc.) die én extra kunnen inspuiten én daarbij ook de ontsteking met loadsites kunnen aanpassen...
Misschien een idee voor Hitec: een "tussenkit" met iets minder PK's maar waarbij de motor niet open hoeft?? Met een goede interkoeler set-up en daarbij goede (koude) lucht-aanzuiging moet dit toch weinig problemen geven.
En waar kan je tegenwoordig nou nog minder dan Euro-95 tanken...
(US 91 petrol is inderdaad wat anders dan RON 91.)

(Overigens gelezen dat een "2 x 2 pass" interkoeler set-up beter koelt dan de standaard 1 x 4 pass?? Schijnt dat het koelwater toch wat teveel opwarmt bij de standaard serieschakeling van die Laminova pijpen...)

Die extra GM phase I en phase II kits zijn inderdaad bedoeld voor het 2.0SC LSJ blok. Deze heeft 9,5 compressie en daarbij sterkere drijfstangen + zuigers dus die kan dat wel aan. Bij de 2,2 wordt zo'n 250PK aangenomen als de grens voor de standaard drijfstangen, alhoewel hier de meningen over verdeeld zijn.
Zie het uitvoerige "Ecotec Build book" van GM...

Je ziet. Ik ben behoorlijk geïnteresseerd in een 2,2 SC, maar prio 1 is even een rijdende Speedster maken. En misschien sleutel ik er dan eerst nog wel even een Phase 3 C20LET in. Gewoon om eens kijken hoe dat rijdt.. :-)

Greetz
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Heeft alleen nog pet met nr:0672
Plaats reactie